Har du skader lige nu ??


FittSmoker
 Share

Har du en skade af mildere /værre grad ?  

217 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Stemte nej, har kun lidt irratation i håndledet, noget der gør under lige under lænden, en skulder der kan mærkes ved 100+ kg bænkpres, men ikke ved mp, incline?!? hmm lorte skulder.

Glemte jeg at sige jeg muligvis skulle have haft stemt "ja".

Dog synes jeg ikke det er noget jeg rigtigt mærker, jeg squatter ikke lige p.t for at lade det komme 100% jeg kan faktisk ikke mærke det. Så den var lidt tvivlsom, hvorfor er der ikke nogen "måske" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har haft væske ansamlinger i knæet, som skyldtes en synovit (betændelsestilstand). Det skulle trænes væk, som min far sagde til mig, havde han sagt lige siden jeg har været en lille snotvalp, det er den eneste skade, som jeg ikke har kunnet træne væk, den krævede en tur på operationsbordet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige haft noget bøvl med skulderen, men det ser heldigvis ud til at det er overstået :)

I øjeblikket får jeg nogle gange ondt i lysken når jeg squatter :(

Jeg kører den i smith-stativet. Jeg kører bl.a en meget bred benstilling (som kan hedde shiko dachi hvis man træner karate, men ellers ved jeg ikke hvad den hedder). Jeg bruger den til at styrke de muskler jeg netop bruger, når jeg træner karate.

Jeg har lagt mærke til, at jeg får ondt i lysken hvis jeg ikke får presset knæene ordentlig ud. Men selvom jeg husker på mine knæ, får jeg nogle gange ondt alligevel :(

Jeg får ikke ondt når jeg squatter med normal benstilling.

Det er ikke så langt tid siden jeg startede med at køre squat, så måske gør jeg noget andet forkert. Jeg har tænkt mig at få en til at kigge på min teknik.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige haft noget bøvl med skulderen, men det ser heldigvis ud til at det er overstået :)

I øjeblikket får jeg nogle gange ondt i lysken når jeg squatter :(

Jeg kører den i smith-stativet. Jeg kører bl.a en meget bred benstilling (som kan hedde shiko dachi hvis man træner karate, men ellers ved jeg ikke hvad den hedder). Jeg bruger den til at styrke de muskler jeg netop bruger, når jeg træner karate.

Jeg har lagt mærke til, at jeg får ondt i lysken hvis jeg ikke får presset knæene ordentlig ud. Men selvom jeg husker på mine knæ, får jeg nogle gange ondt alligevel :(

Jeg får ikke ondt når jeg squatter med normal benstilling.

Det er ikke så langt tid siden jeg startede med at køre squat, så måske gør jeg noget andet forkert. Jeg har tænkt mig at få en til at kigge på min teknik.

Bred benstilling i squat kan virkelig være hård for lysken. Men det dét drejer sig om at være tålmodig, så det ville givetvis hjælpe hvis du over tid lige så stille øgede bredden i benstillingen. I stedet for pludseligt at chocke lysken.

Det hjalp for mit vedkommende ihvertfald. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk aldrig været 'rigtigt' skadet! Jeg har prøvet at fucke mit knæ op i et par uger efter at være blevet tacklet ret grovt til fodbold i 10-15 års alderen...

Jeg har prøvet at min første træning partner kiggede den anden vej under en gang tung (eller i hvert fald på det tidspunkt) bænkpres hvor jeg tabte stangen ned på mit bryst, og ikke kunne bevæge overkroppen normalt i en lille måned...

Og slutteligt har jeg prøvet at lave en 'møg åndsvag skulder bevægelse' (kan ikke rigtige forklare den), som resulterede i at bænkpres og skuldertræning var *yderst* smertefuldt i små to måneder!!

Men som jeg lagde ud med, når jeg har smadret mig selv skal jeg bare give skaden lidt tid til at heale, og så mærket jeg aldrig noget til det igen, og hverken mine knæ eller skulder har givet nogle probs igen - herligt!! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg render rundt med håndboldskulder- og knæ.

Det er ikke så galt med knæet, men skulderen knækker lige meget hvad jeg laver med den.

Jeg har også haft utallige af lyskenskader ( :tongue: ), ikke derfor, men også pga. håndbold og fodbold.

+ Jeg for et par månedersiden sparkede til en lygtepæl (gør det nok ikke mere), for at spille smart, den slukkede dog, men tændte igen efter 2 sek, så jeg har rendt rundt med en mere eller mindre forstivet/brækket storetå her de sidste par måneder. Går dog ikke med krykker mere, men kan stadig ikke starte til fodbold endnu. Men skal snart til at i gang hvis jeg vil have en plads i start-opstillingen til Vildbjerg Cup i uge 30.

Trist.

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Vi synes der er mange på MOL der lider under skader for tiden......

