accepttabelt tabt af muskler


PaaKur
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Når nu man "cutter" hvad er så accepttabelt tab af muskler ? jeg har i den sidste uge tabt 0.6kg og tabt 0.6% fedt hvilket svarer til at jeg ca har tabt 450gram fedt og 150gram muskler (hvis jeg ellers har regnet rigtigt :-)) hvor noget af det sikkert er blod, sved og andet godt.

og .. når i andre "cutter" bruger i så nogen sats for hvor meget fedt/protein i indtager ? .. lige nu kører jeg med mellem 15 og 20% fedt hver dag men vil det køre bedre hvis jeg feks sætter den ned til 10-15% ?

/Kim

Link to comment
Share on other sites

Hvad der er acceptabelt...

Det kommer vel an på hvor meget man har at tabe af :)

Og ang. fedt, tror jeg mere det er et spørgsmål om at spise mindre end man forbrænder.

Jeg sparer generelt på maden, mest på kulhydrater, men spiser løs af salat med olie på,

og forsøger at få nok protein.

Jeg har tabt 7 kg, ikke kun fedt, men spejlet viser at blodårerne kommer mere frem

på skuldre, arme og ben og BF% falder så det er OK.

Om der så er tabt 2 eller 3 kg muskler er ikke altafgørende :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu tabt mig meget (pt 31kg) i det hele og der er også røget en del muskler da jeg startede på en kur med massere af kulhydrater og ingen protein men det er jeg ved at lave om på. Denne gang er mit mål at få en fedt procent på ca 10 (gerne under). Metoden jeg bruger nu er kalorie tælling som sådan set virker ganske fint .. ved bare ikke om man skal spise lige mange kulhydrater som protein eller gå amok i protein så længe jeg holder mit kalorie underskud på ca 3-400kcal

Link to comment
Share on other sites

Du kan umuligt vide at din fedtprocent præcist er faldet 0,6%. Tommelfingerreglen siger at et vægttab på ½ kg om ugen er acceptabelt. Og så har Henning ret, hvis man vil tabe sig, må man affinde sig med noget muskeltab. At spekulere på hvor stort det er vil bare gøre dig ked af det :(

Link to comment
Share on other sites

Synes det er svært at måle fedt-% sådan uden videre......

Er efterhånden ligeglad med hvor meget FFM der ryger, så længe spejlbilledet bliver bedre...

Jeg har på det sidste smidt 3 kg, uden at fedt-% på min bioimpedansmåler er faldet (nederen apparat?)

Er dog blevet ca 4 cm smallere om taljen og 2 cm om hoften, og jeg tvivler på det er FFM der er røget der...

Men hvad der er acceptabelt er vel individuelt - for mig er det efterhånden ligegyldigt, så længe styrken stadig øges :devil:

Link to comment
Share on other sites

Kommer an på hvilken sammenhæng det er i... For mit vedkommende går jeg kun efter styrke og derfor ville det ikke skade hvis jeg mistede nogen kg muskler.. ja selv går jeg nok ned i styrke så, men kan jo genoptrænes og så er jeg kommet ned i en lavere vægtklasse.. For en bodybuilder vil et stort tab muskler være skidt da det jo er det en BB'er træner for...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share