Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Ugens vætttab 600 gram.

<{POST_SNAPBACK}>

Det går virkelig fremad med dit vægttab da!!! :4thumbup: Når man ser på din kurve, kan man se, at du VIRKELIG går til den... Det rasler næsten af dig. :devil: Så bare hæng på! Også selvom det ikke går så hurtigt, som du gerne ville have...

Tror faktisk, at du dagligt spiser MEGET mindre end mig :blink: Ikke underligt, at du er træt af og til...

<{POST_SNAPBACK}>

Tak tak Jeanet - glad for at du stadig er MOL aktiv - selv om du desværre har lukket din log :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I dag var jeg en kylling...

Dagen i går forsvandt uden træning - jeg havde mange gode undskyldninger - ingen af dem var bare helt god nok....

I dag tog jeg så tidligt i Boltens gård for at nå noget styrketræning:

Incline DB press:

1 x 8 x 14 kg

4 x 6 x 20 kg

Pullovers:

3 x 6 x 24 kg...

Så var det spinningtid. Jeg gad ikke. Jeg sad og tænkte på hvor varmt det var. Jeg tænkte på det lille gnidesår jeg har på inderlåret, på at jeg fik et enkelt smertejag i min fod... jeg tænkte på den lidt dårlige mave jeg har haft i dag... jeg tænkte på at stoppe - og det gjorde jeg så efter 29 minutter - i virkeligheden uden anden grund end at jeg ikke var klar - IKKE GAD....

Det er første gang det er sket...

Enough said... i morgen er der atter en dag...

0 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Jeg synes du skal give dig selv mindst en banan for idag, om ikke andet så fordi du lyttede til dig selv og handlede på det du kunne mærke, og sådanne dage har man sgu bare en gang imellem. Med det energiniveau du plejer at have og med ALLE de kilo du render rundt og taber, er det jo helt klart og ok at der må komme en møg dag ind imellem.

Jeg vil ikke spamme din log med mine fejltrin, og regner heller ikke med at min og andres "ulykke" kan bidrage med meget, men om ikke andret så måske til at du ser lidt lysere på din egen dag i fortrøstning om at du ikke er alene :bigsmile:

knus Duenn

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Jeg synes du skal give dig selv mindst en banan for idag, om ikke andet så fordi du lyttede til dig selv og handlede på det du kunne mærke, og sådanne dage har man sgu bare en gang imellem. Med det energiniveau du plejer at have og med ALLE de kilo du render rundt og taber, er det jo helt klart og ok at der må komme en møg dag ind imellem.

Jeg vil ikke spamme din log med mine fejltrin, og regner heller ikke med at min og andres "ulykke" kan bidrage med meget, men om ikke andret så måske til at du ser lidt lysere på din egen dag i fortrøstning om at du ikke er alene :bigsmile:

knus Duenn

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for de ord og det knus :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens første session:

Cykeltur til det ydre Søborg og træning i Zarco garage gym. Det bleb til en del sæt benpress - både med et og med 2 ben - samt 4 sæt bænkpress - derefter den lette del af turen ned af bakke.

Dagnes anden session:

Spinning II - samme negative tanker som i går - denne gang skulle der dog en blødende ankel til at stoppe mig efter 42 minutter. Min venstre knyst er så hævet at den rammer de bolte som pedalarmnen er monteret med...

Der skal laves gulv i Parken - det akter jeg at bruge til 8 dages pause fra spinning - anden træning, herunder svømning må tage over.

Jeg er ikke i mental storform lige nu - af mange grunde - men det lysner... tror jeg...

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagssession

Goodmornings:

1 x 8 x 45 kg

2 x 5 x 55 kg

2 x 4 x 62,5 kg

2 x 5 x 55 kg

BB row

3 x 8 x 50 kg

Millitary press:

3 x 5 x 32,5 kg

Pull over:

4 x 8 x 26 kg

Træk til bryst

3 x 8 x 60 kg

Db hammer curls

3 x 8 x 16 kg

Det hele kørte fint og fornøjeligt og jeg syntes at træningsglæden var tilbage - så jeg flotter mig: :banana: :banana: :banana: :banana:

I weekenden skal det hvide lyn på vejen for første gang!!

