Væskeansamlinger i knæet


Aeon
 Share

Recommended Posts

Hey,

Jeg ville egentlig have postet dette i min gamle post om knæ problemer, men siden jeg har været i sommerhus i nogle dage, er den anden post død, og jeg besluttede mig for at poste et nyt.

Jeg har husket lidt tilbage fra mit læge besøg, og spurgt min mor om nogle ting, og ved det fandt jeg ud af, at jeg faktisk havde væske ansamlinger i det af mine knæ, som er svages.

(til bjørn: du spurgte i min gamle post, om det kunne være væske ansamlinger. Jeg svarede at det troede jeg ikke, men det viser sig rent faktisk, at det er det, undskyld =/)..

Disse væske ansamlinger gør at det ene af mine knæ ofte er hævet, som gør det sværene at gøre nogle øvelser, som skulle med tiden kurere en knæ skade kaldt VMO.

Men, hvordan fjerner man denne væske...kan man gøre noget ved det - og hvad?

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Aeon

Jeg har selv lidt af samme problem som dig, men er dog af med det nu... :)

Af hvad jeg har erfaret fra mig selv, er det bedste du kan gøre, når du har væskeansamlingen i knæet, at holde benet i ro og kun træne overkroppen...

Når du så er inde i en periode hvor dit knæ ikke fejler noget, kan du træne det, (løb har især hjulpet mig) men sørg for at varme meget grundigt op...

Man kan få knæet "tømt" på sygehuset, men det vil jeg ikke anbefale dig hvis du kan klare det på anden måde...

Link to comment
Share on other sites

Hey Smokey.

Jeg kan have det svært med at lade knæet slappe af, da jeg om en uge skal starte på en Efterskole - Idræts linie. Det med at få knæet tømt på syghuset, er der nogen negative sider ved det?

Tak for dit svar :)

Har du væskeansamlinger kan det skyldes en synovit, som er en betændelsestilstand som sætter sig på din slimhinde i knæet, denne irritation af slimhinden medfører, at din ledkapsel lukker væske ud for at fjerne den irritationen.. Men den mængde væske der lukkes ud kan ikke fjerne synoviten, derfor skal der en synovektomi til, som er en skravning af din slimhinde..

Jeg holdte mit knæ i ro i 4 år efter lægerne havde prøvet det ene og det andet på mig, og tro mig det bliver det meget værre af hold aldrig dit knæ i ro....

Binyrebarkhormon prøvede de på mig og det plejer at virke ved væskeansamlingerne, men det gjorde det nu ikke ved mig, så derfor ville jeg råde alle folk til at holde sig fra det gift...

Nogle folk kan man bare fjerne væsken i knæet uden, at det kommer igen...

Havde du fået fortaget en kikkertundersøgelse?

Link to comment
Share on other sites

Hey Smokey.

Jeg kan have det svært med at lade knæet slappe af, da jeg om en uge skal starte på en Efterskole - Idræts linie. Det med at få knæet tømt på syghuset, er der nogen negative sider ved det?

Tak for dit svar :)

Har du væskeansamlinger kan det skyldes en synovit, som er en betændelsestilstand som sætter sig på din slimhinde i knæet, denne irritation af slimhinden medfører, at din ledkapsel lukker væske ud for at fjerne den irritationen.. Men den mængde væske der lukkes ud kan ikke fjerne synoviten, derfor skal der en synovektomi til, som er en skravning af din slimhinde..

Jeg holdte mit knæ i ro i 4 år efter lægerne havde prøvet det ene og det andet på mig, og tro mig det bliver det meget værre af hold aldrig dit knæ i ro....

Binyrebarkhormon prøvede de på mig og det plejer at virke ved væskeansamlingerne, men det gjorde det nu ikke ved mig, så derfor ville jeg råde alle folk til at holde sig fra det gift...

Nogle folk kan man bare fjerne væsken i knæet uden, at det kommer igen...

Havde du fået fortaget en kikkertundersøgelse?

Nope, har ikke fået taget en kikkert undersøgelse. Efter hvad MR skanningen viste, var der ingen grund til det, fik jeg at vide.

Hvad ville du råde mig til? =\

Tak for endnu et svar :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share