Overvågning i centeret


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Sad lige og læste denne artikel

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=332548

Hvad mener i. Er det virkelig ok at man kan blive overvåget når man træner i centeret? Personligt synes jeg det er noget fis. Jeg ville da mene at centrene selv burde gå ind og forbyde den slags. Hvis nogen har en eller anden fetisch, og gerne vil tage billeder af sig selv når de træner er det fint nok, men at blive overvåget? No way, sådan noget kunne få mig til at skifte center hvis jeg vidste at de accepterede den slags.

Link to comment
Share on other sites

Den måde det er gjort er da ikke lovlig??

Jeg var butiksdetektiv og fik en opgave med at parkere min bil og optage de ansatte i en forretning når de gik hjem, da der var meget svind i denne butik.. Det skulle foregå meget tys tys, da det ikke var lovligt og ikke kunne bruges i en retssag fik jeg af vide af sikkerhedschefen og en jurist..

Derfor lyder det da underligt at forsikringsselskabet gerne må men vi andre ikke må

*Flemming*

Link to comment
Share on other sites

Jeg forsvarer på ingen måde forsikringssvindel. Faktisk er jeg pænt irriteret over den slags, da det jo betyder at forsikringspræmierne for os andre stiger, når vi skal betale for de fuskere.

Men skjult overvågning i en privat klub, som et fitnesscenter jo er, mener jeg ikke er ok. - Hvis politiet har sagt god for det på forhånd, så kan jeg godt acceptere det, da jeg så går ud fra at grundlaget for overvågningen er blevet vurderet at en uvildig, og fundet ok. Men jeg læser der som at forsikringsselskabet har handlet på egen hånd, og det er ikke ok.

Samtidig er der det med at andre er blevet filmet dernede.

Det holder absolut ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jep.. De kan da heller ikke tillade sig at vise båndet, uden at have spurgt de andre medvirkene på båndet om lov?... Og havde de spurgte mig, havde jeg sagt "NÆI" :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville godt nok ikke finde mig i, at træne i et center med kamera-overvågning. Ikke at jeg har noget at skjule, men princippet i det.

Jeg ville sateme også kræve betaling for det. - Tænk på alle de finter de kan lære ved at observere min træning ;)

Link to comment
Share on other sites

At et motionscenter har videoovervågning har jeg ikke noget problem med (jeg kunne nok også overtales til at stå for overvågn ingen af pigernes omklædning :tongue: ).

Men det her er jo ikke motionscentret, som overvåger, og det er helt sikkert heller ikke sket med centrets tilladelse, hvilket er en tvivlsom fremgangsmåde.

Men det svarer vel til, når kritiske tv-programmer tager et skjult kamera med og filmer diverse tvivlsomme folk B)

Link to comment
Share on other sites

Kan desuden heller ikke se om hvorfor det er belastende materiale at vedkommende er blevet taget i at gå i motioncenter :blink:

I et fitness center kan belastningen nøjagtigt tilpasses det niveau som manden ligger på f.eks. hvis hans ryg er fucked up. Selv en på 70 med slidgigt i hele kroppen har gavn af styrketræning.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Ud over det dybt kritisable at foretage de pågældende videooptagelser rejser metoden hos mig en række alarmklokker vedr. kontrol af sygemeldinger. Når det er tilladt for et forsikringsselvskab er det vel også tilladt for din arbejdsgiver at anvende videooptagelser og overvågning som "bevis" mod påstået sygdom! Hvor går grænsen?

Desuden vidner artiklen endnu engang om at vi anvender en forkvaklet opfattelse af sygdomsbegrebet (sagt uafhængig af den konkrete sag). Hvis man er syg og ikke kan arbejde er det vel ikke ensbetydende med at man ikke kan klare et enkelt indkøb. Skal man måske leje en madindkøber, hvis kølesskabet er tomt? Eller skal det være nødvendigt med forklædning, hvis man under sygdom drister sig ind i det lokale supermarked. Man kan selvfølgelig også vælge at sulte.

Skitmaet skyldes vel også at man i overenskomstretlig forstand enten er syg eller rask, samt at når man er syg kan man intet foretage sig. Rent nonsens! Brækker du benet må du ikke gå til genoptræning - du er jo syg. Er du sygmeldt pga. stress, depression, rygsmerter, hovedpine kan du ikke tillade dig at forlade hjemmet selv om en gang kortvarig motion evt. kan forbedre din tilstand.

Hvis der er noget der med garanti er sygt er det en udbredt mistænkelighed til at ansatte og forsikringskunder generelt er snydere og skal kontrolleres i hoved og ...

Orwell du er ikke død, men lever fortsat.

Link to comment
Share on other sites

Det afhænger af hvilket arbejdsplads man er på. På min forrige (og ganske vist kun den) kunne sygemelde sagtens komme forbi til en kop kaffe og en sladder. Bare man ikke havde influenza eller andet der smittede så hverken kolleger eller chefer surt til de sygemeldte når de kom forbi. Især ikke hvis de havde været omkring bageren på vejen :4whistling:

Men vi havde nu også et særligt positivt arbejdsklima der....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share