Styrkeløftsko


the-box
 Share

Recommended Posts

Det er jo postordre?!?

Det er da sygt, at man skal bestille et par sko til 1400 uden at kunne prøve dem først. Det er ret pange penge at kikse, hvis skidtet ikke passer.....

Køber du i sverige sender du lortet retur og får tilsendt et nyt par. Du kan ennda få dine penge tilbage hvis du vil det. Købte mine i Sverige. Skoene passede perfekt. Størrelsen er nem at finde ud af hvis du ved hvad du bruger af skonummer i Adidas. Desuden er der jo noget der hedder udblokning.

De er nok også en tand mere behagelige at gå rundt i end styrkeløftersko.

Hvis det skal være behageligt vil jeg anbefale det her par, prisen er ovenikøbet fordelagtig god styrkeløft sko Model "ROSTED" m. skindsål

Link to comment
Share on other sites

Et godt billigt alternativ er Adidas Handball Special. Det er nok den grimmeste sko på markedet, men den er god at squatte i og Sportsmaster har dem på tilbud til 299 for tiden. :)

Det er ellers et godt tilbud, hvis man ikke vil ofre på et styrkeløfter sko. Under halv pris af normalt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har før spurgt i beslægtede tråde men uden at få svar og da jeg ikke fatter det det, så spørger jeg igen - måske nye læsere er kloge nok ;)

Squatsko har en let løftet hæl.

Der er generel enighed om at der er STRENGT "forbudt" at træne squat med at tyndt brædt eller små skiver under hælen.

Hvorfor er det farligt for knæene at have hælen løften vha. alt andet andet end squat-sko? Jeg kan ikke se forskellen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har før spurgt i beslægtede tråde men uden at få svar og da jeg ikke fatter det det, så spørger jeg igen - måske nye læsere er kloge nok ;)

Squatsko har en let løftet hæl.

Der er generel enighed om at der er STRENGT "forbudt" at træne squat med at tyndt brædt eller små skiver under hælen.

Hvorfor er det farligt for knæene at have hælen løften vha. alt andet andet end squat-sko? Jeg kan ikke se forskellen.

Squatsko har en helt stiv sål - fe.ks i træ - som understøtter foden i hele fodlængden - det er noget andet end en normal hæl

Link to comment
Share on other sites

Jeg har før spurgt i beslægtede tråde men uden at få svar og da jeg ikke fatter det det, så spørger jeg igen - måske nye læsere er kloge nok ;)

Squatsko har en let løftet hæl.

Der er generel enighed om at der er STRENGT "forbudt" at træne squat med at tyndt brædt eller små skiver under hælen.

Hvorfor er det farligt for knæene at have hælen løften vha. alt andet andet end squat-sko? Jeg kan ikke se forskellen.

Squatsko har en helt stiv sål - fe.ks i træ - som understøtter foden i hele fodlængden - det er noget andet end en normal hæl

Med hensyn til squat med en hævet hæl er det værd at nævne Louie Simmons fra WSB. Han har flere gange fremhævet, at de stort set aldrig ser knæskader efter de for år tilbage begyndte at squatte i Chuck Taylor som er helt flade, istedet for i støvler med hæl. :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Det forklarede hvorfor, men øger min tvivl på om squat overhovedet er en øvelse som skal ind i træningen igen.

Inden jeg fandt MOL kunne jeg godt finde på at squatte - og det var altid med en 1 1/4 skive under hælen. Jeg havde aldrig problemer, heller ikke ikke den aften jeg i et mennesketomt center failede.

Efter MOL har jeg også squattet - nogle gange mere regelmæssigt end andre, og er stort set hver gang endt med at kvadre et eller andet i lænden som så har krævet kortere eller længere pause samt regelmæssigt behandlig hos en fys. Så det var faktisk planen, at investere i squat-sko inden jeg igen ville inkludere squat efter næste omgang full-body (som af anden årsag køres med lav fokus på lår)- netop for at den let forhøjede hæl kunne kompensere for manglende smidighed i haser eller hvad der nu er der går galt, så jeg ellers krummer den forkerte vej i bundstillingen at squattet.

Men måske jeg skal overveje at holde mig til benpres... :unsure::blink: lidt ærgeligt da jeg ellers godt kan lide squat.

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Det forklarede hvorfor, men øger min tvivl på om squat overhovedet er en øvelse som skal ind i træningen igen.

Inden jeg fandt MOL kunne jeg godt finde på at squatte - og det var altid med en 1 1/4 skive under hælen. Jeg havde aldrig problemer, heller ikke ikke den aften jeg i et mennesketomt center failede.

Efter MOL har jeg også squattet - nogle gange mere regelmæssigt end andre, og er stort set hver gang endt med at kvadre et eller andet i lænden som så har krævet kortere eller længere pause samt regelmæssigt behandlig hos en fys. Så det var faktisk planen, at investere i squat-sko inden jeg igen ville inkludere squat efter næste omgang full-body (som af anden årsag køres med lav fokus på lår)- netop for at den let forhøjede hæl kunne kompensere for manglende smidighed i haser eller hvad der nu er der går galt, så jeg ellers  krummer den forkerte vej i bundstillingen at squattet.

Men måske jeg skal overveje at holde mig til benpres... :unsure:  :blink: lidt ærgeligt da jeg ellers godt kan lide squat.

Dr. squat aka Hatfield agiterer for at bruge squat sko af hensyn til at lårene får bedre mulighed for at assistere bagdel og haser ved sticking pointet end ellers - grundet hælen.

Det er også rigtigt hvad Arne skriver, hæl og bræt kan ikke sammenlignes. Lidt hæl på skoene gør ihvertfald at undertegnet ikke skal ligge vandret under parallel - og dermed belastes lænden ikke i så høj grad. Har også lettere ved at sætte mig tilbage og holde balancen - så nu er det også blevet en æstetisk nydelse at se på ;)

Men det er sikkert individuelt.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo det som gør livet interessant.

Måske jeg alligevel prøver - det gik jo trods alt meget godt den gang med vægtskiverne, så hvorfor ikke med skoene.

Hvor høje er de hæle egentlig; en centimeter eller?

Hælen/sålen er bagtil 3 cm høj. Fortil er sålen 1 cm høj. Det giver en niveauforskel på 2 cm.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo det som gør livet interessant.

Måske jeg alligevel prøver - det gik jo trods alt meget godt den gang med vægtskiverne, så hvorfor ikke med skoene.

Hvor høje er de hæle egentlig; en centimeter eller?

Hælen/sålen er bagtil 3 cm høj. Fortil er sålen 1 cm høj. Det giver en niveauforskel på 2 cm.

Med den højdeforskel, er det da meget billigere at tage kærestens stiletter på ;)

Link to comment
Share on other sites

der skulle ikke være sports butikker i danmark der sælger dem.

men adidas køre med faste nummer, så man kan sammenligne nummer.

så den str. du skal havde i løbe sko, er også den du skal havde i styrkeløft sko

det har endnu aldrig slået fejl

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share