Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning 1

Formiddag..... eller skal man stadig kalde det morgen.... I omklædningsrummet i Parken er der vagtskifte - en flok er igan med at skifte til jobtøjet, inkl. slips - vi andre arbejdsfrie er nved at klæde om til træning...

Der er meget stille i det store rum ovenpå - der er vel ikke mere end 10 mennesker til at dele 1500 m2. Jeg er rigtigt sløv denne formiddag, sindsstemningen er melankolsk og kroppen kan mærke at jeg har haft et par hårde træningsdage. Jeg lægger ud med bænkpres og får fightet mig igennem 5 x 5 med 55 kg, de føltes som 60 i dag....

Derefter bliver det til 4 x 6 x 65 kg i træk til bryst, jeg tror aldrig jeg bliver bedre til den møgøvelse. Mavemaskinen er den næste station - 5 sæt af 10 med 35 kg inden jeg slutter denne træni g af med 5 x 5 x 30 kg i military press... Mere end 2 x :banana: kan det ikke give....

Træning 2

Folk er overaskede - det er sørme Chris MacDonald der er instruktør på sine gamle timer her til eftermiddag - han er hjemme for at lave pressearbejde i forbindelse med Race Across America og i går kørte han en 5 timers event.... I dag handler det om en spinning III time... Stemningen er elektrrisk som jeg ikke har oplevet det længe.... det her skal nok blive godt.....

Første højdepunkt kommer efter små 18 minutter, stående enklelttaktsarbejde efter et 7 tal går over i små 6 minutters stående angreb med ca. 75 rpm stigende til op imod 85 rpm og med god belastning - det er banke hårdt og super fedt - minutterne flyver forbi... Så en pause og ind i tungt siddende arbejde inden vi når finalen: 10 x 1 min stående angreb for fuld gas med 30 sek siddende pause imellem hver. Jeg vælger at køre tungt med belastning af muskulaturen i stedet for på pulsen - det har jeg mere brug for, halvvejs igennem serien brænder mine ben godt og der er gået hul på en vabel under venstre fod uummm... Vi slutter med 4 minutters let kørsel.

En god time er forbi - den får 4 x :banana:

post-125-1114624622_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kost: Har været helt fornuftig i denne uge - og jeg har ikke været over 2300 Kcal nogen dag. Jeg er i øvrigt ved at speedlæse Dr Phiil's slankebog - den er overaskende god - nærmest fremragende nogle steder - og jeg kan bestemt godt bruge den til noget, i sær omkring mine spisevaner og uvaner - jeg vil skrive om det i de kommende dage - kan ende med en lille elller større boganmeldelse her på MOL...

Link to comment
Share on other sites

I dag hviledag - dikteret af en smertefuld vabel under venstre fod - og et stort slidsår på venstre knyst - det går bare ikke at køre spinning når min fod er så hævet som den var onsdag - i kampens hede lægger jeg ikke mærke til skaden - men bagefter gør det avs.

Link to comment
Share on other sites

Dagens første træning - i garage gymmet.

Gettoblasteren og Morten deltes om opgaven med at tilvejebringe dagens lydkullise.

Mortens bidrrag var et rytmisk højlydt åndedrag - han valgte denne dag at give Monark ergometercyklen nogle tæsk....

Jeg begyndte i benpressmaskinen og kørte igen pres med et ben - med ca 60 kg i stakken, efter et antal sæt gik jeg over til at træne fodled/læg i samme maskine.

Så kaldte squatstativet - og det blev til en del sæt goodmornings og squat. Endelig fik jeg kørt mange crunches, samt lidt laterals og hammer curls.

Intensiteten i disse garage sessions er højere end hvad jeg præstere når jeg træner alene - herligt.

Snakken i dag medføre at jeg i en periode skifter til generelt at køre mange sæt af 10-12 rep - simpelthen for at få volumen op - det handler lige nu om vægttab og muskelvævsbevarelse - ikke om styrkefremgang.

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er grunden til du foretrækker et-bens benpres?

Var det ikke grumt at køre squat og GM's efter benpressen?

<{POST_SNAPBACK}>

Et bens øvelsen muligøre kontinuerligt arbejde uden pauser -man skifter bare ben på pladen, så derfor.

Nu køre jeg benpressen som højrep træning - noget der ligner 7-8 sæt af 10 rep - så egentligt er det ikke super grumt.... Tror det havde været værre den anden vej rundt.

Link to comment
Share on other sites

Let aftencardio

22,5 min på crostrainer - 7,5 min opvarmning - 15 min arbejde med stigende belastning de første 12,5 min - derefter faldende. Toppede ved 92% af makspuls (171 slag/min)

Havde planlagt at fortsætte 7,5 min ved jævn intensitet - men det ville min fodvabel ikke høre tale om, men det går nok endda.

