Lære at squatte mere oprejst


teddy
 Share

Recommended Posts

hmmmm ... jeg leder efter et par sko, der kan bruges til det hele. Som jeg har forstået ved at have læst tråden her, så kan et par alm. Adidas Superstar det hele, og endda til en billig pris.

Nogen grund til, at jeg ikke skal købe dem fremfor specielsko, som dem du nævner, Doc?

Det skal lige siges, at jeg kun lige er begyndt på styrkeløft.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger

Jeg tror sas kan uddybe fordelen ved VL'ing skoene, og hvorfor de burde være bedre til squat end de flade Adidas.

Hvis VL'ing skoene koster en 100-200 kr mere end Superstar/spezialsne gør, så ville jeg købe dem i stedet, simpelthen for at prøve dem. Der må være en årsag til at dem der bruger dem, sas og Baardi blandt andre, skriger til himlen om hvor gode de er.

Jeg kan forestille mig hælen på VL'ing skoene er endu hårdere og mindre arbsorberende - hvilket er godt - end på superstarsne, og særligt Spezialsne.

Link to comment
Share on other sites

hmmmm ... jeg leder efter et par sko, der kan bruges til det hele. Som jeg har forstået ved at have læst tråden her, så kan et par alm. Adidas Superstar det hele, og endda til en billig pris.

Nogen grund til, at jeg ikke skal købe dem fremfor specielsko, som dem du nævner, Doc?

Det skal lige siges, at jeg kun lige er begyndt på styrkeløft.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

adidas superstar er gode. En del butikker forhandler dem ikke om vinteren og får dem først til foråret igen. Jeg har lige pt. købt et par i sporstmaster.

Jeg laver dog altid benbøj i vægtløfterskoene Equipment. Jeg opnår bedre balance og mere dybde på benbøjningerne + man er "spændt op" i skoene :4thumbup:

PS adidas superstar er såvidt jeg kan se ved at være dyrere end en dedikeret squat/vægtløftersko :smile: Tror ikke du finder superstar til meget under 700 KR

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

hmmmm ... jeg leder efter et par sko, der kan bruges til det hele. Som jeg har forstået ved at have læst tråden her, så kan et par alm. Adidas Superstar det hele, og endda til en billig pris.

Nogen grund til, at jeg ikke skal købe dem fremfor specielsko, som dem du nævner, Doc?

Det skal lige siges, at jeg kun lige er begyndt på styrkeløft.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

adidas superstar er gode. En del butikker forhandler dem ikke om vinteren og får dem først til foråret igen. Jeg har lige pt. købt et par i sporstmaster.

Jeg laver dog altid benbøj i vægtløfterskoene Equipment. Jeg opnår bedre balance og mere dybde på benbøjningerne + man er "spændt op" i skoene :4thumbup:

PS adidas superstar er såvidt jeg kan se ved at være dyrere end en dedikeret squat/vægtløftersko :smile: Tror ikke du finder superstar til meget under 700 KR

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg regner med at finde dem til 500kr, når udsalget virkelig kommer i gang. Hvor kan jeg ellers finde nogle billige vægtløftersko? Mærket er underordnet.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er der egentlig bedre balance med hælen? Lidt googlesøgning har vist at mange andre mener det samme - hælen giver balance.

Men hvorfor?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan ikke rigtigt komme med nogen flot forklaring. Jeg kan kun tale for mig selv. Når man (jeg) står lidt "ned af bakke" kan man (jeg) bedre sætte sig bagud uden at gå bagover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fandt denne her sko nede i det lokale sportscenter, og jeg sammenlignede den med Adidas Superstar. For mig at se, er de næsten identiske mht. sål og støtte. Tilgengæld koster Nike Tennis classic 200kr mindre

nk040312-2.jpg

og

pOLDSKU01-127263reg.jpg

Hvad siger I?

<{POST_SNAPBACK}>

Personligt ville jeg hellere bruge lidt flere penge på en decideret squat/vægtløfningssko. :smile:

Jeg squatter i klipklapper.. de har en god hård sål.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er så ikke særligt smart idet de ikke sidder særligt fast på foden. For år tilbage ødelagde en af datidens bedste danske BBere sit knæ totalt, da hans fod gled ud af klipklapperne med ca. 280kg på stangen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg squatter kun i sokker/strømper :P

Det træner jeg nemlig normalt i - er det komplet hjernedødt, eller hvordan ser det ud  :blush: ?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke specielt smart at squatte i strømpesokker, da man ikke får samme stabile kontakt med gulvet, som i en sko med flad og hård sål.

Link to comment
Share on other sites

squatfather -->
Personligt ville jeg hellere bruge lidt flere penge på en decideret squat/vægtløfningssko. 

Det ville jeg også mægtigt gerne, men jeg har bare ikke set dem til under 1000kr, og det synes jeg altså er lidt dyrt. :dry:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er da en pæn sjat penge, men inden jeg købte mine snakkede jeg med nogle af de mere erfarne løftere i klubben. Deres erfaring var at holdbarheden på et par gode squatsko alene var merprisen værd i forhold til et par almindlige træningssko. :smile:

Link to comment
Share on other sites

QUOTE(DocHolliday @ 28. Dec 2004, 18:38)

Hvorfor er der egentlig bedre balance med hælen? Lidt googlesøgning har vist at mange andre mener det samme - hælen giver balance.

Men hvorfor?

*

Jeg kan ikke rigtigt komme med nogen flot forklaring. Jeg kan kun tale for mig selv. Når man (jeg) står lidt "ned af bakke" kan man (jeg) bedre sætte sig bagud uden at gå bagover.

Det vil sige samme princip som med en skive under hælen.

Men for en person som mig, med nogle lange tynde stænger til ben, vil en sko uden højere hæl vel hjælpe med at reducere knævandringen, right?

(jeg mener også selv, at det med knævandring nok er lidt overdrevet, men jeg har meget lange ben og en lang vandring...)

Jeg har kigget lidt på det her:

http://www.inzernet.com/detail.asp?product_id=PWRSHOE

Nogen der har erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Men for en person som mig, med nogle lange tynde stænger til ben, vil en sko uden højere hæl vel hjælpe med at reducere knævandringen, right?

(jeg mener også selv, at det med knævandring nok er lidt overdrevet, men jeg har meget lange ben og en lang vandring...)

Jeg tror noget sådant er meget individuelt...Jeg har lange tykke stænger og en kort torso (I am all legs) men jeg har samme knævandring om det er med eller uden hæl. (altid knæ til tå).

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror noget sådant er meget individuelt

Øv, man kan da heller aldrig få et klart svar.... :wink:

Men nu kører jeg stort set kun frontsquat, og der er problemet med vandringen ikke så stort, så det bliver jeg bare ved med så...

Og der tror jeg, en helt flad sål vil være god; der er slet ikke de samme tendenser til at "stå på tæer" som i backsquat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share