Dagligt indtag af protein


Flexipecs
 Share

Hvor mange gr. protein får DU dagligt?  

148 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Der er flere forskellige bud på, hvor mange gram protein en BB'er eller styrkeløfter bør indtage ED. Et gennemsnit af disse meninger vil nok være 1,5 til 2 gram per kilo kropsvægt.

De fleste efterstræber naturligvis dette kostmæssige mål; men hvor mange får rent faktisk denne dosis dagligt?

Hvad ligger dit gennemsmitlige proteinindtag på?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ligger på minimum 300 gram protein, og på træningsdage er jeg ofte over 400 gram ;)

Og ca 5000 kcal om dagen alt efter om det er træningsdag eller ej.

Hellere være i overskud, end underskud, sæt nu man ikke fik det optimale ud af alle anstrengelserne i centret :crazy: :freaked:

Hvad med dit eget indtag, hvad ligger det på ?

Edited by Granhof
Link to comment
Share on other sites

Jeg ligger på minimum 300 gram protein, og på træningsdage er jeg ofte over 400 gram ;)

Og ca 5000 kcal om dagen alt efter om det er træningsdag eller ej.

Hellere være i overskud, end underskud, sæt nu man ikke fik det optimale ud af alle anstrengelserne i centret :crazy: :freaked:

Hvad med dit eget indtag, hvad ligger det på ?

Det synes jeg sgu er flot! :a-okhand:

Jamen jeg er desværre knap så standhaftig selv....endnu! :(

Men det er der jo kun én person der kan ændre ved..

Jeg tæller ikke pt.; men vil skyde mit kcal indtag til ca. 3-4000 og proteiner svinger et sted mellem 150-250 gr.

Vil gerne op i proteiner; men jeg HADER at stå og kokkerere til mig selv - det ville være nemmere hvis det var til 2.. Derfor er jeg ikke særlig god til, dagligt at banke 5-6 måltider sammen. Desværre hader jeg også tun, som jo elers er en af de nemmeste snacks man kan tænke sig - proteiner på dåse, og så er de endda billige. Men jeg får kvalme af skidtet - det er tørt og smager alt for meget af fisk :puke2:

Men nu må jeg i kommende måned investere i 2 uundværlige køkkenredskber, som jeg alligevel har måtte undvære i adskillelige måneder: microbølgeovn og køkkenvægt!

Link to comment
Share on other sites

Desværre hader jeg også tun, som jo elers er en af de nemmeste snacks man kan tænke sig - proteiner på dåse, og så er de endda billige. Men jeg får kvalme af skidtet - det er tørt og smager alt for meget af fisk  :puke2:

Flexipecs: har du prøvet at sprøjte noget citronsaft udover dåsen med tun? Så glider det lidt lettere ned...

Edited by Ulrik
Link to comment
Share on other sites

MaxP -->

Det går mildest talt alt for langsomt, jeg syntes ikke jeg laver specielt meget udover træningen, der er cføli arbejde og cykelture. Men vægten stiger MAX med 0,5 kg om ugen.. Og der er cføli dage hvor jeg måske ligger på 3500-4000 kcal, men på træningsdage ligger jeg normalt lige omkring 5000..

Jeg syntes vægten stod stille på gennemsnit 3500-4000 kcal om dagen, så begyndte at supplere op med 2L mælk for at få lidt flere prots, og kcal.

Og har kørt de 2 ekstra L ind i de sidste 3 uger ca, og der sker egentlig stadig ikke det store :blink:, så må indrømme jeg er begyndt at supplere op med lidt chokolade engang imellem, for vægten skal over de 100 kg :)

Edit: btw Maxp, hvad mener du egentlig med den grinende smiley efter dit indlæg ?

Edited by Granhof
Link to comment
Share on other sites

Jeg bulker med omkring 4000-4500 kcal og ca. 220-250 g protein. Vægten stiger ca. 2-3 kg per 2 måneder (1 HST cyklus) og jeg er nu på omkring 106 kg. Omkring 80g af proteinen er fra valle pulver plus jeg drikker kakao-mælk! Jeg tror 90% af min fremgang kan tilskrives kakao-mælken :)

Edited by Apocalypse
Link to comment
Share on other sites

Maxp -->

Bare iorden :)

Det kan måske være fordi jeg har en højere hvileforbrænding end dig, og så pga mit arbejde :unsure:

Zonked -->

Granhof - Det var dælme noget af en slat du indtager, har du ikke problemer med de kropslige gasser når du indtager så meget??

