Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Jeg skal selvfølgelig talke med min læge
...JA!
Så den står på svømning og crostrainer i et stykke tid

KONDICYKEL !!! KONDICYKEL RULEZ ! :smilerock::headphonedance: go' musik i ørebasserne på fuld hammer, så er du kørende, det kan minde meget om spinning, hvis man selv vil...

Men først og fremmest, væk med alle "de gode forklaring er og undskyldninger"SNAP OUT OF THAT COMFORTZONE!

Jeg vil ønske dig velkommen udenfor din comfort zone.. - du har taget stilling, du er allerede godt på vej ud af den zone, hvor der er såååååå dejligt at være.. :innocent: Men der er også dejligt udenfor den, kan jeg betro dig !!

Du ved hvor jeg er :blush: hvis du skal have lidt :jodler: :nono::4smartass: :bookread: :4whip::rocketwhore::alright::4trumpet::worship:

kh

Vivs

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Arne.

Arne, det er en god beslutning ! Jeg vil ikke komme med alskens råd, for der er himmelvid forskel på hvad der virker for folk. Bare husk at tage lægen med på råd & lytte til din krop ! Desuden er din velbesøgte log et glimragende sted at søge råd, inspiration & pisk :smile:

:4thumbup: :4thumbup: Go Arne Go !!!!! :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres kommentarer - de er værdsatte :bigsmile:

I dag travede jeg rundt i Lund på hævede ømme ben, Parken var derfor beliggende på en anden planet her til aften. Men så er der jo min stang og skiver her hjemme:

Modificeret på dagen TJ program, uge 1, dag 2

Zecher squat:

10 x 1 x 35 kg

Squat: 3 x 5 x 35 kg - og udsolgt

BB row

3 x 8 x ca 32,5 kg

BB curl

3 x 8 x 15 kg - mindre er altså for let.......

Det var det - 2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Min diætplan

Udgangspunkt en daglig energiomsætning på 4800-5200 Kcal

Planlagt indtag: 3500 Kcal om dagen 6 dage om ugen -4500 Kcal den 7 dag

Underskud: ~ 10000 Kcal = ca 1,5 kg i fedttab per uge

6-7 kg per måned er helt fint. til en start. Det bliver nok til 3-4 kg hen af vejen per måned, idet min energiomsætning falder med vægten, men det er også ok.

Nå¨jeg når 120 ser jeg på hvad målet skal være her efter.

1 gang om måneden vil jeg tillade mig selv en "gå amok dag" hvis jeg har fortjent det - det vil være i den første weekend i en måned.

Jeg er på "the long stretch - så det vil være dumt at lave det til en super spartansk straffe ekspiedition.

Link to comment
Share on other sites

3500 kal....lyder da lidt højt?  Måske bare mig....tænkte mere end 2800-3000. Dunno...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu skal du lige huske på, at Arne ikke er en lille spirrevip på 70-75 kg. :wink:

Desuden har han med succes prøvet at være på diæt/tabe sig før, så jeg tror, han har en rimelig god ide om, hvad det er, han gør. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
3500 kal....lyder da lidt højt?  Måske bare mig....tænkte mere end 2800-3000. Dunno...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu skal du lige huske på, at Arne ikke er en lille spirrevip på 70-75 kg. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

I know, I know - men... 3500 kal. lyder bare lidt højt i mine ører :raisebrow:

No offense til Arne, men vil vægttabet ikke tære mere af fedtvæv jo mere der er?

Altså, lad os sige vi tog en Mr. Fitness cut og smed ham på en 2500 kal. om dagen. Det ville vel tære langt mere på muskel end fedt, hvorimod det i Arnes tilfælde ville gå mere efter fedtet? Oder was... ved i hvert fald at læger ofte smider deres overvægtige på en 1500-2000 kalorier om dagen + motion, netop fordi det vurderes at den muskelmasse der ryger kommer tilbage igen. Jeg siger selvf. ikke Arne skal sulte sig på 1300 kalorier om dagen...

Jeg er klar over selve underskuddet på 10000 kalorier om ugen lyder fornuftigt :smile: Spørgsmålet er bare om det ikke er for højt sat?