2 x :banana:

post-125-1114797585_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lidt hjemmetræning

Floorpresses:

6 x 10

Supersættet med BB rows:

6 x 8

Militarypress:

5 x 8

Floorpresses:

3 x 10

Supersættet med BB rows:

3 x 8

Vægtbelastning: tilstrækkelig- kørte hurtigt så pulsen kom også godt op

2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Det er noget værre noget med dig Blackmoore - først var det en gammel russisk fysiolog der havde taget fast bolig hos dig i ånden - nu er det en japansk....

Morgensession søndag:

Goodmornings:

5 x 10 x 50 kg

Db incline press

5 x 10 x 18 kg - suppersættet med

DB hammercurls 5 x 5 x 14 kg (jep brud med det nye "dogme"...)

Mavemaskine

5 x 10 x 32,5 kg

Høj roning i maskine

5 x 10 x 45 kg

DB Skulderpres

5 x 10 x 12 kg

Crosstrainer:

25 min med jævn belastning - puls omkring de 80%

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Farvel til en "træningskammerat"

Jeg er ikke særligt sentimental når det gælder ting - men der er undtagelser. Jeg vil aldrig glemme da jeg i sommeren 2001 stod på toppen af Vingsted bakken uden for Vejle - eller da jeg nogle dage senere kravlede 2 gang op og ud af Vejle - for en der var, bokstaveligt talt på gravens rand 6 måneder før var det store øjeblikke - jeg cyklede de ture på min metalblå Ghost MTB. Den cykel bar mig trofast da jeg 165 kg tung gave den tæsk 2 gange om dagen...

Det seneste år har en fået lov til at forfalde - den hvide racer var kommet til - men nu skulle den til ære og værdighed igen og ud på de danske landeveje...

Men ak det bliver der ikke noget af - et træthedsbrud på sadelrøret betyder at den nu ryger til de evige landeveje....

Jeg vil savne min blå Ghost...

Link to comment
Share on other sites

Farvel til en "træningskammerat"

Jeg er ikke særligt sentimental når det gælder ting - men der er undtagelser. Jeg vil aldrig glemme da jeg i sommeren 2001 stod på toppen af Vingsted bakken uden for Vejle - eller da jeg nogle dage senere kravlede 2 gang op og ud af Vejle - for en der var, bokstaveligt talt på gravens rand 6 måneder før var det store øjeblikke - jeg cyklede de ture på min metalblå Ghost MTB. Den cykel bar mig trofast da jeg 165 kg tung gave den tæsk 2 gange om dagen...

Det seneste år har en fået lov til at forfalde - den hvide racer var kommet til - men nu skulle den til ære og værdighed igen og ud på de danske landeveje...

Men ak det bliver der ikke noget af - et træthedsbrud på sadelrøret betyder at den nu ryger til de evige landeveje....

Jeg vil savne min blå Ghost...

<{POST_SNAPBACK}>

Uhha.. Arne det er min fygt for at jeg en dag må opleve netop det samme med min røde MTB... hun er så slidt, så mange små skavanker men hun er trofast.. og hun er min.. :wub:

Jeg føler med dig og tænker på du må have en trist afsked med din Ghost MTB...

Må den hvile i fred mens du mindes de mange super dejlig oplevelser, tanker og ikke mindst tanker du har haft på den.

Sentimental må man være men npget der står en så kært :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak for kommentaren frk. Piv - og tak for snakken på MSN :smile:

Jeg havde regnet med at have tabt en smule denne uge - i stedet for har jeg taget 2 kg og en sjat på - det ryster mig dybt. Nu tror jeg ikke på hokus pokus - så der er blevet spist for meget - anderledes kan det ikke være. Fraværet af spinning burde kun medføre et reduceret tab - ikke at jeg tager på...

Jeg bliver nød til at genstarte operation ALT DER SKAL SPISES OG DRIKKES SKAL VEJES.

Og så ikke mere om det - jeg er godt pissed på mig selv - og det skal jeg også være - så ingen "Det gør ikke noget Arne" kommentarer tak - for jo, det gør noget!!!

Link to comment
Share on other sites

Nej nej ingen ynk får du men en hel pakke sukker / fedtfri tude kiks kan vi dele sammen og kramme hinanden i cyber... tak fordi du var lige der da jeg havde brug for en skulder...

:4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak selv frk. Piv!

Mand jeg er olm lige nu. Jeg har spurgt mig selv meget højlydt: VIL DU DET HER ARNE ELLER ER DU PÅ PÅ VEJ TILBAGE I THE COMFORTZONE???? Svaret er at det har jeg sgu været - sjusket kost og alt for lidt træning. Der er kun hårdt arbejde der tæller hvis jeg skal nå mine mål - og skal problemet løses - så skal det er kendes og vedkendes og der skal tages og holdes nogle beslutninger - og jeg har været for slap - og ladet ting der ikke vedrøre projektet - og som nok burde gøre mig vred, men ikke få mig til at stille spørgsmålstegn ved mig selv, til at gøre netop det. Og jeg har løjet for mig selv! Ja jeg har ikke spist chokolade eller andre "kriminelle ting" -men jeg har spist alt, alt for meget.....

