Skal Totti have karantæne


donprehn
 Share

Synes du Totti skal have karantæne for hans spytklat på Christian Poulsen  

115 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

jeg mener ikke længden af karantænen er det vigtige, - det jeg mener som har størst betydning for dette EM og fremover er at UEFA har statueret et eksempel på at sådan tåbelig opførsel på banen ikke toleres... lad os se noget real fight istedet for sådan popsmart crap som er med til at ødelægge sporten, foruden høje albuer, svine tacklinger osv. man til tider desværre ser ustraffet!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

For at slå det fast, så er syntes jeg de 3 dage er passende, bestemt ikke for meget.

Men så syntes jeg også lige det skal siges at der er utroligt få mennesker herinde der har været i stand til at se objektivt på det. Syntes Cisse en af de eneste der har erkendt at vi ser med rød-hvide briller på sagen. For hvis det som sagt var Gravesen, så ville sagen være en anden da han er jo er herre feee!!...

Gravesen er en fantastisk spiller, men han tænker sku nogen gange med klunkerne, og syntes jeg sku generalt danskere er for ringe til at indse.

RBL

Edited by ReneBL
Link to comment
Share on other sites

Jeg stemte 2 dages karantæne - at sende ham hjem er en overreaktion.

Totti skulle have haft det røde kort for svinestregen mod Henriksen.

Er iøvrigt helt enig i følgende:

ReneBL >

For at slå det fast, så er syntes jeg de 3 dage er passende, bestemt ikke for meget.

Men så syntes jeg også lige det skal siges at der er utroligt få mennesker herinde der har været i stand til at se objektivt på det. Syntes Cisse en af de eneste der har erkendt at vi ser med rød-hvide briller på sagen. For hvis det som sagt var Gravesen, så ville sagen være en anden da han er jo er herre feee!!...

Gravesen er en fantastisk spiller, men han tænker sku nogen gange med klunkerne, og syntes jeg sku generalt danskere er for ringe til at indse.

Link to comment
Share on other sites

I er sgu nogle usle hunde nogle af jer herinde. Også er Mods.

Det er iorden at folk stort set er racistiske overfor italienere, men når det drejer sig om sorte og muslimere er I sgu hurtigt ude med redigeringerne!

Hvis jeg lige ser bort fra, at være en smule stødt over jeres fede, blege danske ølhovede kommentarer, så vil jeg sige, at alle jer der har stemt at Totti slet ikke fortjener at spille til EM mere, skulle have en dumflad.

I er totalt dobbelmoralske og det er til at brække sig over. Hvad helvede tror I det er? Det er jo KUN fordi at han spyttede en dansker i hovedet at I brokker jer så meget. Havde det været andre hold ville I være ligeglade.

Alt jeres snak om retfærdig straf. Tænk jer om.

Desuden er 3 dages spillekarantæne også alt for meget. 1 dags karantæne ville være rigeligt. Han kunne jo reelt ikke gøre for at han spyttede danskeren i hovedet, I tilhører jo det mest provokerende folkefærd, så man kan ikke rigtig bebrejde ham hans "dumhed".

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Desuden er 3 dages spillekarantæne også alt for meget. 1 dags karantæne ville være rigeligt.

Ved nærmere eftertanke vil jeg give dig ret. Havde dommeren set episoden, kunne Totti max. have fået det røde kort, hvilket ville have udløst én spilledags karrantæne. UEFA har åbenbart villet statuere et eksempel. Da det italienske fodboldforbund langtfra er det mindste eller det mindst indflydelsesrige i UEFA, ville de så let som ingenting kunne have sat hårdt mod hårdt i en sag om strafudmåling. Der er trods alt tale om en vigtig turnering. Man kunne forvente mere kamp fra den side. Det har de ikke gjort. Eller også har de måske selv villet "dæmpe" Totti via en UEFA-sag??? Eller også har de ønsket hurtig ro om sagen uden alt for megen debat?

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke det holder den med 1 eller 2 dages karentæne og tre er selvfølgelig også for lidt. Især når man kigger på hvad det normalt giver for sådan en forseelse f.eks. kan der nævnes Mihailovic med 8 dage og Viera med 6 dage så det er temmeligt billigt sluppet.

