"Form"


EverLast
 Share

Recommended Posts

Hej,

Hvilke parametre er det jeg har overset, som spiller en rolle med ens "form" (jeg taler udfra et BB*s synspunkt, så det er altså visuel form).

Jeg er klar over at væske har en del at sige, personligt har jeg dage hvor kroppen ligesom suger væske af en eller anden årsag (udover det normale fra træningen).

Jeg er også klar over at den kost man indtager har noget at sige, f.eks. når jeg kører lowcarb i en periode så kommer formen ned og bliver flad - hvor jeg så efter en dag med kulhydrat justering kan spille fuldstændig max.

MEN er der andre ting ? det er især under diæt at min dagsform kan svinge utrolig meget - fra at være maxcuttet, til at virke en anelse buffed.

Og hvorfor er det at kroppen bedømmer at den vil suge væske til sig fra tid til anden, når kosten eller's kører temmelig stramt.

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor er det at kroppen bedømmer at den vil suge væske til sig fra tid til anden, når kosten eller's kører temmelig stramt.

Salt binder væske, så hvis du hvis du har fået meget salt, kan det vel gøre en forskel?!?

Link to comment
Share on other sites

craw> hmm ja så vælger jeg bare at holde på at jeg træner hårdt og tungt så :) - men det er næsten den eneste parameter jeg kan se der skrues på - stress er ikke udtalt for tiden, men diæt kan jo tænkes at være en eller anden form for stresstilstand.

Er der nogen måder at afhjælpe væskeretention ? i weekenden skal jeg være med i en photosession hvor der skal tages nogle workoutbilleder - og der ville jeg da være glad for at kroppen trådte så pænt frem som muligt.

Link to comment
Share on other sites

En god ide op til en billedsession ville være at holde et par dage fri fra træning og eventuelt supplere det med noget posering. Derudover kan du øge dit væskeindtag et par dage forinden og så trappe det kraftigt ned op til selve dagen, så væsken ryger ud.

Diæt kan godt være stressende for kroppen, og her gælder cardio også ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share