Hvormange er i - og hvad døjer i med ?

Hæh - ja sefølig måtte der komme sådan en tråd fra din side :lol:

Hmmmm, hvordan er det nu det er ??

Skinneben

Lænd

Skulder

Albue

Nedre underarm

Man kan vel sige den værste skade sidder øverst, når man ufortrødent forsætter sin træning !!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er inde i den værste krise i min træningstid, som i kan se i min tråd.

Derudover har jeg haft kroniske småskader i mine underarme, siden jeg startede med at træne.

Ellers har jeg aldrig haft nogen, der var værd at skive hjem om.

(Det gælder selvfølgelig ikke, når man dummer sig ved at smadre fingre og fødder med diverse vægte ;) )

Link to comment
Share on other sites

Man kan vel sige den værste skade sidder øverst, når man ufortrødent forsætter sin træning !!

Roger that! ;) :D

Eller i det mindste lægger sin træning om, så den kan hjælpe på skaden i stedet for at forværre den :)

Jeg er overrasket over at se, at næsten halvdelen har stemt på skader.

Min træning er med til at holde min ryg og resten i bedre form.

Måske har jeg alligevel en fordel i at jeg ikke er besat af styrkeambitioner,

men bare træner fordi jeg kan lide det og for sundhed og velvære :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

- Knas med albuen, som heldigvis har været på retræte i et par måneder nu (ikke albuen, men knaset). Så det er ikke en skade mere, men har været, daje gifaktisk ikke kunne træne for det i et par uger.

- Knas med knæet, efter en uheldig omgang squat, døjer lidt med, det, men ikke så jeg ikke kan squatte (hvilket netop gør, at det ikke er en skade, men nærmere en skavank)

Har ellers en smule problemer med hofte og lænd, men dette var også inden jeg begyndte på vægttræning, og det er faktisk blevet forbedret...

Link to comment
Share on other sites

Ja da, altid skadet! :bigsmile:

- skuldre, mest den højre for tiden. Konstant irritation, både under træning og i hverdagen

- knæ, kan ikke squatte over 140kg uden knæbind uden smerter

- håndled, det højre, siden junior DM, kan ikke bænke mere end 75kg uden håndledsbind uden smerter

- albuer, bliver meget smertefulde med høj volumen, ikke så meget pga vægten

- lænd, kan ikke squatte meget mere 120kg uden bælte uden smerter, vil smutte til kiropraktor inden for de næste par uger, skal lige maxe først B)

Link to comment
Share on other sites

Ja da, altid skadet!  :bigsmile:

- skuldre, mest den højre for tiden. Konstant irritation, både under træning og i hverdagen

- knæ, kan ikke squatte over 140kg uden knæbind uden smerter

- håndled, det højre, siden junior DM, kan ikke bænke mere end 75kg uden håndledsbind uden smerter

- albuer, bliver meget smertefulde med høj volumen, ikke så meget pga vægten

- lænd, kan ikke squatte meget mere 120kg uden bælte uden smerter, vil smutte til kiropraktor inden for de næste par uger, skal lige maxe først  B)

Hehe det lyder ligesom mig hvis man lige trækker MANGE kg fra.

Som sådan tror jeg ikke det er skader, men mere mine led og sener der bare ikke vil erkende deres ansvar og piver som nogle små piger!

- skulder - samme

- knæ - kan ikke squatte over 55 kg ca.

- håndled - ikke galt var nok mest et spørgsmål om teknik for mig.

- albuer - altid ømme, kan ikke curle overhovedet, mærkes meget i rowing og hvis jeg trykker nedad med armen, f.eks. dips.

- lænd - altid øm, kan ikke squatte over 55 kg ca. plus kan mærke den hvis jeg står op i et stykke tid, hvis jeg løber, hvis jeg ligger ned, whatever. Kan man købe en ny lænd?? :)

Jeg har gearet mit program ned for at skåne de ovennævnte dele, men mine muskler hungrer efter træning!

Link to comment
Share on other sites

har en alvorlig skade i højre lassimus dorsi (efter idræstlægens mening) opstået ved et tungt one arm row. Viser sig ved ømhed midt på ryggen ved hæftet imd imod rygsøjlen ved træning der rammer det plan (rows/presses)

var først ved kiropraktor der var sikker på det var en discos enten i ryg eller nakke, og ordinerede manipulering og hvile.

Efter idrætslægens mening er det helt forkert. Området skal holdes igang. Det føles som om at "arvævet trækker sig sammen" hvis jeg ikke træner et stykke tid. Dødløft og goodmornings rammer området indirekte og er gode til at holde det igang. Idræstlægen siger den form for skader healer meget langsomt, men det burde gå i sig selv igen med tiden.

haf haft en lille irritationsskade ved skulderen der blev fjernet ved at ændre hovedpude :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share