Barbell Curls


Eltzholtz
 Share

Recommended Posts

Laver du den med lige stang, for i så fald kan den godt være lidt grim ved de nævnte led. Hvis dette er tilfældet så prøv med en EZ stang og se om ikke det går bedre.

Mht. til wrist wraps så bruges de normalt til at støtte håndleddet i øvelser hvor belastningen kommer ovenfra, dvs. diverse presse-øvelser eller squat.. Jeg ved ikke om de vil hjælpe i dit tilfælde.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde samme problem sidste sommer, men det gik over i løbet af sommeren, fordi jeg blev nødsaget til ikke at træne hele sommeren pga. arbjede :(

Men prøv at kører cable curls eller lignende i en periode og se om det går over

Link to comment
Share on other sites

Jeg curler med EZ stang. Jamen der er vel ikke andet for end at afprøve det.. :) Kan du anbefale nogle wraps?

Prøv matas - de er udmærkede. Koster et par hundrede kroner for to styks. Jeg har selv haft probs med underarme/håndled, og håndledsbeskyttere har været en hjælp. Det hjælper dog mere at skifte øvelse eller fra starten være ops på ikke at flektere i håndleddet, når du curler.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle svarende! Nogle som ved hvad forskellen er mellem stående og sidende?

Stående Bb curl eller seated preacher...

Forskellen er at du ikke kan hente noget medsving i den siddene udgave ;) Så den siddene er en del tungere at køre med samme kg... Du kan slevfølgeligt også stille dig op af en mur og curle, men det er stadig anderledes at sidde med armene låst på en skråpude...

Forskellen kan oz tydelig mærkes hvis du prøver at køre alm. stående push-down og så en seated preacher push-down med den skrå bænk, selvom man ik syns man svinger så vil man næsten altid blive overrrassket...

Hvor længe har du kørt øvelserne?

En overgang drillede mine underarme mig oz, de låste sig ligesom(pump) når jeg tog BB curls, men jeg tror nu mere det var en tillpasningssag ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvor længe har du trænet..?

Uretfærdigvis er det nybegyndere som i deres iver oftest får skader, eller begyndende skader.

Jeg går selv og "bøvler" lidt med mine arme - der hvor bicips hæfter i albueleddet. :devil:

Jeg mistænker dødløft for at være synderen. <_<

Er der andre som har oplevet at trækket i armene ved dødløft kan give smerter i armene..??

- Kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share