Opbevaring af åbnet dåsetun


Workoutfanatic
 Share

Recommended Posts

Jeg har for nyligt fået at vide, at man helst ikke ikke skal opbevare tun i en dåse, som er blevet åbnet. Dette skulle af en eller anden årsag gøre den til den helt store bakteriebombe. Også selvom tunen kun ligget i dåsen i en dags tid. Kan det være rigtigt? Jeg har da tit åbnet en dåse tun og taget halvdelen til feks. en lille tunsandwich, smidt den i en lille plastikpose og derefter ind i køleskabet. Jeg har da ikke fået det dårlig efter at havet spist resten 2 dage senere....

Er der nogen, som kan bekræfte denne påstand?

Link to comment
Share on other sites

Hej...

Det jeg har har hørt (har ikke noget bevis for påstanden), er at man ikke skal lade NOGET dåsemad blive for længe i dåsen, efter den er blevet åbnet...

...Det er noget med at metallet (dåsen) skulle reagere med ilt og der skulle komme nogle knap så sunde stoffer ind i maden...

Jeg har som sagt ikke nogen dokumantation for påstanden, men tanken er da nok til, at jeg altid putter åbnet dåsemad over i en skål eller noget tupperware eller lignende...

Gyver

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte også på det med plastskåle osv, men det sure er bare, at det giver mere opvask!(Ja, jeg ved det godt! Jeg er extremt doven når det kommer til husholdning)

Jeg vil også heller gøre ligesom prehn, og smide det i en tillukket pose, eller lægge et lufttæt læg på, men er det "godt nok"?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share