Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Hjemmespining 2 x 20 min - blev afbrudt af et pakkepostbud midtvejs, det var dessvære ikke min vægt han kom med...

Jeg er blevet spurgt om jeg vil planlægge min træning mere i detajler... Nej det vil jeg ikke, størst mullige volumen med størst mulige intensitet, uden at akkumulere træthed - sådan kommer det til at køre i et stykke tid.

Det gælder ikke om at blive større( :tongue: ), stærkere og hurtigere - men om at blive tyndere med samme muskelmasse. Intet andet. Jeg er lidt slidt i dag - så derfor de 40 min med ret beskeden intensitet - selvom jeg da lige var oppe og smage på det "interessante" intensitetsområde et par gange :wink:

Eftermiddagens træning: 2 x :banana:

post-125-1115734604_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vejningen gik fint - jeg havde drukket omkring 2 liter undervejs - så jeg tror ikke der var så meget væskeunderskud - til gengæld er jeg noget mindre hævet i denne uge. Jeg får min nye super badevægt fra Tanita i denne uge - så skal der plottes vægt hver morgen! Nå men jeg var godt 3 kg lettere i denne uge - ialt har jeg tabt 19,1 kg - motivationen er nu høj - der skal spises Paradis is med Hoosier når jeg når -25!

<{POST_SNAPBACK}>

Glæder mig! :w00t: Har endnu sæsonens første til gode. :innocent: :4mewantfood: Og dit selskab er jo altid super hyggeligt! :4thumbup:

Godt at læse, at det skrider fremad med vægttabet igen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom lige til at tænke på en ting. Når nu dit mål er at tabe dig, hvordan kan det så egentlig være, at du ikke kaster dig over svømning med samme passion, som du cykler?

Cykling kræver naturligvis en del kalorier, men det aktiverer stort set kun nederste halvdel af kroppen. Svømning aktiverer derimod hele kroppen. De fleste, som har prøvet både svømning og cykling ved også, at man oplever en helt anden dyb træthed grænsende til udmattelse efter at have svømmet end efter at have cyklet.

Personligt er jeg en elendig svømmer og vil hellere cykle 20 km end svømme to længder i en svømmehal, men som middel til vægttab må svømning da være ideelt. Eller er der noget, jeg ikke har forstået?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom lige til at tænke på en ting. Når nu dit mål er at tabe dig, hvordan kan det så egentlig være, at du ikke kaster dig over svømning med samme passion, som du cykler?

Cykling kræver naturligvis en del kalorier, men det aktiverer stort set kun nederste halvdel af kroppen. Svømning aktiverer derimod hele kroppen. De fleste, som har prøvet både svømning og cykling ved også, at man oplever en helt anden dyb træthed grænsende til udmattelse efter at have svømmet end efter at have cyklet.

Personligt er jeg en elendig svømmer og vil hellere cykle 20 km end svømme to længder i en svømmehal, men som middel til vægttab må svømning da være ideelt. Eller er der noget, jeg ikke har forstået?

<{POST_SNAPBACK}>

Du rammer hovedet på sømmet - jeg var faktisk begyndt på et tidspunkt - og det er stadig planen - men øj hvor er jeg elendig til det!

Link to comment
Share on other sites

Spinning II i Parken

Vikaren i dag kørte fryseture.... aldrig havde jeg troet at jeg skulle opleve det... ikke mere om ham... ikke mere om den time - ok træning til 2 x :banana:

I morgen skal jeg på raceren igen!

post-125-1115838692_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Torsdag blev denne uges hviledag fra træning :smile:

Træning fredag den 13/5

På raceren Østerbro-Klambenborg, videre til Lyngby ad Klambenborgvej, jeg trykkede igennem op ad bakken - hvilket vil sige at jeg netop kunne bevarer en fremadrettet bevægelse :tongue: - mand jeg er elendig på bakker!. Så ind ad Lyngbyvej og til Søborg Garage Gym.

Styrkepas:

Træk til bryst med smalt greb:

5 x 10-12 x 50 kg

Supersættet med:

Mavebøjninger

5 x 12

Bænkpres:

5 x 10-12 x 40 kg

supersættet med

Hammercurls

5 x 10 x ?

Laterals

5 x 10 x ?

Supersættet med

Triceps push downs

5 x 10 x ?

Derefter rullede jeg hjem

Fin træning som får 4 x :banana: - solen skinner også så smukt!

Link to comment
Share on other sites

Træning den 14/5

Formiddag: 50 min på raceren - puls 80%+

Eftermiddag:

Råtræk: 6 x 8 x 25 kg

45 min på spinningcyklen - jævnt arbejde omkring 74-76% af maks

Samlet bedømmelse: 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 15/5

Vejret sagde cykling - kan ikke blive meget bedre til det - men lysten sagde styrketræning - og lysten er i føresædet, så længe den ikke dikterer dovenskab :wink:

Squat:

1 x 10 x 30 kg

5 x 8 x 51 kg

supersættet med

Godmornings

5 x 8 x 51 kg - ikke de 2 mest oplagte øvelser at supersætte med - men det gik...

Bænkpres

1 x 10 x 30 kg

3 x 2 x 61 kg - måtte lige mærke fornemmelsen af en semitung vægt igen...