Link to comment
Share on other sites

Det hele kørte fint og fornøjeligt og jeg syntes at træningsglæden var tilbage - så jeg flotter mig: :banana: :banana: :banana: :banana:

I weekenden skal det hvide lyn på vejen for første gang!!

<{POST_SNAPBACK}>

Skønt at læse at træningsglæden er tilbage :cooldance: .

Det skulle vist blive forårsvejr i weekend'en efter de sidste dages novembervejr :dry: , så der skulle være basis for endnu en god oplevelse.

God weekend :sun:

Panda :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det hele kørte fint og fornøjeligt og jeg syntes at træningsglæden var tilbage - så jeg flotter mig: :banana: :banana: :banana: :banana:

I weekenden skal det hvide lyn på vejen for første gang!!

<{POST_SNAPBACK}>

Skønt at læse at træningsglæden er tilbage :cooldance: .

Det skulle vist blive forårsvejr i weekend'en efter de sidste dages novembervejr :dry: , så der skulle være basis for endnu en god oplevelse.

God weekend :sun:

Panda :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Panda :smile::smile::smile:

Morgensession:

Svømning i Frederiksberg svømmehal. Forfra i tilvænningen til denne motionsform. Slugte en masse vand :laugh: og kæmpede mig frem og tilbage i det lille basin som en Hvalros uden luffer... Mere end 20 minutter kunne jeg ikke klare...

:banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Formiddag:

Raceren kom af stalden. Jeg tog det meget stille og roligt - skulder, nakke og røv skal lige tilvænnes igen...

1 time og 10 min rullen på 42 tænder forand - og ikke tungere end 14-15 tænder bagerst - fin tur som sådan - men jeg skal også mentalt tilbage på raceren - følte mig fed og kloset (Begge dele egentligt sandt nok :laugh: ) og skulle virkelig tage mig sammen for at komme afsted og forbi alle de der mennesker på Østerbrogade...

Middag/Eftermiddag:

Cykeltur med god veninde samt forkost på Sct Hans Torv

25 min på spinningcyklen - om ikke for andet så for princippet skyld :innocent:

Samlet: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at kom ud på "den ægte". Selv om det stadig er en smule køligt er det dejlig med noget vind på næsen og sol i ansigtet.

Det med at tage sig sammen med at komme forbi alle de der mennesker på Østerbrogade, er det ikke bare en fase man skal i gennem? Selv havde jeg store kvaler de første gange jeg trak i cykeltøjet og skulle forbi legeplads og sladderhjørner ved opgangsdøren (er så forba.... genert :blush: ) men det hjælper med tiden.

Ellers må jeg som alle andre bøje mig i støvet af anderkendelse over din enorme indsats og viljestyrke.

Link to comment
Share on other sites

Tid til nogle fundamentale overvejelser - jeg er ikke blevet vejet i dag pga. et anfald af dårlig mave - og der er ikke megen træning at samle op på.

På et tidspunkt havde jeg et citat i min signatur som jeg nu skal til at tage alvorligt:

Oversat lød det: "For at kommer dertil hvor du vil, er du først nød til at afgøre hvad du vil"....

Jeg ved godt hvad jeg vil med min træning og min sundhed - men det kommer ikke til at spille ordentligt før jeg har en stretegi for mit liv.

At opretholde status quo er ikke en option. Jeg er arbejdsløs med hvad det giver af begrænsninger økonomisk og det er et realt problem for mig.

Værre er det at jeg har for lidt at optage mit hoved med - og at jeg savner at være en del af et projekt som der er en langsigtet fremtid i.

Heldigvis har jeg, og har jeg haft, cykelholdet Team S.A.T.S. som har fyldt noget af hullet ud - men det rækker ikke, slet ikke efter at jeg har opgivet troen på at det kan føre til en mere sikker økonomisk fremtid også.

Der er 2 problemer her:

1. At finde en arbejdsgiver der vil ansætte en snart 43 årig med en broget erhvervsmæssig fortid og som er fed og som afsluttede sit sidste arbejde med en lang sygemeldning.

