tun opskrifter...


usser
 Share

Recommended Posts

Hvilken tun har køber du. Jeg har ingen problemer med at få kørt en glyngøre tun ned, men Natunaen fra netto har ligesom lidt modhager der ikke er blevet sorteret fra.

Plejer dog at skylle den ned med en halv liter vand:"En gaffel tun og to slurke vand". Nums.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må gi' Johnny Bravo ret. Tun smager godt og det spises bedst af dåsen :D Jeg må indrømme at tun altid har været min livret - selv som lille. Så det går nemt med at få det ned!

Men jeg kan godt forstå dit problem, har en kammerat der er ved at brække sig over tun. Nogle gange blander jeg det med lidt majs bare for variationens skyld. Og som Watts siger hjælper det med at skylde det ned med væske, tun kan være tørt! Drik fx. kakao el. mælk - husk at få nok kulhydrater, dem er der ingen af i tun!!!

Link to comment
Share on other sites

smid et pitabrød i ovnen(det tager 7 minutter så er det færdigt). Derefter så fyld det op med tun og majs+aevt. andre ingredienser. Derefter skal der bare hældes universalkrydderiet, nemlig Heinz ned i. Det smager udemærket.

Det er min foretrukne måde at indtage tun på.

Link to comment
Share on other sites

Der blev vistnok i sidste uge enighed om, at tun ikke er let omsættelige proteiner, og man skal derfor ikke spise tun lige efter træning, men proteinbar, protein shake, banan, mælk, cacaomælk eller lignende.

(Jeg har for mig selv spekuleret over, om man ikke burde indtage den letomsætelige tun før træningen, da proteinen skal gennem maven og ned i tarmene for at blive omsat (så vidt jeg ved))

Link to comment
Share on other sites

det tun jeg spiser hedder  .::[~royal pacific~]::. og, tak for diverse råd :D ...

...men nu kommer jeg i tvivl, om man overhovedet skal æde tun lige efter træning , da tunen først bliver omsat til protein efter en times tid (copyright watts) og som Xjyden siger, at man skal æde det før træning....

Link to comment
Share on other sites

TUN er godt, kig på deklarationen det består jo udelukkende af protein, du skal bare samtidig snuppe lidt kylhydrat en banen er super.... spis 2 dåser tun om dagen og en kylling/kalkun filet til aften samt en protein shake efter træning, så har du gang i de gode muskelopbyggende proteiner :-)

Link to comment
Share on other sites

Okay...  Prøvede lige glyngøre's tun i tomat idag. Damn, den gled hurtigt ned!

Normalt har jeg ikke problemer med at spise tun, selvom at det ikke er min favorit-ret! Men tun i tomat røg ned på den halve tid, fordi at den overhovedet ikke var tør eller noget..

Kan kun anbefales...

Link to comment
Share on other sites

Det med at tun er godt kan ikke kun måles udfra antal proteiner. Der er skulle bla. eftersigende være tungmetaller og østrogen lignende stoffer i, hvilket ikke skulle være så forbandet sundt. Hvor slemt det er, afhænger selvfølgelig en del af hvor det er fanget. Og så ved jeg heller ikke om det er så galt som forskerne siger, men jeg riveer ihvertfald ikke 2 dåser tun ned hverdag, som nogle andre gør.

Jeg nøjes med at spise det 1-3 gange om ugen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share