Silikonebryster og vægttræning


SpArKleZ
 Share

Recommended Posts

Jeg skal (efter lang tids overvejelse) have lavet nye bryster om et par måneder, men er stadig lidt i tvivl om hvor meget det vil påvirke min træning.

Jeg er vant til at træne stort set dagligt, men er godt klar over at jeg selvfølgelig må skrue ned for tempoet umiddelbart efter indgrebet. Jeg regner med at kunne cykle og powerwalke igen efter en måneds tid, såfremt der ikke er nogen komplikationer selvfølgelig.

Men hvad med styrketræningen? Hvornår kan man begynde at træne f.eks bænkpres igen? Eller skal man helt lade være med at træne brystmusklen? :unsure:

Jeg skal selvfølgelig have en uddybende samtale med kirurgen inden jeg skriver under på noget som helst, men det ville være rart hvis nogle af tøserne herinde på MOL havde forstand på dette?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

men er stadig lidt i tvivl om hvor meget det vil påvirke min træning.

Du for ihverfald en kortere R.O.M i bænkpres :tongue: sorry ku ik lige lade vær :)

I mit tidligere center var det en pige der der trænede ben,arme kort efter, hun havde stadig tapet dem ind :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eftersom relativt mange professionelle kvindelige bodybuildere får implantater ville det være ret katastrofalt hvis de aldrig kunne træne bryst mere, så den bekymring behøver du nok ikke have.

Præcise tidsangivelser for hvornår du må begynde på diverse ting og sager er det vel kun kirurgen som kan give. Mit bud er dog at aktiviteter der ikke involvere brystmusklerne i nævneværdig grad kan begyndes væsentligt før deciderede brystøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Eftersom relativt mange professionelle kvindelige bodybuildere får implantater ville det være ret katastrofalt hvis de aldrig kunne træne bryst mere, så den bekymring behøver du nok ikke have.

Ja det har du jo ret i. Jeg kan også sagtens leve med at lægge lidt mindre vægt på træning af brystet, men det ville være trist helt at skulle vinke farvel til en af de store øvelser. :4goodbye:

Edited by SpArKleZ
Link to comment
Share on other sites

Du for ihverfald en kortere R.O.M i bænkpres :tongue:  sorry ku ik lige lade vær :)

Så må jeg jo bare putte nogle flere kilo på! ;)

Nu ik noget med at udnytte dem til at bounce med ;)

Det vil vel været noget ømhed, og nogle ar der skal hele, derefter burde da der ikke være nogle probs...

pøj pøj med operationen :)

Link to comment
Share on other sites

Min ex-ex kæreste havde også implantater (under brystmuskelen) - jeg mener hun sagde det var ca. 2 mdr hvor hun skulle være lidt påpasselig med hvad hun trænede, men det var vist primært svømning og sådan noget - hvor der er store bevægelser - som hun skulle passe på.

Men der er ingen problemer med træningen på sigt.

Det er dog nok lige noget du skal vende med dem der laver dem, de har nok lidt mere styr på det.

Link to comment
Share on other sites

Ja velkommen til 2004. ;)

Man kan vælge at få dem lagt ind gennem et cirka 4 cm langt snit i armhulen, så man slipper for grimme ar på selve brysterne.

;)

et cut ved blyant test området

cut around the nippels

nu oz armhulen, tsk tsk :tongue:

Jeg kan ik lige få det helt til at passe med min logik, men mener at have hørt at de også gør de igennem navlen :blink:

Hvad skal der egentlig i?

Jeg så i en eller anden doku at det nyeste var at man brugte en speciel slags snor som man krøllede sammen :o

Link to comment
Share on other sites

Men der er ingen problemer med træningen på sigt.

Det er rart at høre. Bliver ikke noget problem at undgå svømning. :swim:

Skal til forundersøgelse i næste måned, og der vil jeg selvfølgelig også drøfte hele træningsspørgsmålet med kirurgen. Men jeg vil gerne samle så meget viden som muligt inden da.

Jeg kan ik lige få det helt til at passe med min logik, men mener at have hørt at de også gør de igennem navlen

Æhh, tror måske at du forveksler det med et andet indgreb?? :unsure:

Hvad skal der egentlig i?

Jo altså vi har aftalt at jeg tager et par tomater med hjemmefra, men ellers kan det jo være at kirurgen har levnet en fra sin frokost... Ej, der skal da silikone i. Saltvand føles hårdere.

:blink: Hvordan hulen kan det lade sig gøre

Implantaterne kan placeres både foran eller bagved brystmusklen, men langt de fleste får dem lagt bagved. Som EverLast skriver skaber man et stort hulrum der hvor den nederste del af brystmusklen er løsnet.

Edited by SpArKleZ
Link to comment
Share on other sites

Da forhåbentlig ikke under selve musklen  Det senser da overhovedet ikke

Jo de lægges under brystmuskelen - de løsner den nederste del af muskelen og lægger implemtatet ind under.

