Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Weekenden gik med et herligt MOL spinningtræf som jeg vil skrive om i morgen.

I dag var det igen tid til vejning - og jeg har tabt 3 kg på den seneste uge :cooldance:

Det løfter humøret ikke så lidt! :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

YES!

Det kræver vist lige et par:

:alright: :banana3: :cheer:

Godt at se du er tilbage på sporet - keep it up.

Link to comment
Share on other sites

Hek Arne.

Lige et enkelt spørgsmål, hvordan er det med mæthedsfornemmelse når du ligger på de der 2000-2300 kcal om dagen??

God træning

Hæg

<{POST_SNAPBACK}>

Ind imellem er jeg ret så sulten - men det går :smile:

Endelig træning igen

Bænkpres:

1 x 10 x 30 kg

2 x 2 x 50 kg

2 x 1 x 60 kg - det var opvarmningen

15 x 1 x 65kg

3 x 5 x 55 kg

Træk til bryst:

3 x 8 x 60 kg

DB skulder pres:

3 x 5 x 15 kg

Machine rows:

3 x 8 x 55 kg

Benpres:

3 x 8 x 220 kg

Fin lille træning session på Englandsvej - 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Vægttab den seneste uge - lige under 1 kg - tilfredsstillende - men heller ikke mere - efter en uge med meget lidt træning og mange middage ude.

<{POST_SNAPBACK}>

Tillykke med det fortsatte vægttab trods alt. :bigsmile: Synes nu også ~1 kg lyder fint med begrænset træning og mange middage ude. :4thumbup:

Du var i.ø. ikke den eneste med cravings i går. :wacko::blush:

Link to comment
Share on other sites

Hoosier og Blackmorre - tak skal i ha :bigsmile:

Træning på denne mandag den 21/2

SATS i Boltens gård er ikke noget imponerende sted. Omklædningsrummet er det mest elendige i København og spinningsalen er en besynderlig konstruktion med spejle på 2 væge og elendig akustik.

Heldigvis er fremragende forhold ikke nødvendige for god træning – om end det kan hjælpe – her til aften fik jeg fremragende træning på trods af forholdene.

Jeg kørte en spinding II med mr. Spock på instruktørcyklen – min første time siden træffet – og den første time længe som jeg har kunnet køre igennem inkl alle de stående pas. Foden fungerede – jeg mærkede lidt til den i de første 10 min – spændt på hvordan den har det i morgen!

Program efter opvarmningen:

4,3,2,og 1 minut siddende enkelttakt med 1 min stående i mellem – kørt med relativt beskeden intensitet – 77-84% af maks.

4,3,2,og 1 min siddende mellemtakt, med 1 min stående imellem og efter det sidste siddende minut – lidt højere intensitet – 83-85 % siddende og nogle procent mere stående – de sidste 3 min var jeg over 90%

Så 2 min pause

Til slut kørte vi :

2 min siddende enkelttakt

2min stående enkelttakt (jeg stod kun op i 80 sek)

30 sek. siddende angreb

30 sek. stående angreb

1 min pause

Samme serie igen – men både siddende og stående angreb dog 1 min

Super træning for mig – det kørte overaskende godt – selv om jeg selvfølgelig nu er langt fra topformen. Jeg håber virkelig at foden holder….

4 x :banana:

post-125-1109016774_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Spinning II med Christina Peick:

8 min opvarmning

7 min i mellemtakt efter 7 - 1 min siddende/1min stående

7 min i mellemtaktt efter 7,5 - 1 min siddende/1min stående

7 min i enkelttakt efter 8 - 1 min siddende/1 min stående

1 min aktiv pause

7 min siddende dobbelttakt

2 min stående enkelttakt

7 x 1 min stående enkelttakt - 20sek fuldt angreb sidende

5 min sidende mellemtakt - med korte stående perioder

Foden fungerede da den blev varm.

Fin træning - pulsuret virkede ikke.

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i SATS Nørrebro

Bygningen som centeret ligger i er det positive element ved dette center. Det er en smukt restureret fabriksbygning fra omkring 1910-1920 - med synlige bkælker og flotte metalsøjler. Udstyrsmæssigt er centeret smådt - f.eks er der kun en bænk til bænkpres, og ingen til incline og decline - og squatstativ er der heller ikke. Maskinparken er også ret basic.

Til dagens programl, som var ment som en kort vedligeholdelsestræning, var det godt nok:

Bænkpres:

10 x 1 x 67,5 kg

3 x 5 x 55 kg

Db skulder pres:

3 x 6 x 16 kg

Træk til bryst:

3 x 6 x 60 kg

Pullover:

3 x 6 x 24 kg

Det var det - 2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Dagens kost: 2075 Kcal heraf 23 % protein. Jeg vil forsøge mig med et dagsindtag på ca 2000-2200 Kcal i denne uge - får se om jeg kan holde til det! Jeg vil ikke i år igen være for tung til at få noget ud af cykelsæsongen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Super flow i Boltens gård

Pulsen er på 91% - men det gør ikke noget - mine ben har det godt og jeg har aldrig haft det svært med at vejrtrækningen bliver rigtigt grim. Jeg er igang med at bryde en mental barriere - en mental barriere skabt at en dårlig fod og ringe form - en mental barriere der gik på at jeg ikke kan stå op i mere end 1 minut - nu har jeg snart stået op i hurtig enkelttakt i 7 minutter - og det går fint - jeg har det pragfuldt :w00t:

Vi er på 3 10 minutters tur af 3. Intensiteten skal stige hver gang - og det har jeg efterlevet - mest ved at regulere ved at sidde ned. I første runde stod jeg op i 1 minut af gangen - anden gan øgede jeg til op i mod 2 minutter af gangen - i sidste runde står jeg op de første 2 - så er jeg ned og sidde - og så er det at jeg beslutter at stå op de sidste 7 - og gør det...

I resten af timen køre vi mest siddende - først i dobbelttakt for at komme af med "syren" - så mellemtakt i 10 minutter og så slutter vi med noget spurtarbejde og 4 stående minutter i enkelttakt. Jeg rammer det herligste flow......

Vi køre 69 minutter - minus opvarmningen slutter jeg med et pulsgennemsnit på 83 og en del gode toppe. En rigtig, rigtig god gang træning - det kan kun blive til:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana3:

post-125-1109273756_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

- nu har jeg snart stået op i hurtig enkelttakt i 7 minutter - og det går fint - jeg har det pragfuldt :w00t:

En rigtig, rigtig  god gang træning - det kan kun blive til:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana3:

<{POST_SNAPBACK}>

Yes Sireee!! :w00t: Godt at læse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share