Zink tilskud - Strækmærker


Eltzholtz
 Share

Recommended Posts

Jeg har uheldigvis erhvervet mig nogle strækmærker under højre arm (i armhulen), jeg har forsøgt at finde nogle brugbare topics her. Jeg har fundet frem til at man kan forebygge evt. nye strækmærker med Zink tabletter, er dette rigtigt? Kan jeg få zink gennem andet end disse tabletter? Jeg har også fundet frem til, at det kan hjælpe at smøre de ramte steder ind i bodylotion eller lignende? Endvidere vil jeg gerne have nogle råd til hvad der ellers skal til for at forebygge dem?

På forhånd tak

MundeN

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ville jeg mene at der intet er at gøre :( har også selv to ved armhulen, og har efter lidt searching around, måtte indse at de er der for life :angry:

Om zink kan hjælpe er jeg ikke sikker på, men da jeg selv har taget zink tilskud i forbindelse med forebygning af andre ting, og alligevel fået mine strækmærker, må jeg stille stort spørgsmålstegn ved det!

Bodylotion har ingen effekt efter strækmærkerne er opstået, men om det har en forebyggende effekt ved jeg ikke....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv en del strækmærker og heller ikke jeg har kunnet finde noget middel, der effektivt har kunnet forebygge dem. Jeg er dog helt sikker på at det kan betale sig at indsmøre huden i en olieholdig creme især før træning, for at smiddiggøre huden.

Af behandlingsmetoder er der bl.a. laser, operation og A-vitaminsyre cremer. Jeg har i en periode brugt receptpligtig A-vitaminsyre creme (retionol) som skulle have en positiv effekt på nyopståede strækmærker- Effekten synes jeg dog ikke har været overvældende - og da slet ikke på de store strækmærker, som mange af os får i området mellem skulder, bryst og arm.

Chico

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share