Spørgsmål om forbrænding


Iglo
 Share

Recommended Posts

Hvis man tager som udgangspunkt at ens "ligevægtsforbrug" er 3000 kcal dagligt, og man igennem 5 dage har ligget på 2500 om dagen for at cutte. Den 6. dag indtager man så 5500 kcal. Vil disse 5 dage så være spildt, eller vil man alligevel have tabt noget ?. Med andre ord: skal det tages så bogstaveligt, at hvis man levede således (5 dag med 500 kcal i underskud og 1 dag med 2500 i overskud og så fremdeles over fx. et år) vil man ikke tabe sig ?. Håber det var til at forstå.

Link to comment
Share on other sites

Teoretisk set vil du veje det samme efter et år. I praksis vil det være umuligt at sige, da der er utallige faktorer som spiller ind og flere af dem kan ikke styres præcist. Muligheden for at man har taget på foreligger jo også.

Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

Teoretisk set vil du veje det samme efter et år

Lad os sige personen ikke dyrker nogen form for styrketræning, han taber sig i 5dage. Personen mister både muskelmasse og fedt, det vil sige ligevægtsindtaget skal være mindre(right)? På 6 dagen spiser han sig i det overskud han har tabt, men i og med ligevægtsindtaget bliver mindre, tager personen mere på i længden en før? Fordi muskelmassen er mindre, og den bliver nok ikke meget større uden styrketræning og på en dag?

Jeg ved vi snakker om meget lidt forskel, men det var mere bare et spørgsmål da jeg synes det virkede logisk?

Link to comment
Share on other sites

Hvis han aldrig har trænet, har han jo ingen nævneværdig muskelmasse at tabe 

Med det ligevægtsindtag er han enten meget høj, ellers tror jeg nok personen har trænet. Men du har jo alligevel lidt muskel..

Men også bare en lille tanke, blev lidt nysgerrig.. selv om jeg ikke tror det har noget særligt og sige ;)

Link to comment
Share on other sites

De moralske tømmermænd efter en gang dødsdruk rejser ofte samme spørgsmål. Jeg forestiller mig, at det er i samme forbindelse du er kommet på tanken? Kaloriemæssigt passer det cirka med 15-20 bajere oven i det daglige indtag :)

Men bliver ALT energien optaget i kroppen? Hva med "det" der kommer ud igen? Er det fuldstændigt energiforladt? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Såen kan du selvfølgelig ikke sætte det op.

En BB vil tabe en del af sin muskelmasse, uden træning, uanset hvor meget han spiser. Derfor skal skal personen i det teoretiske forsøg træne, så det passer til at holde hans muskelmasse stabil, altså samme træningsmængde hele vejen igennem.

Link to comment
Share on other sites

hmmmm jeg spiste ca. 2500 kcal ugens 6 dage, på den 7. spiste jeg ca. 5000-7000 kcal - på ne måned tabte jeg 5kg :-)

Det skal siges at min kost de første 6 dage af ugen var blottet for kulhydrater næsten - fik ca 50gr om dagen.

Så tror det kommer an på hvad man spiser i løbet af ugen, og hvad man æder den ene dag hvor man går amok :-)

Link to comment
Share on other sites

Bastardo- Det kan ikke bruges til noget, da du ikke præcist kan sige hvad dit ligevægtsindtag har været i ugen. Du ved ikke om det var 3000 eller 3500, hvilket er nok til at gøre forskellen om du taber dig eller tager på.

Link to comment
Share on other sites

Så tror det kommer an på hvad man spiser i løbet af ugen, og hvad man æder den ene dag hvor man går amok :-)

Overordnet set er det ligegyldigt HVAD du spiser. Hvis du er i kcal-underskud, så taber du dig. Ellers ikke. Hvad der så er sundt for dig og din træning er en helt anden snak. ;)

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share