Rulleskøjter


clayman
 Share

Recommended Posts

Ohøj folkens.

Jeg har egentlig længe gerne ville have et sæt rulleskøjter, bare sådan til lidt hyggekørsel når solen skinner. Jeg ved imidlertid nada om rulleskøjter og ved ikke rigtig hvad jeg skal gå efter - priserne varierer immervæk også en del.

Nu var jeg så nede i Aldi og handle i dag, og her så jeg disse: http://www.cobrasport.dk/detaljer.asp til 500 spir.

Spørgsmålet er så: er det et godt tilbud, eller er det noget bras man skal holde sig langt væk fra? Husk på det er ikke til prof. hurtigkørsel, men jeg gider på den anden side heller ikke at bruge en plovmand på noget :4pooh:

Mvh. Clayman

Ps. Wow! Post #666 :asthanos:

Link to comment
Share on other sites

det er noget bras.

du bør kigge rundt efter nogen skøjter med abec3 (eller 5) kuglelejer, og hårdheden på hjulene bør være omkring de 80 (kan ikke huske hvad dette måles i.. :D )

ultra wheels har lavet nogle rigtig gode rulleskøjter til freestyle.

hvis mere begynder jamen så er atlanta et godt bud.

håber dette kan hjælpe dig lidt :) ellers skriv igen

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene du skal bruge min. 1k på et par rulleskøjter, da dine fødder somregelt bliver meget ømme, og turene meget smertefulde, hvis skøjter ikke er god nok.

En anden go' ting er, at hvis du endelig skal købe nogle lidt billigere rulleskøjter, så skal du aldrig købe nogle hvor støvlen kan tages af, da der samles skidt i disse huller, og funktionen som regelt også går itu efter meget kort tid.(pga. kvaliteten)

Har selv været meget aktiv på rulleskøjterne de sidste 10 år cirka hovedsageligt på inliners..

Nogle rigtig gode mærker er:

Salmon, som nok er den bedste til at lave inliners til længere løb og hvis man skal bruge sine skøjter til træning.

Mission, dette mærke er absolut det bedste, hvis man vil spille rullehockey.

Fila, dette mærke ser man dog ikke så meget i Danmark, men de lave nu nogle meget gode rulleskøjter.

Jeg selv løber fortiden på nogle inliners fra mærket Rossignol som er af samme kvalitet som Salmon efter min mening og erfaringer.

Mvh Jesper Kristensen aka. laer

Link to comment
Share on other sites

det er noget bras.

du bør kigge rundt efter nogen skøjter med abec3 (eller 5) kuglelejer, og hårdheden på hjulene bør være omkring de 80 (kan ikke huske hvad dette måles i.. :D )

ultra wheels har lavet nogle rigtig gode rulleskøjter til freestyle.

hvis mere begynder jamen så er atlanta et godt bud.

håber dette kan hjælpe dig lidt :) ellers skriv igen

Synes nu hellere han skal kigge efter nogle med abec 7, da disse er en kombination af de to andre, dog noget bedre.

abec 3 = holdbarhed, man kan sådan set give dem lige så mange slag/stød smo man har lyst til.

abec 5 = køre noget bedre men de er ikke så modståelige overfor slag/stød.

abec 7 = abec+abec5

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Jeg fornemmer I er en smule negative overfor skøjterne. På siden jeg linkede til sættes den vejledende pris til 1299 kr. (hvilket jo nok skal tages med et gran salt), og det nævnes at der er tale om abec 5 lejer. Derfor tænkte jeg at det måske ikke er super fancy, men samtidig heller ikke just er en BR-skøjte.

Jeg kan ikke rigtig få mig selv til at betale en milliard for et par rulleskøjter, da jeg har en fornemmelse af, at jeg ikke kommer til at tage mere 3-4 ture af et par timers varighed om året.

Mine krav er primært:

- De skal koste under 1 k.

- Lejer skal selvfølgelig være af nogenlunde kvalitet. Jeg gider ikke at skulle bruge dobbelt så meget energi på at komme frem, som dem med ordentlige skøjter.

- Man skal kunne have dem på i et par timer uden det er forbundet med større ubehag for fødderne.

- De må ikke bryde spontant ud i brand ved hastigheder over 15 km/t

- Der må ikke stikke søm op igennem sålen.

Er det stadig et dårligt køb?

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Mission, dette mærke er absolut det bedste, hvis man vil spille rullehockey.
kan jeg helt klart gå med på! har selv et par, det eneste nederen ved dem, er at de ikke laver skøjter til bredfodede mennesker :(
abec 7 = abec+abec5

er det sandt? det var da en underlig kombination (går ud fra at der skulle stå abec3+abec5)

hvorfor så ikke kalde dem abec4 hvis det er en kombination ?

-ligemeget!!

med dit forbrug er rulleskøjterne fra aldi vel ok. jeg kunne bare aldrig drømme om det!