Desuden har han med succes prøvet at være på diæt/tabe sig før, så jeg tror, han har en rimelig god ide om, hvad det er, han gør.

Det tror jeg nu også men selv de klogeste kan komme til at lave fejl på en eller anden måde. Better safe than sorry :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tager mols stofskifteberegner egentlig højde for fedt% ? De formler jeg kender til ganger man ens LBM med en eller anden faktor. Hvis der er stor afstand mellem ens LBM og ens total vægt kunne der jo komme nogle skæve tal frem. Er ingen ekspert, men umiddelbart tager mol's beregner ikke højde for muskelmasses forbrænding ift. fedtmasses forbrænding? Bare en tanke...

Gætter da også på du har styr på det :bigsmile: Undrer mig bare det er almen praksis i lægeverdenen at give 1500-2000 kals slankekure til venstre og højre...

Link to comment
Share on other sites

Undrer mig bare det er almen praksis i lægeverdenen at give 1500-2000 kals slankekure til venstre og højre...

<{POST_SNAPBACK}>

Husk på Doc at i lægeverdenen har man tit bare én fremgangsmåde til behandling af et bestemt problem :wink:

det er ikke usædvanligt at en på 70 kg som skal tabe 10 kg og en i Arnes situation får udstukket den samme kostplan. Læger er jo ikke specialiceret i kost og ernæring...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Husk på Doc at i lægeverdenen har man tit bare én fremgangsmåde til behandling af et bestemt problem  :wink:

det er ikke usædvanligt at en på 70 kg som skal tabe 10 kg og en i Arnes situation får udstukket den samme kostplan. Læger er jo ikke specialiceret i kost og ernæring...

<{POST_SNAPBACK}>

Det har du da i og for sig ret i... vi skal dog heller ikke gøre lægeverden mere tunnelsynet end den er :wink: Nu ikke for at gøre din log til en vægttabstråd :laugh: men af ren nysgerrighed, hvor meget betyder den ekstra vægt (fedtmasse i forhold til LBM) for kalorie regnskabet? Jeg har svært ved at tro en 1500 kalorier ekstra...dunno om det bare er mig :sleeping: Men 1500 kalorier er immervæk en del... måske er min talfærdigheder her til aften ikke for tip-top :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Morgensvømning den 5/1

Jeg har fundet min plads - i det mindre bassin der vist er 12,5 meter langt. Her ryg crawlede jeg her til morgen frem og tilbage i små 35 minutter - planen er ast øge til mindst en time - uden for mange pauser.

Jeg kan godt blive afhængig af dette - men det er et turn on hver gang at skulle lukkes uden om det almindelige indgangssystem fordi jeg er for fed - men det er jo bare et spørgsmål om tid.....

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning og let cardio den 6/1

1 uge dag 3:

Military Press:

10 x 1 x 30 kg - 30 sek mellem løft

5 x 5 x 20 kg - 45 sek mellem sæt

Incline Db press:

3 x 8 x 20 kg - det begyndte at bide til sidst

Close grip bænkpres:

3 x 8 x 43,5 kg - helt færdig til sidst, men det gik liiiige.

Mavemaskine:

3 x 8 x 32,5 kg

30 minutter på crostrainer - heraf 10 min intervalle med nogen intensitet.

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

DocHolliday: Her kan man beregne sit daglige kcal forbrug, hvor man kan tage højde for eens fedtprocent, være mere detaljeret om eens aktivitetsniveau og iberegne fødens thermogenese alt efter, om man spiser almindelige mængder protein eller meget.

Bemærk, den tager ikke hensyn til køn - MOL's beregner bruger sikkert de typiske værdier for kvinder og mænd i de forskellige vægtklasser til at beregne fedt% - et problem hvis ens LBM er forholdsvis stor for ens køn og vægt, hvilket bevirker at ens beregnede ligevægtsbehov bliver for lille ift. virkeligheden :tongue:

Husk på Doc at i lægeverdenen har man tit bare én fremgangsmåde til behandling af et bestemt problem  :wink: 

det er ikke usædvanligt at en på 70 kg som skal tabe 10 kg og en i Arnes situation får udstukket den samme kostplan. Læger er jo ikke specialiceret i kost og ernæring...