Den med at det er en vigtig turnering og så videre holder heller ikke for så må de sgu sørge for at manden kan magte at opfører sig ordentligt.

DELUXE

Jeg kan ikke se hvordan du kan kommentere om vi ville brokke os over hvis det var en anden end en dansker det havde gået ud over eller hvis det var en dansker der havde gjort det. Der vil muligvis være nogen der ville synes det var ok, men tror sgu langt de fleste fodbold interesserede ville mene det var noget svineri ligesom det er med Totti.

Edited by Cheese-Burgeren
Link to comment
Share on other sites

Antaeus: Prøv at tage lidt mere ud af context - Dummy!

Cfred: Njae, det er lidt underligt at der italienske forbund ikke stillede sig mere på bagben, de havde jo mulighed for det. Jeg tror at der går italiensk bureakrati i den, da vi også så Tottis advokat komme med underlige udtalelser. I dette tilfælde burde det dog ikke handle om at trække i langdrag.

Jeg tror at der, hjemme i Italien, har været nogle interesse konflikter i henhold til Serie-A der gør at man ikke vil beskytte Totti eller lave yderligere problemer, grundt hans spytteri.

Bedste bud er at de vil lade sagen dø i stilhed. Desværre for italien koster det hele 3 spilledage uden Totti. Men ok, så nødvendig er han dog heller ikke, på et så stjernespækket hold som Italien nu engang er B)

Link to comment
Share on other sites

I er totalt dobbelmoralske og det er til at brække sig over. Hvad helvede tror I det er? Det er jo KUN fordi at han spyttede en dansker i hovedet at I brokker jer så meget. Havde det været andre hold ville I være ligeglade.

Jeg synes, ligesom Trappatoni, at det er vældig synd for Totti. Det må være en svær tid som han går igennem disse dage. Det kan der vel næsten ikke herske nogen tvivl om. Og så er det hele blot pågrund af en urimelig hetz kørt af dansk tv. Vi bør alle stå bag ham, så han hurtigt, som den store sportsmand han er, igen kan bære det azurblå anførerbind med største værdighed.

ps. jeg jhax genkender ikke den jhax som har skrevet dette indlæg!

Link to comment
Share on other sites

Desuden er 3 dages spillekarantæne også alt for meget. 1 dags karantæne ville være rigeligt. Han kunne jo reelt ikke gøre for at han spyttede danskeren i hovedet, I tilhører jo det mest provokerende folkefærd, så man kan ikke rigtig bebrejde ham hans "dumhed".

:tongue:

LOL :lol:

Jeg er sgu med Deluxe på denne her - lige bortset fra, at jeg mener de 3 dages karantæne er i orden. Det var en svinestreg, og bør ha en konsekvens - og det har han fået.

Men udover det synes jeg, at janteloven gennemsyrer diverse indlæg i denne tråd!

Forza Italia!!! B)

Link to comment
Share on other sites

Antaeus: Prøv at tage lidt mere ud af context - Dummy
Han kunne jo reelt ikke gøre for at han spyttede danskeren i hovedet, I tilhører jo det mest provokerende folkefærd, så man kan ikke rigtig bebrejde ham hans "dumhed".
Her er du så quoted som du vil have det - men det bliver den jo ikke meget bedre af :4whistling: - det viser bare at du ikke kan li´ danskere. Danskere har ikke generelt noget anti-parti for italienere, men for Totti´s opførsel. Jeg mener dog også at mange havde grint lidt hvis det var Gravesen, som havde gjort det, men han skulle selvfølgelig have haft samme straf som Totti.

Spyt-episoder giver altid karantæne, hvilket selvfølgelig er helt retfærdigt.

2-3 spilledages karantæne er for mig en fair dom - mens jeg syntes nogle af de tidligere domme på 8 dage er en overreaktion - det er trods alt kun en spytklat. Ren vold hvor man udelukkende går efter manden (med mulig invaliditet til følge) straffes typisk kun med et rødt kort. Her burde man slå hårdere ned end ved en spytklat.

