Grøn te - hidtil uhørt billigt


michael
 Share

Recommended Posts

Flere steder på Nørrebrogade, København fås gunpowder grøn te til en yderst rimelig pris. 15 kr for 250 g eller 25 kr for 500 g. Check grønthandlere og halalslagtere.

Noget bedre pris end helsekostforretningerne, som uden at blinke forlanger 30-40 kr for 100 g.

Kvaliteten kan jeg endnu ikke udtale mig om.

Edited by michael
Link to comment
Share on other sites

Kvaliteten af grøn the skulle angiveligt være meget svingende. Tilsvarende kan vist siges omkring de forskningsmæssige resultater omkring virkningen af selvsamme.

Jeg har læst flere steder at før man kan forvente en virkning skal man drikke mellem 1.2 og 1.8 liter dagligt. Og husk selvfølgelig at det varme vand skal afkøles til 65-70 grader før theen kommes i.

Nogen der kan anbefale en god og billig grøn the?

Nogen der har gode erfaringer med at drikke grøn the?

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker cirka 1 L grøn te om dagen!

Laver en kande inden jeg går i seng og går så og sipper af den kolde te hele dagen :)

Køber normalt gunpowder i store 500grams pakker i kineser-butikkerne hvor det koster omkring 30-40 kr og i fin kvalitet!

Du kan sagtens brygge te på den samme portion blade et par gange - faktisk skulle det efter sigende være bedre i anden omgang både hvad angår smag og frigivelse af aktive stoffer.

Den lidt bitre smag kan fjernes ved eks. at tilsætte nogle dråber perbermynteolie eller ligende efter smag

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

I principppet kan man vel købe det overalt. Pickwick grøn te, som jeg i skrivende stund drikker, er både billig og velsmagende.

Men som al andet the (og kaffe) går jeg også ud fra at grøn the er vanddrivende!? Vil det i givet fald sige at man skal drikke ekstra meget vand for at undgå dehydrering?

Link to comment
Share on other sites

Angel, hvilke mærker bruger du og hvordan vurderer du kvaliteten? Jeg må indrømme, at jeg kun kan bedømme smagen. Resten er en trossag.

JohnJohn, læs mit initielle indlæg, eller du tør måske ikke vove ud på NørreBronx?

Chico, er det Pickwick tampon te du drikker? Godt du kan lide smagen, men billig er den ikke, hvis du regner efter (2 g pr. brev). Hvad angår kvaliteten, aktive stoffer mm. har tampon te et dårligt ry.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share