Lære at squatte mere oprejst


teddy
 Share

Recommended Posts

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Kan ikke give et par tips til hvor man kan købe nogle sko til at squate i?

Det behøves ikke være squat sko, men bare nogle der er ok og ikke al for dyre..

Et par indendørs sko med hård sål og god sidestøtte kan sagtens bruges. Håndboldsko eller badmintonsko tror jeg er udmærket.

De klassiske Chuck Taylors skulle også være gode :lol:

chucktaylors.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes personligt håndboldsko er virkelig dårlige at squatte i, jeg squatter selv i de der blå adidas håndboldsko, men hælen er temmelig blød da den skal tage imod stød når man hopper i håndbold. Hvilket jo bestemt ikke er optimalt ved squat, da det ødelægger accelrationen og giver et ustabilt fundament at squatte fra.

Sådan føler jeg i hvert fald, men har aldrig prøvet rigtige squat sko, så måske er det bare min squat stil som er elendig, jeg har nemlig også hørt andre her fra mol,udover maxpower, anbefale håndboldsko.

Er der andre end mig som synes håndboldsko er dårlige at squatte i? for det ville jo være dumt at købe nye squatsko hvis det bare er min stil som er dårlig og det ikke vil hjælpe med nye sko.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes personligt håndboldsko er virkelig dårlige at squatte i, jeg squatter selv i de der blå adidas håndboldsko, men hælen er temmelig blød da den skal tage imod stød når man hopper i håndbold. Hvilket jo bestemt ikke er optimalt ved squat, da det ødelægger accelrationen og giver et ustabilt fundament at squatte fra.

Sådan føler jeg i hvert fald, men har aldrig prøvet rigtige squat sko, så måske er det bare min squat stil som er elendig, jeg har nemlig også hørt andre her fra mol,udover maxpower, anbefale håndboldsko.

Er der andre end mig som synes håndboldsko er dårlige at squatte i? for det ville jo være dumt at købe nye squatsko hvis det bare er min stil som er dårlig og det ikke vil hjælpe med nye sko.

Hvis det er Addidas Spezial du omtaler, så synes jeg nu selv at den er noget af det hårdeste og ikke absorberende man kan opdrive til en billig penge.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

wow hurtigt svar rommel! :o

Jeg ved ikke om de hedder adidas spezial, men købte dem for ca 4 år siden for omkring 800kr, så tror ikke det er dem. Det er dem som næsten alle håndboldspillere brugte for nogle år tilbage, føler ikke så meget med i håndbold mere, så jeg ved ikke om de stadig bliver meget brugt.

de er helt blå og så med hvide adidas striber på sidderne.

Link to comment
Share on other sites

De er ikke helt flade, der er faktisk en temmelig stor sål ved hælen. Og trykker man med fingrene på den kan man mærke at det er noget blødt materiale. Tror måske det er anden model du tænker på, der var en som kom på markedet tidligere som var noget mere flad og uden så meget støtte ved hælen. synes bare ikke det kan være optimalt at det er sådan noget forholdsvis blødt materiale ved hælen, men måske er det bare en dårlig undskylding overfor mig selv da jeg er meget svag i squat :lol:

men vil i mene udfra beskrivelsen af skoene at jeg kan få noget ud af at købe nogle rigtige squatsko?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hvis det er Addidas Spezial du omtaler, så synes jeg nu selv at den er noget af det hårdeste og ikke absorberende man kan opdrive til en billig penge.

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har været ude og prøve dem i dag, Bilka har dem på tilbud.

De er utrolig smalle, da jeg fandt nogle der var brede nok til at jeg kunne komme med i dem, var der 3cm fra tæerne ud til spissen.

de helt flade adidas  med striperne, er ganske fine. Jeg bruger dem selv til konkurrence, og har ingen problemer med at holde blancen....medmindre det da blvier rigtig tungt....men det skyldes nok noget andet

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du ikke lige se hvad de hedder, eller tage et billed?

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er Addidas Spezial du omtaler, så synes jeg nu selv at den er noget af det hårdeste og ikke absorberende man kan opdrive til en billig penge.

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har været ude og prøve dem i dag, Bilka har dem på tilbud.

De er utrolig smalle, da jeg fandt nogle der var brede nok til at jeg kunne komme med i dem, var der 3cm fra tæerne ud til spissen.

de helt flade adidas  med striperne, er ganske fine. Jeg bruger dem selv til konkurrence, og har ingen problemer med at holde blancen....medmindre det da blvier rigtig tungt....men det skyldes nok noget andet

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du ikke lige se hvad de hedder, eller tage et billed?

<{POST_SNAPBACK}>

AdidasSuperstar, lidt bredere i det kan også bruges

post-526-1096936103_thumb.jpg

post-526-1096936196_thumb.jpg

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Men handball special'en er utrolig ustabil efter min mening..! Jeg købte et par fordi at de var på tilbud til 350 kr, men jeg bruger dem faktisk ikke til andet end at shippe lidt i m.m..