2. Jeg må overveje og bedømme hvad jeg selv kan håndtere. Jeg har ikke den mentale udholdenhed og evne til at håndtere stress jeg havde engang - ikke på grund af min stadig relativt unge alder, men som følge af de gentagne depressioner jeg har været igennem.

Jeg har skubbet disse problemer lidt forand mig et stykke tid - jeg har over for mig selv ladet som om jeg tog fat i dem - men har ikke gjort det for alvor - og det føre til mental stres, som føre til overspisning, som føre til frustrationer..... en selvforstærkende proces.

Denne log vil nok i den nærmeste fremtid blive brugt til at tænke højt i - jeg er nød til at mobillisere en ultimativ ærlighed over for mig selv - og da jeg ikke kan finde ud af at skrive noget jeg ikke kan stå inde for - så er det nok en god staveøvelse.....

To be continued...

Link to comment
Share on other sites

Hrmmm..

Hurtige indspark...ikke sorteret.

1) Sætte dig selv "på arbejde" med bogprojektet. Og der mener jeg at sætte en 2-4 timer af dagligt der ikke bruges til andet.. ingen MOL, ingen kiggen på labre propeldrevne jagerfly, ingen bladren i bøger, men koncentreret forfatterarbejde

2) Politik! Du har tydeligvis dine meninger og ting du brænder for, var det et felt hvor Arne kunne gøre en forskel?

3) Få dit foredragsvirksomhed mere i system! Det du holdt ovre ved os var godt og folk taler stadig om det. Du kan noget der. Men det skal sælges!!!

4) Prøv at lave et tidsregnskab et par dage og se hvor du bruger tiden og se om det er der hvor du selv syntes dit engagement og kærlighed ligger. (Den slags har fået mit TV kiggert MEGET ned!)

5) Tror du ikke at din sænkede "kapacitet" er noget der vil stige automatisk når du kommer i gang med noget du brænder for??

Link to comment
Share on other sites

Tak for tankerne Comrade Petrovitch – de vil indgå fremover…

Arnes livsprojekt VOL 2 –

En anden indfaldsvinkel til ”problemet”

Som jeg har været inde på før, så høre jeg ikke til dem der mener at vi har et indre autentisk selv – en oprindelig kerne. Jeg mener at vi skabes i relationer med omverden og med mennesker. Jeg har et ”billede af Arne i verden” – et billede som jeg med mine handlinger prøver at få til at stemme. Det billede udfordres konstant af andre mennesker og af begivenheder omkring mig – jeg bliver nød til at handle for at kunne opretholde det ”billede af Arne i verden”.

Alle søger vi konstant efter strategier der angiver en mulig fremtid, der lover os noget positivt. Vi opstiller dem selv eller vi lader os hive med i andres projekter – men et projekt må vi have – stort eller lille.

Vi er forskellige mht. hvor stærkt vi føler – hvor meget kaos vi indeholder – hvor meget action i livet vi behøver. Jeg høre ikke til den rolige slags, mine følelser er stærke, mit engagement i ting jeg går op i er brændende og mit indre kaos er stort. Det er en ressource når det har en retning, mit kaos er det reservoir hvorfra jeg henter brændstof, henter ideer når jeg har et projekt at følge, eller når jeg skal finde et….

Lige nu er mit kaos en kilde til intens rastløshed, som en løve i bur vandre jeg mentalt frem og tilbage, uden ide om hvilken kurs jeg skal tage…..

Jeg ved godt hvad jeg er god til. Jeg er god til at skrive, jeg er god til at formidle – hvis jeg har mig selv med – jeg er god til at undervise, jeg er god til at hjælpe andre med at finde retning og mål – både individuelt og i grupper….. Jeg er ikke god til forretning, jeg er ikke god til at sætte mig selv på system, jeg er ikke god til at arbejde koncentreret med eet projekt i lang tid… jeg er ikke god til at sælge mig selv…

