Træning af bryst


Bastardo
 Share

Recommended Posts

Nu er jeg en af de heldige der har smidt en masse kg, og det er jo totalt i orden der :D

Men min brystkasse er fandme mit problembarn - hvilke øvelse specifikt er der, som rammer den nedre del af brystmusklen. Ville skide gerne have spændt den del op.

Lige pt kører jeg benchpress decline, men der må da være flere øvelser ?

Skal lige siges, at jeg cutter pt - så behøver ingen råd om kost og fedt % osv osv - needer ren øvelse info :-)

Link to comment
Share on other sites

Det er relativt begrænset hvor meget du kan flytte påvirkningen op og ned på brystmusklen - derfor kan du ikke træne nederste del isoleret.

Dine gener bestemmer jo som bekendt selve formen på musklen, så du må bare træne brystet større generelt, så skal den nederste del nok komme med.

Her er lidt brystøvelser at vælge imellem, men det er ikke fordi du behøver skide mange øvelser - vælg nogle få og gode.

Link to comment
Share on other sites

Hehe har heller ikke for lidt masse på den nedre del - men for meget fedt. Ved godt man ikke kan punktforbrænde og alt det shit -. men da brystmusklen er delt i 2, tænkte jeg der måske var nogle specifikke øvelse for den anden halvdel. Men det er der så ikke rigtig :-)

Så må jeg jo lade cutningen klare arbejdet :-)

Link to comment
Share on other sites

Hehe har heller ikke for lidt masse på den nedre del - men for meget fedt. Ved godt man ikke kan punktforbrænde og alt det shit -. men da brystmusklen er delt i 2, tænkte jeg der måske var nogle specifikke øvelse for den anden halvdel. Men det er der så ikke rigtig :-)

Så må jeg jo lade cutningen klare arbejdet :-)

Er brystmusklen delt i to?

Er det ikke bare én stor muskel?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har altid troet at brystmusklen kun bestod af én muskel, hvorfor man ikke kunne træne det øverste eller nederste bryst.

Så blev jeg også klogere i dag :)

Mvh Kander

Den er også kun en muskel...

Man omtaler bare de forskellige udspring som Pars(del).

Hennestar:

Det kan du da også mærke hvis du spænder 
Kander:
hehe.. Ja når jeg sidder og mærker efter kan jeg godt mærke jeg kan spænde den øverste og nederste del hver for sig 

Musklen har kun et hæfte, og hvis i vil sidde og spænde vil hele brysten blive aktiveret ellers ville i slå jer selv i hovedet eller i bollerne...

Den eneste måde du kun kan spænde øverste del på, er hvis du laver en bevægelse der ikke går mod kropsmidten og opad, fx db front raise...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share