:w00t: I refuse to believe :tongue:

De lyder godt nok for weird :blink: jeg var sikker p åde smed implantaterne i brysthulen(hvilken jeg forstå som over musklen)

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Den er altså god nok.

Ved operationen kan implantaterne lægges enten under kirtlen eller under musklen, det vil sige under den store brystmuskel. Ofte og specielt hos magre patienter ses en tydelig kant opadtil, hvor protesen starter, hvis protesen lægges over kirtlen. Der er statistiske rapporter om, at hårde proteser (kapseldannelse) forekommer lidt hyppigere, hvis proteserne lægges under kirtlen. Hvis brystet i forvejen hænger, vil man ofte vælge at placere implantatet under kirtlen, for at implantatet ikke skal komme til at sidde for højt i forhold til det naturlige brystvæv.

Hvis proteserne lægges under brystmusklen, er det nødvendigt at løsne den nederste del af musklen for at få plads til protesen og for at protesen ikke bliver klemt flad, når kvinden spænder sin brystmuskel. Løsning af brystmuskulaturen medfører, at patienter der får lagt protesen under muskulaturen ofte har flere smerter de første dage efter operationen, end kvinder der har fået lagt protesen under kirtlen.

Link to comment
Share on other sites

:lol: for hulen dev......du skal vist lige have opfrisket biologi-timerne igen tror jeg :w00t: .

:tongue: NO shit :lol:

Hvis man ligger implantatet under musklen så får D YAtes SQUEEEEEEEEEEEEEEEZE da helt ny betydning i patpress :lol:

Man må da seriøst få indskrænket ROM når der ligger noget under musklen. Og de implantater der kommer nedunder kan da heller ik være Supersize me :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ved godt det ikke har med emnet at gøre, men synes det er synd at kvinder vælger og få silkonebryster, de naturlige vil altid være de pæneste. Tror de fleste af mændende vil give mig ret i det. Men det er jo dit eget valg, og du gør det vel også kun for din egen skyld.

Link to comment
Share on other sites

Ved godt det ikke har med emnet at gøre, men synes det er synd at kvinder vælger og få silkonebryster, de naturlige vil altid være de pæneste. Tror de fleste af mændende vil give mig ret i det. Men det er jo dit eget valg, og du gør det vel også kun for din egen skyld.

Hmmm syntes nu det 100% okay at man vælger at gøre noget ved sig selv som man er utilfreds med.

De fleste syntes jo nok det er fint at man vælger at smide de kilo der sidder lidt for meget af kroppen, og det er okay man går i pænt tøj osv. hvorfor skulle det så ikke være okay at få lavet sine bryster, næse osv lidt pænere.

Havde en eks der havde fået lavet bryster og må at jeg syntes det er flot til piger B)

Skal selv have lavet en laser operation af mine øjne for 30.000.-

Koster vel det samme som et par bryster :o

SpArKleZ>

Jeg ville VIRKELIG råde dig til at undersøge godt om hvem du får til at lave dem. har flere veninder der virkelig har fået lavet desideret grimme bryster.

Men som nævnt er der virkelig også nogle der får lavet nogle flotte nogen! ved ikke hvor de har fået dem lavet. siger bare du skal undersøge stedet og de kiruger der skal skære i dem!

Herfra er der 100% forståelse og respekt!

Edited by Differ
Link to comment
Share on other sites

Ved godt det ikke har med emnet at gøre, men synes det er synd at kvinder vælger og få silkonebryster, de naturlige vil altid være de pæneste. Tror de fleste af mændende vil give mig ret i det. Men det er jo dit eget valg, og du gør det vel også kun for din egen skyld.

Jamen jeg ville da også ønske at jeg var tilfreds med mine naturlige bryster, men efter at jeg har tabt omkring 15 kilo i løbet af de seneste to år er der bare ikke særlig meget tilbage. Desuden er der også en lille forskel i størrelsen. Jeg ved godt at det er ganske normalt at de ikke er helt lige store, men det generer mig altså. Og jeg synes ikke der er nogen grund til at gå og være ked af sin krop allerede som 20-årig, især ikke når det er muligt at få gjort noget ved det.

Jeg diskuterede det med min læge for et års tid siden, men dengang var jeg slet ikke parat til at tage sådan en stor beslutning. Det føler jeg at jeg er nu.

Jeg ville VIRKELIG råde dig til at undersøge godt om hvem du får til at lave dem. har flere veninder der virkelig har fået lavet desideret grimme bryster.

Men som nævnt er der virkelig også nogle der får lavet nogle flotte nogen! ved ikke hvor de har fået dem lavet. siger bare du skal undersøge stedet og de kiruger der skal skære i dem!

Herfra er der 100% forståelse og respekt!

Tak for opbakningen. :) Jeg har snakket med flere piger som har fået lavet bryster på den pågældende klinik og af samme kirurg, og de har alle været yderst tilfredse. Desuden har jeg brugt timer på at gennemsøge nettet, men har slet ikke kunnet finde noget negativt om dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share