Bla blah :wink:

Hvis folk vil have individuelt tilpassede kostplaner, må de gå til en diætist - Jeg tror nok en svært overvægtig kan få en lægehenvisning til en sådan, mens kosmetik-slankerne må betale. Da folk ikke er særlig vilde med at betale for et bedre helbred, vælger de jo lægen, som er gratis...

Link to comment
Share on other sites

Husk på Doc at i lægeverdenen har man tit bare én fremgangsmåde til behandling af et bestemt problem  :wink:  

det er ikke usædvanligt at en på 70 kg som skal tabe 10 kg og en i Arnes situation får udstukket den samme kostplan. Læger er jo ikke specialiceret i kost og ernæring...

Bla blah :wink:

Hvis folk vil have individuelt tilpassede kostplaner, må de gå til en diætist - Jeg tror nok en svært overvægtig kan få en lægehenvisning til en sådan, mens kosmetik-slankerne må betale. Da folk ikke er særlig vilde med at betale for et bedre helbred, vælger de jo lægen, som er gratis...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, tak! :4thumbup: Hovedet på sømmet! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Morgensvøming den 7/1

40 min med få korte pauser - stor fornøjelse!!

Var forbi CMRC i dag og blive DEXA scannet. Min præcise fedt % er 42. mere følger

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Arne.

Det er jo skønne sager: Du har fået en præcis fedt%, så om x tid kan du få lavet en ny og dermed se din positive udvikling ! Jeg er misundelig ! :smile:

Og så har du allerede fremgang ved svømningen: +5 min ! :4thumbup:

God weekend

Link to comment
Share on other sites

Du er da vist blevet klippet. Total i orden Klaus Jensen frisure :4thumbup:

Ny badass-stil ?

<{POST_SNAPBACK}>

Hæhæ - lad os sige en forandring - jeg er vist for blød og rund til bad ass stil :wink:

CLO: Ja det er et godt udgangspunkt - jeg er nu i et program på Rigshospitalet med diætist hjælp og jævnlige skanninger - så jeg vil rapportere mine fremskridt i fedt % - ikke i vægt

Morgenstyrketræning d. 9 /1 - styrkeprogram uge 1, dag 4

Dødløftsdag - jeg lagde lidt beskedemnt fra land, det er 9 måneder siden jeg sidst har dødløftet.

Dødløft:

10 x 1 x 91 kg

5 x 5 x 66 kg

DB biceps curl

3 x 8 x 9 kg - god plads til progression kan vi vist roligt sige

Træk til bryst:

3 x 8 x 50 kg

Det var det. 2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Hæhæ - lad os sige en forandring
Ja, det kan man da roligt sige... :smile: gad vide om man ka' kende dig snart...
jeg er nu i et program på Rigshospitalet med diætist hjælp og jævnlige skanninger

Det lyder spændende ! :4thumbup: good luck :bigsmile:

:banana3:

Link to comment
Share on other sites

Ugestatus for uge 1

Udført træning:

4 x styrketræning

2 x svømning

En meget blød uge hvad gælder cardiotræning. I den kommende uge skulle jeg gerne få hentet Niskes spinningcykel som han meget venligt vil låne mig. Så er planen at der skal køres minimum 45 min om dagen på den - ud over svømningen.

Styrkeprogrammet er startet godt og jeg ser frem til de næste minimum 7 uger på programmet.

Jeg har nu en diætist på Rigshospitalet og vil blive DEXA scannet med jævne mellemrum. Jeg vil derfor måle min fremgang mht. vægttab med måleåndet som -cm siden sidste uge og med fedt % som lige nu er 42%

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning og cardio den 10/1

Styrkeprogram uge 2, dag 1

Bænkpres singler: 10 x 58,5 kg

Bænkpres: 5 x 5 x 51 kg

Db skulderpres: 3 x 8 x 10 kg

Assisteret Dips:

2 x 2

1 x 1 - ikke meget tilbage efter bænk :dry:

Mavemaskine

3 x 8 x 35 kg

Cardio

!0 min crostrainer

24 min kondicykel

post-125-1105376368_thumb.jpg

Jeg vil øge længden af sessionerne på cardiomaskinerne hen af vejen - tror ikke jeg kommer på spinningcyklen i januar :blink:

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share