hvor kan jeg købe en meget præcis vægt..??


søren
 Share

Recommended Posts

jamen ville gerne have om der var nogen der vidste hvad der var nøjagtigt og om der er forskel osv..

de fleste anerkendte mærker er lavet i samme materialer og må derfor antages at være lige præcise. Men er det vigtigste ikke at kunne følge sin vægt og ikke om den er præcis på grammet???

Link to comment
Share on other sites

Glem ALT om OBH. Jeg har en digitalvægt fra OBH, og den er håbløst ringe. Den kan svinge flere kilo når den vejer samme objekt med få minutters mellemrum. Desuden vejer den typisk 2kg mere end en kalibreret dyr elektronisk vægt, der bruges til styrkeløft-støvner.

Ikke alle vægte er lige ringe ;)

Jeg har også selv en OBH digitalvægt (kun vægt), og jeg har lige lavet 5 testmålinger med mig selv :) med et halvt til 1 minut imellem hver vejning.

Resultatet blev:

90,8

90,8

90,8

91,1

91,1

Det synes jeg absolut er acceptabelt af en vægt til 300-400 kr.

Hvor præcist den vejer absolut set skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har haft noget at teste den imod (ud over en gammel mekanisk sag der selv var håbløst upræcis)

PS: For at det ikke skal være løgn, så spiste jeg en Läkerol imellem vejning 3 og 4. Pudsigt at vægten så lige stiger, ikke? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige købt en Tanita 576 vægt/fedtprocentsmåler. Fedtprocentsmåleren har jeg ikke kontrolleret imod andre fedtprocentsmålere, men jeg har testet vægten imod motionscentrets dyre Tanita-vægt - de viser akkurat samme vægt.

Jeg og min mand har testet vægten ved at veje os mange gange efter hinanden, den vejer det samme hver gang - men den er selvfølgelig også helt ny stadig.

Den koster 499 hos Maxim.dk og ankommer dagen efter bestilling.

Link to comment
Share on other sites

den der er i mit fitness cen.. har også fedtprocentsmåler.. vægten er rimelig præcis synes jeg.. men efter at prøve fedt% måleren og angivet forskellig alder sprang den ligepudselig 5%.. og desuden viste den også alt for højt (26).. i en bio time prøvede vi også, dog med en anden slags man holder i hånden.. og dne viste 6,8 hvilket passer meget godt til mig..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share