Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hej du

hvorfor ingen spinning i januar ? pga ben/knæ/fod ? :unsure: ??

som du ved..there's a 1000 ways.....  :blush:

Vivs

<{POST_SNAPBACK}>

På grund af foden. På kondicyklen er jeg også nød til at køre med venstre fod løs (uden strop) - ellers gør det ondt. Jeg har tydeligvis en inflamation. Lægen ser på det senere på ugen.

Link to comment
Share on other sites

Styrke/hypertrofiprogram, uge 2, dag 2

Min log er kortfattet i disse dage - men jeg skal nok vende tilbage til "normal" stil!

Squat

10 x 1 x 68.5 kg

5 x 5 x 58,5 kg

BB rows:

3 x 8 x 35 kg

Barbel curls:

3 x 8 x 20 kg

Har ikke brug for at træne lægøvelsen - så det var hvad det blev til.

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Stor travlhed på mange fronter - så jeg får ikke trænet før fredag - hvor det så bliver til svømning først og styrktræning siden.

Har været ved den medicinske sagkundskab Min venstre fod får en binyrebarkhormon sprøjte i næste uge hvis en uges mere "passen på" ikke producere en klar forbedring.

Link to comment
Share on other sites

Du ved det sikkert godt.. Men Felden Gel er vejen frem når det kommer til inflammation  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Jep - er købt - men tak :smile:

Min dagsforbrug i Kcal

Jeg har mit første møde med min nye diætist i morgen. Med baggrund i de tal jeg fik med fra min skanning, har jeg brugt AF´s link og udregnet mit hvileforbrug og sandsynlige dagsforbrug.

Udregning i følge formlerne på AF's link

Forbrug før træning: hvileforbrug 2722 x 1,5(lav dagligaktivitet)+ 325( termisk effekt af mad) = 4408

Hertil skal træningen tillægges:

Et eksempel - en hård spinningtime: 101(kg fedtfri masse) x 12(udregningsfaktor for hård cykling) x 1 (træningstid i timer) i dette tilfælde lige med 1200 Kcal - 2 timer selvfølgelig det dobbelte. Dette er konservativt idet jeg belastes af min høje fedtmængde.

En moderat cardio dag som pt skal kun ganges med 6-8= 600-800 Kcal

Vægttræning skal også ganges med 5-6 per time = 500-600 Kcal

Det vi sige at en kombidag som jeg ofte har nu med 30-40 min cardio og en lille time vægttræning skal sættes til 7-800 Kcal

Svømning er lige så hårdt for mig som spinning - jeg sætter det forsigtigt til faktor 10 - så¨40 min giver omkring 700 Kcal

På en spinningdag med en dobbelttime kan jeg altså nå op på at bruge 6800 Kcal

På en dag "kun" med f.eks svømning, når jeg på på små 5000 Kcal

Mine tidligere udregninger er altså i overensstemmelse med hvad jeg her når frem til

Link to comment
Share on other sites

Tror at en faktor kan være det at jeg PT er ret væskehævet. Kan være jeg har 10-15 kg ekstra væske i kroppen - en fedtfri masse på 85 kg vil give mere mening - jeg har meget veludviklede ben- og rygmuskulatur - men et ringe CNS.

Så jeg tror liiige jeg regner igen

Link to comment
Share on other sites

Jeg har regnet og trækker 500 Kcal fra ovennævnte tal for hvileforbrænding og den termiske effekt af maden sættes så til 275 Kcal. Det vil sige at dagsforbruget før træning sættes til 3900 Kcal. Træning pt til omkring 5-700 kcal.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Træning og diætist

Styrke/hypertrofi ueg 2, dag 3

Military press:

10 x 1 x 33.5 kg

5 x 5 x 23.5 kg

Incline DB press:

3 x 8 x 20 kg - vores håndvægte springer 2 kg - så jeg øger hver 2. uge

Close grip bænkpres

3 x 8 x 46 kg

Fik lavet en lille stunt. Fik stange skævt op i sidste rep af 3. sæt - jeg havde ikke clips på så skiverne faldt af i den ene side - hvorefter stanget tiltede til den anden side og smed skiverne deer også. Jeg havde en underlig fornemmelse af at blive kigget på lige efter :tongue:

Jeg "glemte" maveøvelsen :blush:

Cardio:

40 min på kondicykel Med "Northern Exposure III" med Sasha and Digweed i ørene....