Link to comment
Share on other sites

Deluxe kan naturligvis svare for sig selv; men jeg kan alligevel ikke undgå at blande mig... :tongue:

Torben F > Det er ikke danskere generelt, som er blegfede og dumme - det er de kommenatrer der bliver luftet her, som stinker af hr. og fru Danmarks retskaffenhed. Kampistjura! ;)

Antaeus > Den quote fra Deluxe er jo ment med et grin - omend sandheden er (IMO), at danskere har tendens til at være en anelse provokerende.

Bortset fra dét, er jeg meget enig i din sidste udtalelse.

Link to comment
Share on other sites

Desuden er 3 dages spillekarantæne også alt for meget. 1 dags karantæne ville være rigeligt. Han kunne jo reelt ikke gøre for at han spyttede danskeren i hovedet,

:unsure::unsure::unsure:

Hvad mener du med, at han ikke gøre for at han spyttede danskeren i hovedet? :blink: Var han styret af overjordiske magter. :blink: I så fald skal hele Italiens hold smides hjem, idet de har brugt spillerede med ikke Italiensk nationalitet. :devil::tongue: B)

Link to comment
Share on other sites

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=253385

FODBOLD: Christian Vieri skred midt i dagens pressemøde med ordene: - Det er sidste gang, jeg taler med jer

Italiens spillere er lede og kede af journalister fra deres fædreland, som hele tiden ser sammensværgelser og spøgelser i den italienske lejr. Og i dag fik stjerneangriberen Christian Vieri fik nok.

Italienske medier skriver i dag, at Vieri og Buffon kom op og skændes efter kampen mod Sverige - det afviser både Vieri og Buffon.

- Dette er sidste dag, jeg taler med jer. I kan spørge om fodbold, jeg har alligevel aldrig taget mig af, hvad I skriver. I kan sige, hvad I vil om mig som spiller, men når I angriber mig som person, så...Jeg er mere mand end I er tilsammen, sluttede Vieri sin svada af, før han forlod de måbende pressefolk.

kiks ! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nu tror jeg ikke i skal opfatte Deluxe mening som lig den almene Italiener. Hvis man læser aviserne dernede, det har Deluxe vel også gjort italienere kan vel italiensk, så er de generelt enige i at Totti skulle have karantæne og en del har udtrykt at de er flove over episoden heriblandt ikonet Paolo Rossi.

Link to comment
Share on other sites

Nu tror jeg ikke i skal opfatte Deluxe mening som lig den almene Italiener. Hvis man læser aviserne dernede, det har Deluxe vel også gjort italienere kan vel italiensk, så er de generelt enige i at Totti skulle have karantæne og en del har udtrykt at de er flove over episoden heriblandt ikonet Paolo Rossi.

De kunne de jo passende vise ved at tage anførerbindet fra Totti. Man kan jo kun håbe på at en Morten Olsen ville udvise lidt mere rygrad i en lignende affære end Trappatoni har gjort i denne. Ellers så ville jeg i hvertfald være lidt flov.

Link to comment
Share on other sites

Synes det var fedt og svine de lorte pressefolk til!! Kan godt forstå han går amok over det!!

Vieri er klasse B)

Yeah. Nemlig. Jeg synes også det var en pissefed kommentar. Et stort testosteron-pumpet uhyre med lækkert garn, der pisser på nogle fnatmider af pressefolk. Vieri er min helt nu. :wub:

(seriøst ment)

Link to comment
Share on other sites

Totti kræver erstatning

FODBOLD: Francesco Totti kræver nu erstatning for den negative omtale hans spytteri har forårsaget

 

/Ritzau/ - 15:14 - 21. jun. 2004 

 

Francesco Totti kræver nu fem milloner euro svarende til godt 37 millioner kroner i erstatning for den negative omtale medierne har udsat ham for i forbindelse med, at han spyttede danske Christian Poulsen i den første EM-kamp.

Italieneren, der fik tre spilledagens karantæne for spytteriet, vil ifølge sin advokat Antonio Conte sagsøge fem italienske aviser og to internetsider, ligesom der vil blive kigget nærmere på nogle udenlandske medier.

- Der er mange kommentarer, som har såret mig, siger 27-årige Totti, der føler, den negative omtale har skadet hans image og ikke kun har ramt ham selv men også hans familie.

Totti kan tidligst spille for Italien igen i semifinalen.

:blink: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share