Livvidde


Morten Z
 Share

Hvad er din livvidde?  

173 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det var vist en af de mere simple og lette artikler. :tongue:

Bestemt - men samtidigt en af dem der bare skal være der for at gøre værktøjskassen komplet.

Ja, kort men god artikel, så kort, at man også læser referencerne.

God, fordi den forklarer at der ingen muskler er, der retfærdiggør en tykkere talje,

og så er den med til at forklare og supplere målebåndsmetoden.

(Der stod vist ikke i målebåndsmetoden, at målet 2 cm. over navlen

skal foretages i afslappet tilstand, men det ved jeg nu.)

Og så har den inspireret mig til et nyt værdifuldt træningsmål :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Hillemænd der er mange smaltaljede fyre!!! :blink: På mit allermest rippede tidspunkt (med en vægt på 76kg) var min livvidde 86cm. Til MOL træf 3 da Morten Zacho målte min fedtprocent til 12.5% (vægt 95kg), var min livvidde lige omkring 92-95cm.

Link to comment
Share on other sites

Hillemænd der er mange smaltaljede fyre!!!

:(

jeg målte min talje til et par og 70cm. Jeg har dog intet målebånd, så det blev vha af en ledning efterfulgt af en sammenligning med siderne på et A4 papir, så det er muligt jeg har ramt et par cm ved siden af.

jeg tror også jeg er smalt bygget.

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

Kan det forøvrigt være rigtigt at øget muskelmasse ikke er udslagsgivende i liv-målet? Er det ikke lidt det samme som at sige at øget muskelmasse ikke øger lårmålet? :unsure:

En monster muskuløs ryg må da have lidt at sige? B)

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Men husk ...  at individuel kropsbygning kan gøre at man bliver uretfærdig dømt og at den hellige grav ikke nødvendigvis er velforvaret selv om ens livvidde er i det grønne felt. Det vigtigste er stadig om man er tilstrækkeligt fysisk aktiv.

Er det ikke den klassiske svaghed for de simple metoder, at der ikke tages højde for en masse af de features som gør os forskellige: højde, knoglemasse osv ??

Hvilket gør at de fastsatte værdier for hvornår man er i grønne, gule og røde områder ikke dækker godt nok til at metoderne kan bruges bredt.

Men okay der står også;

Livvidde er ofte et bedre mål for fedttab end vægt og BMI

;)

tilføjelse: min livvidde sniger sig lige ind under 102 cm. Så kan i jo spørge jer selv om det er derfor jeg er så kritisk overfor disse metoder, fordi de alle viser at jeg er overvægtig :lol: :lol: :tongue:

Edited by laraag
Link to comment
Share on other sites

 Share