Diætist

Jeg mødtes med Tine, min nys tildelte diætist i dag. Vi var meget enige om tallene og om at jeg spiser alt for lidt protein. Der er nu lagt en kostplan på 2500 Kcal (der skal ske noget - og jeg er slet ikke oppe på den forbrænding jeg har når jeg køre spinning)

Jeg bliver vejet en gang om ugen. I får ikke min vægt lige nu - men det er gået mere galt end jeg troede og det skal fordøjes (Bare rolig - alt er ikke "tabt"). Jeg vil bede jer respektere at jeg ikke oplyser dette, eller har til sinds at diskutere hvorfor. Jerg vil offentligøre mit vægttab i kg og afsløre hvor jeg er, når jeg er parat til dette. Respekter venligst dette - hvor "dumt" du end måtte finde det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver vejet en gang om ugen. I får ikke min vægt lige nu - men det er gået mere galt end jeg troede og det skal fordøjes (Bare rolig - alt er ikke "tabt"). Jeg vil bede jer respektere at jeg ikke oplyser dette, eller har til sinds at diskutere hvorfor. Jerg vil offentligøre mit vægttab i kg og afsløre hvor jeg er, når jeg er parat til dette. Respekter venligst dette - hvor "dumt" du end måtte finde det.

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen, Arne, det er slet ikke dumt. :smile: Det er din ret, og det skal du selvfølgelig have lov til. Du må have held og lykke med kosten! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Min "ydmyge" holdning er, at ens vægt er så personligt, at man ikke skal tale om den, med mindre man selv vil... Jeg har f.eks. ikke oplyst min "førvægt" før jeg annoncerede det i min log et par år efter starten gik!!! Den information var for "the chosen few" !

Så dyb respekt herfra - og et kæmpe GO FOR IT :bigsmile:

kh

Vivs

edit stavefejl :blush:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Diætist

Jeg mødtes med Tine, min nys tildelte diætist i dag. Vi var meget enige om tallene og om at jeg spiser alt for lidt protein. Der er nu lagt en kostplan på 2500 Kcal (der skal ske noget  - og jeg er slet ikke oppe på den forbrænding jeg har når jeg køre spinning)

Jeg bliver vejet en gang om ugen. I får ikke min vægt lige nu - men det er gået mere galt end jeg troede og det skal fordøjes (Bare rolig - alt er ikke "tabt"). Jeg vil bede jer respektere at jeg ikke oplyser dette, eller har til sinds at diskutere hvorfor. Jerg vil offentligøre mit vægttab i kg og afsløre hvor jeg er, når jeg er parat til dette. Respekter venligst dette - hvor "dumt" du end måtte finde det.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor tit skal du mødes med diætisten? Kan du regne med at "beholde" hende hele vejen i mål, eller er der afsat et bestemt antal gange i alt?

Og har du fået en egentlig kostplan med eksempel på en fornuftig dagskost, eller bare nogle retningslinjer for makronæringsstoffer?

Det sidste - en egentlig kostplan - tror jeg er en rigtig god idé. Det har hjulpet mig rigtig meget at have sådan en plan at gå ud fra, selvom målet for mig ikke var et stort vægttab men snarere en stabil vægt. Både du og jeg ved jo en masse om hvordan vi bør spise - hvad, hvor tit, hvor meget - men for mig gjorde det alligevel en kæmpe forskel at få stanget en plan ud: "Prøv at spise sådan her i en uge eller 14 dage, se hvad der sker med vægten og kom så tilbage".

Vedrørende din nuværende vægt: Det er din log - du bestemmer, hvad der skal stå i den :smile: . Jeg glæder mig til at følge med fremover.

