Ris?


Entropy
 Share

Recommended Posts

Hvorfor er ris "bedre" end pasta og kartofler når man gerne vil cutte? Og hvilke ris er de bedste?

Lige et dumt spørgsmål... Essentielle olier skal vel også regnes med, men da de er 100% fedt (det gode) fylder de alligevel ret meget synes jeg, eller har jeg bare set forkert?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Life it seems, will fade away

Drifting further every day

Getting lost within myself

Nothing matters no one else

I have lost the will to live

Simply nothing more to give

There is nothing more for me

Need the end to set me free

Dystert...... er det fra en eller anden selvmordssekt??, ved godt det er :4offtopic: men blev nysgerig, og er vel det som driver mennesket... <_<

Link to comment
Share on other sites

Dystert...... er det fra en eller anden selvmordssekt??, ved godt det er  :4offtopic: men blev nysgerig, og er vel det som driver mennesket...  <_<

Der er vist en der ikke kan sine Metallica tekster ;)

Første del af Fade to Black

Entropy -> Selvfølgelig skal fedt også tælles med i energiregnskabet, det er jo indtaget energi ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig hørt at ris skulle være bedre end pasta og kartofler.

Ris og pasta indeholder omkring 330 kcal pr 100 gram, kartofler indeholder ca. 90 kcal pr 100 gram.

Så hvis man kan sige at noget er 'bedre' end andet, er kartoflen vel den bedste når man cutter. Dermed ikke sagt at man ikke kan spise ris og pasta og tabe sig alligevel. ;)

Vilde ris og parboiled ris mætter lidt bedre end almindelige hvide ris.

Edited by SpArKleZ
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Der er vist en der ikke kan sine Metallica tekster

Første del af Fade to Black

Damn den gjorde ondt, :wacko:, vidste sku ikke engang det var Metallica... damn :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig hørt at ris skulle være bedre end pasta og kartofler.

Ris og pasta indeholder omkring 330 kcal pr 100 gram, kartofler indeholder ca. 90 kcal pr 100 gram.

Så hvis man kan sige at noget er 'bedre' end andet, er kartoflen vel den bedste når man cutter. Dermed ikke sagt at man ikke kan spise ris og pasta og tabe sig alligevel. ;)

Vilde ris og parboiled ris mætter lidt bedre end almindelige hvide ris.

Enig :)

Link to comment
Share on other sites

Ris suger meget vand når de bliver kogt. Der for spiser du en støre mængde mad, hvis du tager 100g af de forskellige råvare.

Derfor må man få fære kacl ved at spise ris, da de stor del af maden er vand.

Hmm, er du sikker på det?

ris.gif

Jeg synes også at jeg kan spise en del ris uden at blive særlig mæt. Så hellere kartofler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share