Og så er jeg angst, jeg har, let’s face it, mere eller mindre floppet i 3 job. Ok det er mere nuanceret end det, for i alle 3 job var der gode succeshistorier, men jeg brændte sammen og lukkede ned alle 3 gange…Det skaber en hvis angst. Jeg har dog lært en del af det… Jeg skal ikke være personaleleder eller leder overhovedet. Jeg er blød som smør, jeg kan gå lige ind i andres konflikter og hjælpe dem med dem – selv hvis de er heftige, men jeg er dårlig til at være hovedperson i et konfliktfyldt rum, som jeg var det som kommunal projektleder eller som del af et 3 mands firma med meget uafklarede interne relationer.. Som forsker var jeg for iderig, for interesseret i undervisning og i alle andres projekter – og manglede evnen til at sætte mig ned i 3 år og arbejde koncentreret på én ting. Så der er gode grunde til at det ikke gik rigtigt godt i den sidste ende…

Så her er jeg nu. Med et kaotisk billede af ”Arne i verden”, med en for stor angst for at fejle igen og i gang med en eftersøgning af et projekt der tilbyder en mulig fremtid som jeg kan og tør…

To be continued

Link to comment
Share on other sites

Jeg er god til at skrive, jeg er god til at formidle – hvis jeg har mig selv med – jeg er god til at undervise, jeg er god til at hjælpe andre med at finde retning og mål – både individuelt og i grupper…..
Dit forfatterskab har jo en lysende fremtid :bigsmile: Blackmoores idé om at afsætte noget seriøs tid til skrivningen synes jeg også er en god ide. Du er din egen chef, og bestemmer fuldstændig selv hvad der skal stå og hvornår du holder kaffepause. Ingen forpligtigelser, ingen relationer til diverse kolleger og deres intriger, krav, forventninger etc etc. Og hvis du brænder levende for det du skriver, så vil motivation og fastholdelse vel ikke være det store problem?

Det løser godtnok ikke umiddelbart det med økonomien sådan lige nu og her, men måske på længere sigt :smile:

Som forsker var jeg for iderig, for interesseret i undervisning og i alle andres projekter – og manglede evnen til at sætte mig ned i 3 år og arbejde koncentreret på én ting. Så der er gode grunde til at det ikke gik rigtigt godt i den sidste ende…

Jeg bliver nok heller aldrig Ph.D. - een lys ide som måske kun tager minutter at udtænke udfra sin forudgående viden, og så 3 års slavearbejde :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tak for dine tanker Louise - jo jeg skal havet skrevt noget - det tror jeg du og Blackmoore har ret i - nu til noget TRÆNING:

Tabata er mord :wink:

Comrade Blackmoore har lokket mig meget de seneste dage - så i dag var det tid til at prøve den nyeste MOL dille - Tabata træning. Altså 4 minutter med 20 sek arbejde- 10 sek pause. Jeg valgte at bruge øvelsen clean and press.

Jeg varmede op 15 min på spinningcyklen og kom op på omkring 80% af maks - efter et skoskifte gik jeg så i gang.

Mit første forsøg enndte patetisk efter 2 min 30 sekunder - jeg havde ganske enkelt for meget vægt på og måtte stoppe.

Efter en pause forsøgte jeg igen med mindre vægt og kom igennem - med en stedystate puls på 94-95% af maks - det fortæller mig at selv om det var banke hårdt og jeg pustede længe - så gik jeg ikke helt hårdt nok til den!! :devil::devil:

Ikke desto mindre en god gang intervaltræning - det er kommet på mit hjemmeprogram for at blive!

Pulskurver (Der mangler de 5 første cykelminutter)

post-125-1113848461_thumb.jpg

post-125-1113848476_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Gode tanker, Arne.

Men hensyn til det med angsten for at fejle, kan det måske hjælpe at vide at du ikke er alene - jeg tror de fleste af os går rundt med sådanne tanker, når man begiver sig ud i noget nyt.

Angsten for at fejle kan virke omklamrende, klaustrofobisk, men samtidig giver det også det kick, når man engang imellem kommer ud på den anden side, hvor det gik godt.

Ingen vejning idag - så skal der seriøse boller på suppen frem mod næste vejning, for det er da en succes-historie der er til at tage fat på!!!

Link to comment
Share on other sites

For the reccord - en vejning i dag ville formentligt havet vist status quo.

Jeg sidder netop nu og laver kost og indkøbsplan for den kommende uge - jeg er nød til at være 100 % systematisk i det her projekt.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share