vægttab/styrketræning


jacob8926
 Share

Recommended Posts

hej.

jeg er en dreng på 15 år, jeg fylder snart 16!

da jeg var omkring 8-12 år var jeg rimlig tyk, men da jeg begyndte at spille fodbold, og vokse, forsvadt det meste fedt...men jeg har stadig et lag fedt, et meget LILLE lag hvis jeg feks spænder mine mavemuskel, og trykker ind på min mave kan jeg mærke det fedtlag der er, og min mave buller lidt ud af. Brystet på mig, det hænger også lidt en smule :thumb_down: så ville høre om nogle her inde kunne hjælpe mig med at få en lidt pænere mave og et lidt pænere bryst...Og hvor langt tid går der ca. Før man kan se forskel?

på forhånd tak!!! :)

Link to comment
Share on other sites

har kigget lidt, i nogle gamle indlæg...Der står noget med kredsløbs træning <_<

lyder måske dumt, men ved ikke hvad det er. Nogle der vil fortælle mig det.

På forhånd tak!!! :)

Hej og velkommen her i forumet.

Jeg tror der menes kondi træning, cardio, f.eks løb cykling, roning og andre

træningsformer, der får pulsen op i nogen tid.

Med hensyn til din mave, så er her en artikel om mavetræning.

Og brystet trænes f.eks. med armstrækninger på gulv eller bænkpres.

Inden der er gået en måned, vil jeg tro, du kan se og føle resultater.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

For at komme dine problemer til livs skal du have ændret lidt på din kropskomposition, dvs mængden af fedt og muskler på kroppen. Flere muskler og mindre fedt kort sagt.

Meget simpelt forklaret får du øget din muskelmasse ved at styrketræne og spise nok (og få nok protein) til at kroppen har overskud til at bygge mere muskelmasse.

Fedtet kan du få bugt med ved at øge dit aktivitetsniveau igennem kredsløbs/konditions-træning (løb, cykling osv) samtidig med at du sørger for ikke af spise for meget. Afhængig af hvor meget konditionstræning du laver og hvor hurtigt du ønsker at tabe dig, kan det være et sted imellem dit ligevægtsindtag (når vi ser bort fra den ekstra motion) og 500kcal under. Ligevægtsindtaget der den mængde energi (fra maden) der præcis gør at du hverken taber dig eller tager på.

Et eksempel:

Dit ligevægtsindtag uden ekstra motion er 3000kcal. Ved dette indtag er din vægt stabil.

Du motionere nu dagligt svarende til at du forbrænder 250kcal samtidig med at du "kun" indtager 2750kcal. Sammanlagt er dit daglige underskud altså på 500kcal.

Det du så skal starte med at finde ud af er om du først vil have fedtet væk eller først vil øge din muskelmasse. Uanset hvad bør du dog begynde med styrketræning og lade dit valg afgøre mængden af konditræning og føde. :)

Link to comment
Share on other sites

henning -> hvis mavemusklerne er dækket af et fedtlag, så skal der RIGTIG meget mavetræning til, før det kan ses. I den situation er der nok mere hold i at satse på at smide fedtet.

I en fornuftigt træningsprogram skal du også hele kroppen igennem (ikke nødvendigvis samme dag). Kun at træne bryst og mave holder ikke i længden.

Link to comment
Share on other sites

hvis jeg feks spiser 2 æbler, til morgenmad...og cykler 5 km om dagen. og til middag ca. 3 stykker rugbrød med hamburgerryg, og grøntsager på. Også til aften får vi som regl kartoffler med feks bøf,kødsovs,tun bøffer osv. Hvis man så samtidig laver noget styrketræning om aftenen ca 20 min med håndvægte. Er det ok så??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share