-tænk på hvor let det er at blive grebet af det! :D det er jo hylemorsomt at køre på rulleskøjter! grib lidt længere ned i pungen og køb kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bruger for få penge ender det med at du taber interessen da det vil føles som en tur i helvede. For mange penge er total overkill i dit tilfælde. Du skal finde en skaterbutik hvor der findes mindst 3-4 modeller du kan prøve imellem. Det handler meget om hvordan din fod er formet dernæst om hvilken skøjte du selv syntes er lækker. Jeg ville nok anbefale dig at bruge mellem 1000-1500 på et par. Det er ikke kun komfort der er ændret på i denne prisklasse, men også slidstyrke. På den måde holder de længere på langt sigt og du kan efterfølgende nøjes med at skifte kuglelejer, fremfor en hel skøjte. Det betaler sig ikke at gå på kompromis... du kan være heldig at finde et tilbud til en tusse, men kig for pokker i en skaterforretning. Ikke Illum, Magasin eller lign. steder. De kan ikke servicere dig ordentligt og aner bjælde om hvad de sælger. Hvis du gir en pegepind hvor i landet du er fra så kan jeg anbefale dig et par steder at kigge. ;) Jeg har selv kværnet rundt de sidste 20 år på skøjter og spillet Rullehockey de sidste 10 år. Er der noget du er i tvivl om så bare spørg. Men drengene før mig har jo givet nogle kanongode svar.... så den er go nok.. luk pungen op eller spar lidt mere sammen. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Att. Fallen:

Et stk. pegepind: København :)

Det betaler sig ikke at gå på kompromis... du kan være heldig at finde et tilbud til en tusse, men kig for pokker i en skaterforretning. Ikke Illum, Magasin eller lign. steder. De kan ikke servicere dig ordentligt og aner bjælde om hvad de sælger.

Jeg tænkte ligepræcis på det samme. Jeg kunne aldrig drømme om at købe andet end almindelige træningsbukser og måske fodboldstøvler i en almindelig sportforretning. De har jo notorisk dårligt udvalg og ågerpriser.

Det ville unægteligt være en fordel at prøve nogle forskellige par, og så evt. smutte hjem og se om man kunne finde dem billigere på indernettet.

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

>Clark Kent

jeg lytter interesseret med, hvis du kender et par gode steder i Århus!
Jeg kommer sku nok lidt til kort hvad Aarhus angår da jeg er fra Kbh :) Men jeg ved at Carsten Arvidsen Hvidovres træner har en butik i kbh. Jeg mener at han vist nok også åbnede en i Jylland, men tør ikke sige hvor? Mit bedste bud er nok at tage en lokal telefonbog og lige gå siderne igennem. Ishockey/rullehockey butikker er ofte det samme.

>Clayman

Et stk. pegepind: København  :)

Jeg har fundet et link på nettet som refererer til diverse butikker og folk der har handlet der.

http://www.123rul.dk/bguide.php

Der er link til alle tre øer.

Jeg er primært til Wolff sport (ISLEV), PR SPORT (ØBRO) og SUBMACHINE (NPORT).

De to første er forhandlere af proff udstyr og der går man sjældent galt i byen. Submachine er også proff, men ikke i liga udstyr. De har sikkert overall fedt udvalg til alm. Der ville jeg nok kigge først hvis jeg var dig. ;)

Der er naturligvis også MIlls i indre by, nær rundetårn. Han har tit fede ting, men er en gammel bandit, så ham skal man passe på med. Gå ikke derind uden en der har tjek på tingene.

>Clark Kent

Nu jeg har bredt mig ind på denne tråd, vil jeg da også lige høre, om forskellen på de hårde skalstøvler og dem med blødere overdel og evt. snørebånd.

Er de bløde sværere at styre?

Hvad er bedst til lange ture?

De hårde støvler med sok kan være hårde ved foden. Primært pga at de er lavet af fast materiale, der ikke gir sig frivilligt. Udemærkede hvis man lige vil forsøge sig med rullehockey, såfremt man har dem i forvejen. Har man ikke et par så gå udenom.... når de er lettere slidte, så knirker de værre end gamle døre :chicken: Udover at de er ubehagelige.

Dem med blødere overdel(ofte luft indtag af andet materiale), og med snørebånd er at foretrække til alt muligløb. Både langt og kort. Materialet er mere medgørligt og gir sig lidt efter foden. Stor fordel. Snørebånd er et must.... hurtig luk mekanismer skal man også holde sig fra. Brug ALDRIG bløde rullere til rullehockey.... :thumb_down: Det er alt for nemt at få en skade.

Jeg kører med Bauer hockeyskøjter(is) til en pris af 4k. Det samme med mine rullere (nike). til 3,5K. Fordelen ved disse er at de er lavet af læder. De former sig 100% efter foden. Faktisk er indmaden en geltype, som opvarmes første gang de tages på! til 80% grader i en ovn. Dernæst spænder man lortet på foden og går rundt til gelen er kølnet.... custom made.. lige til ens egen fod. Læder er absolut det bedste... men ikke alt læder!!! Nogle rullere der produceres er af så dårlig kvalitet at det er til grin! Læderet skal være så tykt at det næsten er umuligt at bøje med fingrende.. dernæst skal man ha en hammerbiceps for at snøre dem... så er det kvali :lol:

Bare vær kritiske med det i køber.... man kan altid lure god kvali kontra Bilkalort.

Håber det hjalp lidt... :) Ellers råber i bare op.... B)

Edited by Fallen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share