Ligevægtsindtag


ThomasHolland
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.. :)

-Har brugt søgefunktionen men fandt intet desværre :unsure:

Er der nogen der kan give en håndsrækning ved at oplyse hvordan man beregner sit ligevægtsindtag. Jeg mener at kunne huske at det var BMP x (i mit tilfælde) 1,55 - moderately active. Hvis jeg anvender den formel får jeg små 2900 kcal, hvilket jeg syntes er ret meget...men det kan naturligvis være en regnefejl. Idag har jeg spist 3500 kcal, og jeg syntes det var ret meget.. :o

Mine stats

Højde: 178

Vægt: 82

Alder: 25

Activity-level; Moderate, (1,55)

..Go´Træning :devil:

/Thomas..Der har gainet 6 kilo på 5 uger, så noget må jo være rigtigt.. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

du prøver dig frem.

Spis fx 3000 kcal gennem en - to uger og tjeck så sin start- og slutvægt. Har du holdt din vægt, voila! Har du enten tabt dig eller taget på, så justerer du med et par hundrede kcal alt efter, hvor meget det drejer sig om.

/Thomas..Der har gainet 6 kilo på 5 uger, så noget må jo være rigtigt.. 

nej, ikke helt ved siden af :)

Edited by JesperT
Link to comment
Share on other sites

/Thomas..Der har gainet 6 kilo på 5 uger, så noget må jo være rigtigt.. 

nej, ikke helt ved siden af :)

Jeg ville nok sige det var lige rigeligt.

Med mindre du er gået fra diæt til bulk og startet på kreatin, så har du ude tvivl gainet primært i fedtmasse.

Men i det mindste har du tilsyneladende ikke svært ved at spise nok :)

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det lidt voldsomt at tage på med den hastighed, men jeg syntes nu ikke det gør så meget, set i forhold til at jeg var temmeligt udhungret da jeg kom hjem efter et år i udlandet. B) . Desuden tager jeg ikke længere på med et kilo om ugen.. ;) ,..nu er det langt mere moderat..

"Maxpower", du skriver.."med mindre jeg er startet på Kreatin". Det er jeg nu ikke, men jeg blev nysgerrig; Hvilken betydning ville det i givet fald have??

Ellers tak for svarene! :bigsmile:

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der kan give en håndsrækning ved at oplyse hvordan man beregner sit ligevægtsindtag

Tjek denne MOL-tråd

Det skal dog nævnes at activity faktorene der er angivet, kan være benævnt med en usikkerhed på helt op til ca. 20-30 %

Men selve Udregningen af basal-stofskiftet tror jeg godt man kan nognelunde med

En anden måde (som dog ligner den første) at udregne sit samlede Kcal forbrug ud på:

Energiforbrænding ved forskellige motionsformer

energiforbrændingen ved forskellige motionsformer findes ved at gange nedenstående faktore med sin vægt og den tid der trænes (minuter)

Løb

14 km/t = 0,266

11 km/t = 0,208

8 km/t = 0,166

7 km/t = 0,133

Spinning

Begynder = 0,133

Spinning 1 = 0,166

Spinning 2 = 0,208

Spinning 3 = 0,266

Gang

Langsom = 0,041

Moderat = 0,058

Aktiv = 0,066

Fitnesswalk = 0,16

Vægttræning

Moderat = 0,049

Hård = 0,099

Svømning

Let = 0,099

Bryst = 0,133

Crawl = 0,166

Aerobic

Low impact = 0,12

High impact = 0,18

værdierne er relative og tager formentlig ikke højde for folks "fitness level".

Men det tror heller ikke formlen for udregning af basalstofskifte gør.

Basalstofskiftet lægge man så bare sammen med de motionsformer man dyrker

resultatet vil svinge, med denne metode i forhold til at gange med activity faktoren fra MaxP's indlæg - det kan også nævnes at det er afrundede værdier der er brugt i indlægget

informationerne er fra en bog af Charlotte Bircow - titlen er "Sådan".

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det lidt voldsomt at tage på med den hastighed, men jeg syntes nu ikke det gør så meget, set i forhold til at jeg var temmeligt udhungret da jeg kom hjem efter et år i udlandet. B) . Desuden tager jeg ikke længere på med et kilo om ugen.. ;) ,..nu er det langt mere moderat..

"Maxpower", du skriver.."med mindre jeg er startet på Kreatin". Det er jeg nu ikke, men jeg blev nysgerrig; Hvilken betydning ville det i givet fald have??

Ellers tak for svarene! :bigsmile:

/Thomas

Begynder du på kreatin kan din vægt stige nogle kg (det svinger fra person til person) pga der bindes en del væske til kreatinen.

Det kunne sagtens være f.eks. 3kg, så din "reelle" vægtstigning som følge af en øget muskel- og fedtmasse mm. var på 3kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share