Træningsbælte


kingolander
 Share

Recommended Posts

NEJ..... Det er sævrt at sige hvornår alm mennesker skal bruge det.

Jeg bruger kun mit når jeg køre meget tungt dødløft, og der er også lidt noget pjat.

Problemet med at bruge bælte er nok at mange har en tendens til at bruge det hele tiden og det skal man ikke....

Prøv at låne et inden og se hvad du syntes.....

Link to comment
Share on other sites

Nok den ældste diskussion på MOL.

Bælte er absolut ikke en nødvendighed, men mange bruger bæltet, da de har en følelse af sikkerhed med det på.

Præcis og dermed slår hjernen lidt mere fra og man løfter tungere sådan virker det for mig

Link to comment
Share on other sites

jeg vil så sige NEJ. har aldrig brugt bælte og vil aldrig gøre det og har heller ikk brug for det.

Så hellere træne det naturlige korset

Det gør man jo også med bæltet, såfremt man forstår at bruge det rigtigt. ;)

ja lige præcis, hvis man forstår at bruge det rigtigt og det tror jeg faktisk ikk der er mange af de alm trænende i de danske centre der gør <_<

Link to comment
Share on other sites

Har lige været ude for en ulykke hvor jeg fik trykket et ribben i ryggen så gjorde mega nas når jeg skulle løfte noget, efter 2 ugers pause begyndte jeg så at dødløfte igen med bælte uden smerter, men havde smerter uden bæltet.... Syntes det er meget praktisk at have, men ellers så syntes jeg os man så vidt skal undgå at bruge det med mindre man ligger meget tæt på max

Link to comment
Share on other sites

Bælte, handsker og piratklud er standart udrustning hvis man er Discopumper

Damn jeg vidste jeg manglede noget! Piratklud se'føli!

Kan man få en fra xxxl explosive fibre's?

Mht. bæltebrug så anbefaler Louis Simmons at man presser maven ud imod bæltet. Det sker sjovt nok automatisk når jeg løfter tuuuungt i dødløft :)

Link to comment
Share on other sites

Bælte, handsker og piratklud er standart udrustning hvis man er Discopumper

Damn jeg vidste jeg manglede noget! Piratklud se'føli!

Kan man få en fra xxxl explosive fibre's?

Mht. bæltebrug så anbefaler Louis Simmons at man presser maven ud imod bæltet. Det sker sjovt nok automatisk når jeg løfter tuuuungt i dødløft :)

sådan er det vidst med mennesker med en feeed vom :lol:

Link to comment
Share on other sites

jeg vil så sige NEJ. har aldrig brugt bælte og vil aldrig gøre det og har heller ikk brug for det.

Så hellere træne det naturlige korset

Det gør man jo også med bæltet, såfremt man forstår at bruge det rigtigt. ;)

ja lige præcis, hvis man forstår at bruge det rigtigt og det tror jeg faktisk ikk der er mange af de alm trænende i de danske centre der gør <_<

Så er det jo deres problem. Det ændrer ikke på at bæltet er et fremragende stykke værktøj. ;)

Link to comment
Share on other sites

Så er det jo deres problem. Det ændrer ikke på at bæltet er et fremragende stykke værktøj.

Men hvordan benytter man det så korrekt ? Er det som tidligere nævnt, bare at presse maven ud imod bæltet ?

Spænde det hårdt, og presse maven ud mod det, ja.

Det skal netop ikke spændes særligt hårdt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Så er det jo deres problem. Det ændrer ikke på at bæltet er et fremragende stykke værktøj.

Men hvordan benytter man det så korrekt ? Er det som tidligere nævnt, bare at presse maven ud imod bæltet ?

Spænde det hårdt, og presse maven ud mod det, ja.

Det skal netop ikke spændes særligt hårdt. ;)

Seriøst eller hvad?

Alle jeg ser med bælte spænder det da ind, så det går ind i maven.

For ikke at tale om Coleman, selvom jeg godt ved det ikke er indikation på korrekt brug af bælte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share