Panda :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kære Arne

Det er dig og din "MOL-"historie, der er interessant - ikke din vægt. Jeg glæder mig meget til at læse om dine oplevelser med diætisten... Især hvordan du får mere protein med i kosten ( :poking: to self :laugh:)

:smile: maria

Link to comment
Share on other sites

Med 101kg fedtfri masse er du jo fantastisk rustet til at "cutte" :4thumbup:

En super MOFO du bliver når du lige har cuttet 3 mdr :devil:

Hvor bøvlet var sådan en DEXA måling? Er det svært at komme til for en "meningmand"?? - eller skal man være "giftet" for at få lov?

Faneme surt med spinning, vi andre må jo holde fanen højt imens, men det bliver hårdt uden!!! Se at få foden i orden så du kan komme tilbage :devil:

Link to comment
Share on other sites

Faneme surt med spinning, vi andre må jo holde fanen højt imens, men det bliver hårdt uden!!! Se at få foden i orden så du kan komme tilbage  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, vi kører for dig i disse dage - men kan jo ikke holde det ud i alt for længe... :innocent: Kom nu tilbaaaage, du er savnet! ;)

Hvorfor går du egentlig så meget op i hvad vægten siger? Det er jo bare et tal :bigsmile::firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Cardio:

40 min på kondicykel Med "Northern Exposure III" med Sasha and Digweed i ørene....

Hehe....med den slags musik i ørene, så skal du nok kunne give den gas... :4thumbup:

(btw: Spinningsilden og undertegnede har booket til Chris´timer søndag den 13. Og vi er IKKE på venteliste... :smile: )

Link to comment
Share on other sites

Hov - der var sørme lige nogte chat-spam der forsvandt fra min log :tongue:

Ellers: TAK for alle de gode kommentarer!

MRB: Tak skal du ha

Vivs: Tak - du er en sand støtte!

AF: I know - men der skal ske noget! :devil:

Panda: Der er ingen begrænsning på. Vi har aftalt at mødes en gang per uge - og der aftales lønbende en helt konkret kostplan

Maria: Tusind tak

Spock og Fast - tak skal I ha - I will be back!!

Ulrik: Jeg glæder mig til vi ses - kan desvære ikke deltage i din maraton

Link to comment
Share on other sites

Kostplanen

3 dage på kostplanen og det går super. Jeg skal spise mere til aften end jeg eller har gjort - og det tager jo fint trangen til at synde senere på aftenen. Jeg har ramt mellem 2300 0g 2500 alle 3 dage. Jeg har endnu ikke taget mig sammen til at prøve nogle af de nye ting jeg talte med diætisten om - men det kommer :innocent:

Træning, styrke uge 2 dag 4(forsinket) uge 3 dag 1

Som altid en fornøjelse da jeg først kom igang!

Bænkpres:

10 x 1 x 61 kg

5 x 5 x 51 kg

Dødløft:

10 x 1 x 95 kg

Jeg nøjedes med singler i dag - til gengæld lidt tungere end efter planen: Jeg skal squatte i morgen, så derfor holdt jeg lidt igen med volumen. Overvejer at køre de 5 x 5 som goodmornings fremover.

Stående skulder pres:

3 x 8 x 12 kg

Db curls

3 x 8 x 12 kg - et stort spring fra sidst - men det gik da fint nok - skulle det også gerne

Træk til bryst:

3 x 8 x 55 kg

Mavemaskine

3 x 8 x øøø det har jeg glemt - går ikke så meget op i mavetingen - slet ikke efter dødløft :blush:

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Plan for resten af ugen:

Tirsdag: Squat dag i styrkeprogrammet

Onsdag: Svømning morgen - anden cardio aften

Torsdag: Militarydag i styrkepogrammet+kondicykel

Fredag: Morgensvøm

Lørdag: Spinning I - test af fod - samt dødløftdag i styrkeprogrammet

Søndag: Afhænger af hvordan spinningen går lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share