Ligeså snart jeg skal til at flytte rundt på nogle kilo, lad det være frivend, stenløft, træstamme - alt hvor du rykker rundt med fødderne, så føles det som om at du kunne vrikke om på foden når som helst! De er simpelthen for bløde i skoen/sålen..

Så dem vil jeg i hvert fald IKKE anbefale til vægttræning - kan heller ikke lide dem til squats. De føles for små, bløde og ustabile!! :mad:

Indtil videre har jeg ikke fundet noget bedre til squats end mine VL-sko. Desværre er jeg bare ikke ret tilfreds med dem til alt muligt andet.. Jeg føler at jeg har et stærkere hiv med flad sål i vend/træk-øvelser og også i dødløft. Med den relativ høje hæl, føles det lidt som om man løfter noget tungt ned ad bakke..

Men tror faktisk lige at jeg vil gå ned og kigge på de der adidas superstar, for jeg mangler faktisk en sko som jeg kan bruge til det hele..! Lige nu skifter jeg mellen en tre forskellige par, og det er jo lidt uholdbart i længden.. :tongue:

edit: Jeg har lige været nede at købe et par adidas superstar til 700 bobs..! De virkede umiddelbart rigtig gode og solide. MEGET mere "kraftoverførende" og vridningsstabile end handball special'en. Så nu vil jeg straks gå over og indvie dem og se om de er lige så gode som jeg tror. hehe.. Yeah :cooldance:

Ps. En special tak til SAS for det gode råd :beerchug:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Feedback..

Er lige kommet hjem nede fra træning af, og jeg må sige at de nye adidas virker fremragende.

Prøvede både med noget råtræk, dødløft og træstammeløft m.m. og de føltes faktisk ligeså stabile som mine vægtløftersko, hvilket er yderst imponerende! Så det kan jeg vist godt konkludere bliver et hit.. :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Feedback..

Er lige kommet hjem nede fra træning af, og jeg må sige at de nye adidas virker fremragende.

Prøvede både med noget råtræk, dødløft og træstammeløft m.m. og de føltes faktisk ligeså stabile som mine vægtløftersko, hvilket er yderst imponerende!  Så det kan jeg vist godt konkludere bliver et hit..   :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Tænkte jeg nok :4thumbup:

Anekdote:

Så at den polske stærkmand Marius P. og visse andre også benyttede sig af vægtløfter sko til visse disipliner v. stærkmands stævnet i Moskva. Bl.a. "trapperne" og ved Atlas stenene.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg selv været nødsaget til at revurdere min teknik, hvilket har resuteret i at jeg står væsentlig bredere nu. Det har ikke været nemt at skifte stil, og det er heller ikke givet, at somu stilen er det rigtige for dig. Det kræver at du eksperimentere, evt. med udgangspunkt i de råd du har fået her. Du blver nødt til at give det tid. Jeg har selv fået gennemtrumfet ændringen ved gradvist at skifte fra den tidlige stil til den nuværende sumo wannabee stil :smile: Det skal siges at jeg selv er 185cm høj. Det er ikke den afgørende faktor. Det er min erfaring at en kort overkrop og lange lårben kan være langt mere udfordrene. :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

*bump*

Jeg hiver lige denne her tråd frem igen.

Jeg leder også efter den billigeste løsning mht. all-round styrkeløftsko. Jeg har kigget efter Adidas Superstar, men har ikke fundet den nogensteder - heller på europæiske sites på nettet. :blink:

Kan nogen herinde hjælpe mig? Måske kender I til andre squatsko, der er billige for tiden?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg får Adistar skoen hjem fra dynamic-eleiko.com til 169 dollars - kursen er jo så lav. Jeg ved ikke hvor meget den kommer til at koste i fragt, jeg får en gut til at tage den hjem. Det er det billigste jeg umiddelbart kan se hvis du vil have en nyere (eller i dette tilfælde den nyeste) model fra Adidas. Den koster lidt under det dobbelte fra eleikos hp.

sab.jpg

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Billigt  :smile: Jeg fandt et par Iron Works inde på eleikosports.se til 695 SKR, men jeg ved ikke om det er en god sko, eller om den kan bruges til allround styrkeløft?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv at snak med Incognito, han har vist Ironworks.

check lige hvad ironworks koster på dynamic-eleiko, lur mig om du ikke kunne spare penge selv med fragt fra USA...

Nu siger du all-round SL -

Jamen til dødløft fungerer den ikke, der skal du snarere have en 2 mm'ers sål på :smile: SL'ere skifter da altid fodtøj til DL?

Til bænk skulle den vist være fin, stemme godt mod jorden. Og til squat, jamen snak med dem der har den/lignende sko.

Jeg køber den fordi jeg har problemer med squat, jeg har ingen træningssko i øjeblikket + man lever kun én gang :nissegrin:

Fragt fra sverige blvier vist en 225 kr...

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share