Nå nu er det sagt og jeg har tildelt mig selv 20 ørefiner - back to work!

Link to comment
Share on other sites

Tak for kommentaren frk. Piv - og tak for snakken på MSN :smile:

Jeg havde regnet med at have tabt en smule denne uge - i stedet for har jeg taget 2 kg og en sjat på - det ryster mig dybt. Nu tror jeg ikke på hokus pokus - så der er blevet spist for meget - anderledes kan det ikke være. Fraværet af spinning burde kun medføre et reduceret tab - ikke at jeg tager på...

Jeg bliver nød til at genstarte operation ALT DER SKAL SPISES OG DRIKKES SKAL VEJES.

Og så ikke mere om det - jeg er godt pissed på mig selv - og det skal jeg også være - så ingen "Det gør ikke noget Arne" kommentarer tak - for jo, det gør noget!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Arne. Du får heller ingen ynk fra mig :wink: Du har værktøjerne til at tabe dig og du er også i stand til at bruge dem, det kan man jo se på dit vægttab indtil nu. Så det er en tur op på hesten igen og så ellers klø på, og næste uge går det den rigtige vej igen. Held og lykke :4thumbup:

/B

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne. Du får heller ingen ynk fra mig :wink: Du har værktøjerne til at tabe dig og du er også i stand til at bruge dem, det kan man jo se på dit vægttab indtil nu. Så det er en tur op på hesten igen og så ellers klø på, og næste uge går det den rigtige vej igen. Held og lykke :4thumbup:

/B

Boa: Tak :smile:

Træning tirsdag den 3/5

Cykling på raceren til lige nord for Strandmøllen (Skodsborg S) - retur til Tuborgvejen og så til Søborg og garage gymmet.

Fik trænet nogle runder benpres og squat - samt en smule chrunches og front laterals. Derefter trillede jeg hjem.

Fint nok - ikke mindst cyklingen var skønt - nyt vejr og nyt high tech træningstøj - skønt, når man har været vant til bomulstøj, at nogen (Beat-X) er begyndt at producere sportstøj i store størelser!

2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag har været travl med diverse sundhedsting. I eftermiddag var jeg så til tandlæge og jeg har været rundt på gulvet af bedøvelsen lige siden - plejer ikke at være sådan..... Så alt i alt - ingen træning i dag, men i morgen er der atter en dag.....

Link to comment
Share on other sites

Forstår godt dine overvejelser om din gamle cykel. Selv har jeg lige købt en ny cykelhjelm - og det kostede mig mange overvejelser at smide den gamle ud! Den har fulgt mig utallige steder - blandt andet har den 2 gange besteget Mont Ventoux - men ud røg den til sidst. Sådan har det ikke altid været - vores loft er fyldt med ting, som jeg ikke har nænnet at smide ud trods alle rationelle overvejelser. Hvem ved - måske bliver en komplet årgang '78 af Finanstidende noget værd engang?....

Link to comment
Share on other sites

Dagens spørgsmål - kan man bruge en racer til at simulerer en spinningtime?

Jeg ved godt at der er dem der vil finde dette spørgsmål mærkeligt - for er spinning og udendørscykling ikke 2 forskellige ting - med forskellige kvaliteter?

Jo, men jeg savner mine ca 50 minutter lange middel til højintense fix! Da jeg desuden skal køre en hel del ture på omkring 1 time før min krop lære at affinde sig med den ædle cykelsport, så kunne jeg jo forsøge. En tur på de første 10 km af Strandvejen hjælper naturligt med - det kan ikke undgås at skulle ned i fart (hvem sagde stoppe :innocent: )ved lyskryds til diverse små sideveje..... - det kan passende bruges til en hurtig acceleration som banker pulsen godt op - på det relativt uforstyrede stykke nord for Hellerup, kørte jeg korte random intervaller op til 89-90% af makspulsen.

Jeg kom hjem med en pulskurve som godt kunne havet været en spinningtime - og fornøjelsen ved turen var ganske stor....

Men jo Zigymund - jeg ved jeg skal se at få kørt nogle km - det er der jo mange gode grunde til - men det bliver ikke meget over de 40 per gang - jeg gider ikke det der LSD træning med 65-70%....

3 x :banana:

post-125-1115289002_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det tilbud (eller var det en ordre? :laugh: ) skal nok blive tage imod kære Vivsen!

Aftentrænning: Arne og spin

40 minutter på spinningcyklen - de første 28 minutter med indlagte spurter "tabatastyle", dvs 20/10 arbejde, op til 8-9 på skalaen. Efter en kort vandhentningspause kørte jeg så 12 minutter lige på grænsen mellem 7 og 8.

Et godt supplement til daggens udendørscykling! 3 x :banana:

Var i gården med tøj til tøre lige efter. Overbo til Arne: "Jeg kan slet ikke få det til at passe at du ind imellem spiller høj hård housemusik - hvad er det jeg ikke har forstået om dig Arne?".....

post-125-1115315936_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share