5 x 10 x 43,5kg

Mavemaksine

5 x 10 x 32,5 kg

Chest suported rows: (Jeg er vist permanent doven når det gælder rows -gider ikke frivægts rows...)

5 x 10 x 45 kg

Military press:

4 x 10 x 20kg

God træning - men ikke nok til en fuld dagsration - der er familie tamtam resten af dagen, så det får være...

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Vejret sagde cykling - kan ikke blive meget bedre til det - men lysten sagde styrketræning - og lysten er i føresædet, så længe den ikke dikterer dovenskab :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes det er fedt med den indstilling til træningen. Og dine resultater taler jo for sig selv. :4thumbup:

Squat:

1 x 10 x 30 kg

5 x 8 x 51 kg

supersættet med

Godmornings

5 x 8 x 51 kg - ikke de 2 mest oplagte øvelser at supersætte med - men det gik...

Nej, det er sgu langt fra optimalt. Det ville nok være bedre, at supersette en overkrops øvelse med en for overkroppen, når det er så store øvelser du supersetter. :smile:
Chest suported rows: (Jeg er vist permanent doven når det gælder rows -gider ikke frivægts rows...)

5 x 10 x 45 kg

Hvem der bare havde adgang til sådan en. :blush:

Du er også lovligt undskyldt, når du laver squats og good mornings i samme pas som rows. Jeg ville ihvertfald nødigt kører rows efter GMs. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for kommentarene Squatfather - nu hjælper det på det hele at jeg køre let/mange reps. Efter tunge GM ville jeg nok heller ikke køre rows :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var så lidt. :smile:

Men uanset om du kører lettere og med høje reps vil jeg nu mene, at supported rows er det rette valg efter den SQ/GM combo. :smile:

Link to comment
Share on other sites

1 træning den 18/5

"Opvarmning godt 22 km cykling med pæn intensitet - var ude og runde bakken på Klampenborgvej igen.

Jeg fik stoppet uret ved en fejl - så pulskurven er delt i en lilla kurve - som er første del af turen - og en sort kurve der er anden del. post-125-1116414489_thumb.jpg

Derefter ankomst til garagegymmet,hvor det blev til:

Bænkpres

6 x 10 x ?

Supersættet med

Et bens benpres

6 x 12 x 60 i de første 3 sæt og 67,5 i de 3 sidste sæt

Træk til bryst smalt greb

6 x 10 x ca 55 kg

supersættet med

mavebøjninger på bænk

6 x 10 x mig

Laterals

4 x 10 x ??

supersættet med

DB Hammercurls

4 x 8 x ??

Så rullede jeg de 7 km hjem 3 x :banana:

Vemodig dag - har sagt farvel til mit engagement i TEAM S.A.T.S. Jeg ønsker dem alt godt - lige nu går det fantastisk i kvindernes største etappeløb Tour de L'Aude. Dorte Lohse Rasmussen fra holdet ligger nummer 4 med forløbelig 1 etappesejr.

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Jeg kan se du har ramt -20kg, tillykke  :4thumbup:

Var målet stadig at være en glad mand i god form på omkring 120, eller hvordan ser langtidsplanerne ud?

<{POST_SNAPBACK}>

Tak :smile: - ja det er stadig planen - men der er et stykke vej endnu...

Link to comment
Share on other sites

:poking: :

Jeg er i øvrigt ved at speedlæse Dr Phiil's slankebog - den er overaskende god - nærmest fremragende nogle steder - og jeg kan bestemt godt bruge den til noget, i sær omkring mine spisevaner og uvaner - jeg vil skrive om det i de kommende dage - kan ende med en lille elller større boganmeldelse her på MOL...

kom nu... vi vil vide hvad der står og vi gider ik læse den selv :w00t:

Det er så lækkert at se hvor fin stil du kører lige i øjeblikket. Kan du ikke lige fortælle hvor langt der er ned til de 120?

Du er den sejeste og stædigste overvægtig jeg nogensinde har mødt - og nu giver det endeligt pote. Hvor har du bare fortjent det og gid det må fortsætte!!

Link to comment
Share on other sites

:poking: :
Jeg er i øvrigt ved at speedlæse Dr Phiil's slankebog - den er overaskende god - nærmest fremragende nogle steder - og jeg kan bestemt godt bruge den til noget, i sær omkring mine spisevaner og uvaner - jeg vil skrive om det i de kommende dage - kan ende med en lille elller større boganmeldelse her på MOL...

kom nu... vi vil vide hvad der står og vi gider ik læse den selv :w00t:

Det er så lækkert at se hvor fin stil du kører lige i øjeblikket. Kan du ikke lige fortælle hvor langt der er ned til de 120?

Du er den sejeste og stædigste overvægtig jeg nogensinde har mødt - og nu giver det endeligt pote. Hvor har du bare fortjent det og gid det må fortsætte!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal nok komme med den anmeldelse - har 6 siders råtekst, hvor af meget er for personligt, men jeg arbejder på sagen.

Nej, som jeg har skrevet før, så vil jeg vil ikke fortælle hvor langt der er ned - og heller ikke diskutere hvorfor jeg ikke vil.

Tak for dine søde kommentarer!!! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share