Jo, det må jeg nok indrømme :bblush: Og hører da også en del for det på arbejde, og for den sags skyld brormand i centret :tongue: Jeg ved faktisk ikke hvorfor man får så meget luft i maven, først havde jeg havregrynene mistænkt, men det er ikke dem. Så jeg tror bare det er fordi jeg spiser så meget, at der kommer en smule luft med ind :angel: Eller har du en forklaring på al luften i maven ? Evt noget der kan stoppe de kropslige gasser ? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg indtager omkring 300 gram om dagen - hvor ca. halvdelen kommer fra pulver og mælk.

Apocalypse:

Omkring 80g af proteinen er fra valle pulver plus jeg drikker kakao-mælk! Jeg tror 90% af min fremgang kan tilskrives kakao-mælken 

Hvorfor i alverden tror du det :) - dækker du det resterende proteinbehov med cacaomælk ? :blink: det er 4-5 liter om dagen. (og små 3000 kcal.)

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Jo, det må jeg nok indrømme :bblush: Og hører da også en del for det på arbejde, og for den sags skyld brormand i centret :tongue: Jeg ved faktisk ikke hvorfor man får så meget luft i maven, først havde jeg havregrynene mistænkt, men det er ikke dem. Så jeg tror bare det er fordi jeg spiser så meget, at der kommer en smule luft med ind :angel: Eller har du en forklaring på al luften i maven ? Evt noget der kan stoppe de kropslige gasser ? :unsure:

Kan ikke helt huske den, men det er noget med hvis man får for meget protein får man en frygtlig masse luft i maven. Ligesom hvis man spiser for meget, tror nok det er stivelse, som er i spaghetti rugbrød osv. så for man meget af et stof der gør at man skal skide rimelig tit! <_<

Tror den eneste løsning er at lade være med at spise så meget protein, men det er der sku heller ikke meget ved, man må jo lide for skønheden! :grindance:

Link to comment
Share on other sites

Apocalypse:

Omkring 80g af proteinen er fra valle pulver plus jeg drikker kakao-mælk! Jeg tror 90% af min fremgang kan tilskrives kakao-mælken 

Hvorfor i alverden tror du det :) - dækker du det resterende proteinbehov med cacaomælk ? :blink: det er 4-5 liter om dagen. (og små 3000 kcal.)

Heheh nej det var nu mere en joke - der er en del der taler ned om kakaomælk (sukkersnask osv. - lol 5% sukker, get real) så jeg ville lige pointere at jeg indtager kakaomælk :)

Link to comment
Share on other sites

Jo, det må jeg nok indrømme  Og hører da også en del for det på arbejde, og for den sags skyld brormand i centret  Jeg ved faktisk ikke hvorfor man får så meget luft i maven, først havde jeg havregrynene mistænkt, men det er ikke dem. Så jeg tror bare det er fordi jeg spiser så meget, at der kommer en smule luft med ind  Eller har du en forklaring på al luften i maven ? Evt noget der kan stoppe de kropslige gasser ? 

Er det ikke noget med at ingefær kan hjælpe på luft i mavsen? Synes jeg at jeg har hørt ;)

Link to comment
Share on other sites

Jo, det må jeg nok indrømme  Og hører da også en del for det på arbejde, og for den sags skyld brormand i centret  Jeg ved faktisk ikke hvorfor man får så meget luft i maven, først havde jeg havregrynene mistænkt, men det er ikke dem. Så jeg tror bare det er fordi jeg spiser så meget, at der kommer en smule luft med ind  Eller har du en forklaring på al luften i maven ? Evt noget der kan stoppe de kropslige gasser ? 

Er det ikke noget med at ingefær kan hjælpe på luft i mavsen? Synes jeg at jeg har hørt ;)

Jo, det er sandt - ingefærtabletter er din ven hvis du har problemer med gassy mave ;)

Hvad med mælk eller peanuts ellers? Det er da dejligt nemt at få ned. ;)

Jeg får skam også begge dele :) Dog skiftes peanuts mange gange ud med cashewnødder da de er ekstra labre!! :4mewantfood:

Men mælken bliver holdt nede til ca. 1 liter om dagen - muligvis er dette dumt! :unsure:

Cacao elllsker jeg - men jeg har en mistanke om, at det giver mig uren hud.. Har i hvert fald haft problemer med det en overgang, og har ingen probemer idag.

Men nu er jeg begyndt at købe yoghurt naturel ind, som jeg blander op med lidt rosiner og lidt af hvert... Det giver også en del :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share