Hvornår forbrænder kroppen fedt??


Dr. pattøj
 Share

Recommended Posts

Mig bekendt er der intet om snakken. Du forbrænder et antal kcal. ved enhver aktivitet og hvis påstanden skulle holde, ville det betyde, at alle løbeture under 20 min. ikke har nogen effekt på din forbrænding. Den teori holder nok ikke til en nærmere granskning.

Der er til gengæld noget om, at du ikke opnår nogen kredsløbsforbedringer ved blot at gå en tur. Der skal tempo på. Men forbrændingen pr. kilometer er næsten den samme.

Link to comment
Share on other sites

Mig bekendt er der intet om snakken. Du forbrænder et antal kcal. ved enhver aktivitet og hvis påstanden skulle holde, ville det betyde, at alle løbeture under 20 min. ikke har nogen effekt på din forbrænding. Den teori holder nok ikke til en nærmere granskning.

Tror du misforstår?? :unsure: Selvf. forbrænder man energi.. Det var ment på den måde, om der går ca. 20-25 min. før kulhydratforbrændingen bliver til fedtforbrænding???... Er jeg vist blevet bildt ind engang... Men det kommer vel også på kcal-indtaget FØR aktiviteten??

Link to comment
Share on other sites

Det var ment på den måde, om der går ca. 20-25 min. før kulhydratforbrændingen bliver til fedtforbrænding???... Er jeg vist blevet bildt ind engang... Men det kommer vel også på kcal-indtaget FØR aktiviteten??

Det kommer jo igen an på din intensitet i de givende minutter....

Der er vist ik tale om noget reelt skift men nok nærmere at depoterne i "musklerne" slipper op og derfor står tilbage med fedt depoterne....

Og så er der selvfølgelig også forskel på om du har spist noget inden... JEg ville nu aldrig gå tommavet til træning, selvom det er for at smide kg...

Da jeg kørte vægttab, steppede jeg 2*25min, men igen det er kun ved ens intensitet du kanj begynde at kigge på tiden, da det jo drejer sig om KCAL og ikke min... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt at det er "marginalerne der tæller", men min simple, subjektive indgangsvinkel til fedttab er, at du over døgnet skal være i kcal. underskud.

Hvordan du kommer det er knap så afgørende. Om du spiser før, under eller efter cardio er nok ikke noget der betyder det helt store i længden. Man kunne f.eks. godt argumentere for, at man yder mere og bedre, hvis der er lidt kulhydrater at tage af, inden man starter løbeturen. Altså spis først og forbrænd bagefter.

Jeg tror til gengæld at det er vigtigt, at man gør dét man har det bedst med. Det er motiverende for en god indsats.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan du kommer det er knap så afgørende. Om du spiser før, under eller efter cardio er nok ikke noget der betyder det helt store i længden.

Jo det er særdeles vigtigt at få fyldt depoterne hurtigt op igen. Der er en klar sammenhæng mellem restitution og hvor hurtigt dine depoter bliver fyldte igen.

Link to comment
Share on other sites

Jo det er særdeles vigtigt at få fyldt depoterne hurtigt op igen. Der er en klar sammenhæng mellem restitution og hvor hurtigt dine depoter bliver fyldte igen.

Enig, enig, men nu er det ikke Dr.Pattøj's intention at få noget som helst fyldt op. Tværtimod vil han gerne "høvle fedt af sækken".

Jeg sørger pt. selv for at få noget at spise efter træning, men hvis jeg skulle cutte kunne jeg godt finde på at udskyde indtagelsen lidt for i sidste ende at få et så lavt kcal. indtag som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sørger pt. selv for at få noget at spise efter træning, men hvis jeg skulle cutte kunne jeg godt finde på at udskyde indtagelsen lidt for i sidste ende at få et så lavt kcal. indtag som muligt.

Jeg har selv når jeg har "cuttet" gjort lidt det samme (udskyde indtagelsen) - min personlige erfaring er dog, at får jeg ikke fyldt depoterne op umiddelbart efter træning, har jeg tildens til at overspise ved næste måltid = ikke godt! :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sørger pt. selv for at få noget at spise efter træning, men hvis jeg skulle cutte kunne jeg godt finde på at udskyde indtagelsen lidt for i sidste ende at få et så lavt kcal. indtag som muligt.

Det er nu stadigt klart det vigtigste at få fyldt depoterne igen. Der er INGEN pointe i ikke at blive ordentligt restitueret. Det eneste man får ud af det er at næste træning enten bliver ringere eller må skubbes. Den energi du indtager skal nok gå direkte i dine depoter. Så hvis du overhovedet spiser den dag så gør det endeligt lige efter træning.

Det er endnu mere dumt hvis man indtager noget mange timer efter træning. Hvorfor ikke indtage det lige efter træning? Jo hurtigere indtag jo bedre restitution.

Edited by Apocalypse
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share