Hvilken kamp husker Du som Danmarks bedste?


Antaeus
 Share

Hvilken kamp husker Du som Danmarks bedste?  

153 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Men rent fodboldmæssigt er det nok noget af det kedeligste vi nogen sinde har spillet. Har siddet og set nogen af kampene på Eurosport og Zulu. Det er altså træls fodbold.

Det var absolut ikke det flotteste fodbold der er set, men med det spillemateriale Ricardo havde til rådighed var vi nok heller ikke gået videre fra den indledende runde, såfremt holdet havde forsøgt sig med flot fodbold. ;)

Link to comment
Share on other sites

Uden B. Laudrup havde vi være fucked helt oppe til mavesækken. :w00t:

Med den form for fodbold DK praktiserede i 92 vil jeg mene, at der var andre spillere end mindste Laudrup som var mere essentielle for holdet.

Jeg forstår hvad mener - men er uenig.

Brian var stort set den eneste man kunne spille bolden hen til og så forvente at den var på danske fødder i mere end 2 sek. Ligeledes var en konstat trussel mod modstanderens forsvar som konsekvent dækkede ham massivt op - det selv om han som udgangspunkt var plantet på sidelinien som fløj.

Ligeledes var han den eneste som reelt kunne lave gennembrud på egen hånd og skabe noget ud af ingenting.

Endelig kunne man snildt regne med mindst 4-5 superindlæg fra han i hver eneste kamp - noget som de bedste modstandere under denne slutrunde ikke kunne producerer med selv to fløjspillere.

Alt i alt: Uden Brian så havde vi INTET angreb og modstanderne kunne lægge et langt vildere pres på os. ;)

Link to comment
Share on other sites

Danmark-Nigeria

Men også den kamp mod Brasilien.. Fuck den var nice.

Kan tydeligt huske hvordan Ronaldo i en af de sidste minutter får bolden på midten, dribler fordi et par stykker og ellers stormer mod det danske mål.

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

Alt i alt: Uden Brian så havde vi INTET angreb og modstanderne kunne lægge et langt vildere pres på os. 

Jan Mølby har udtalt, at det i 1992 var Brian Laudrup plus et par spillere mere, som tog kommandoen over landsholdstruppen på et tidspunkt, hvor Ricardo helt havde mistet overblikket og vandrede forvildet rundt og mumlede om fynske bøgetræer.

Så hvis Mølbys ord står til troende, så havde Brian Laudrup endnu større betydning, end det umiddelbart fremgik af spillet på banen.

Link to comment
Share on other sites

Jan Mølby har udtalt, at det i 1992 var Brian Laudrup plus et par spillere mere, som tog kommandoen over landsholdstruppen på et tidspunkt, hvor Ricardo helt havde mistet overblikket og vandrede forvildet rundt og mumlede om fynske bøgetræer.

Der er jo skræmmende hvis det er rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Har stemt Danmark-Sovjet, af de samme grunde som andre har nævnt.

Men Danmark-Belgien, hvor vi vandt 3-2 efter at have været bagud 2-0, er nok den mest vanvittige fight et dansk landshold har præsteret. Det var ikke fodbold, det var krig  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Samme nummer lavede Danmark også imod Italien, endda på italiensk jord, i en puljekamp til EM-kvalifikation. Det må siges at være superimponerende, da italienerne normalt er kendt for at være god til at lukke en kamp, når de er kommet foran.

:kickass:

Men ellers står Nigeria - Danmark som en af de bedste kamp i min hukommelse, nu mest fordi jeg var for ung til at huske nogle af de andre store kampe der er nævnt, f.eks. den imod Sovjetunionen. :innocent:

Men det som er specielt for mig i denne kamp, var at alle i udlandet gik og snakkede om den kommende drømmekamp mellem Nigeria og Brasilien, og at Danmark bare var noget der skulle overståes. Det var nogen der måtte æde deres ord igen. :devil:

Ebbe Sand som dårlig nok når at sparke til bolden da han kommer ind, og så pludselig har han scoret. :blink: :4thumbup:

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Danmark-Sovjet!

Den måde jeg bedst kan illustrere, hvor fantastisk kampen var: Jeg var knap tre år gammel, men jeg kan stadig huske min families reaktioner under kampen. Vi var 15 mennesker, der så den sammen. Min morfar fik næsten en tåre i øjenkrogen, da Michael Laudrup gjorde det til 3-1, hvor Svend Gehrs udtalte de berømte ord: Det er verdens bedste målmand har har foran sig!

Jeg har set klip fra kampen masser af gange siden, og den har også været vist i fjernsynet en enkelt gang. Jeg kan slet ikke sammenligne det med noget andet. Man skal huske på at Sovjet ALDRIG tabte dengang. Det var kun Frankrig, Italien og Brasilien der kunne slå dem. Og så selvfølgelig Danmark!

Jeg har set Danmark-Uruguay 50 gange. (Min morfar optog den, og har den stadig på video!) Men for mig vil Grundlovsdag 1985 altid stå som noget helt specielt...

Også selvom jeg var under tre år gammel...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I min fodbolderindring er der 2 landskampe der står over alle de andre, nemlig Danmark-Sovjet i den gamle Idrætspark og Danmark-Brasilien til VM i '98. Sidstnævnte kunne vi have vundet hvis bare Schmeichel havde gjort sit job :dry: Men hold fast en vild kamp :w00t: Jeg sad på Rasmus Rask Kollegiet i Odense og så den sammen med 50 andre kollegianere, deriblandt et kinesisk ægtepar der just var kommet til landet. De var meget imponerede/chokerede over stemningen og opførelsen blandt 'pæne' unge mennesker :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share