Bryst med håndvægte


s0rensen
 Share

Recommended Posts

Hvilke øvelser findes der til bryst ud over brystpres og flyers, som kan udføres med håndvægte?

Pullovers. Ikke at jeg mener det er en god øvelse. Men det er en brystøvelse der kan laves med håndvægt ;)

(Kan straks mærke TJs ånde i nakken når bryst nævnes i flæng med pullovers) men prøv evt. at holde håndvægten på nær strakte arme bagover, i et stykke tid og mærk efter hvad det er der giver efter ;)

dumbell pullover

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Pullovers. Ikke at jeg mener det er en god øvelse. Men det er en brystøvelse der kan laves med håndvægt ;)

Forstår ikke hvorfor den går i brystet, for pectoralis major kan da ikke lave ekstension i skulderleddet?

Check evt. information her fra EXRX.net om brystmuskulaturen bemærk "extension"

Når der bruges håndvægt er arme (skulderen) mere indadroteret end hvis der bruges stang - derfor går dumbell pullovers for at være brystøvelse på EXRX net - hvorimod strakte arme og stang går mere i den brede rygmuskel.

En anden ting er at jeg i tidernes morgen af fysioterapueter/instruktører har fået tudet ørerne fulde af at, pullovers i maskine primært går i bryst når arme er over vandret og primært i ryggen når arme er under vandret. Men det er der vist ingen der kan af -eller bekræfte inkl. mig selv ;)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share