+ i muskelmasse, - fedt - umuligt?


debski
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg set en del tråde der siger det er umuligt at tage på i muskler samtidigt med at man smider fedt... Men hvis det er tilfældet, hvad er så meningen med at løbe en time efter træning, som nogle bb'ére gør? Har nemlig selv tænkt mig at gøre det...men hvis det ingen hverkens nøtte har udover at give bedre kondi ved jeg ikk om det er noget alligevel...mit mål er da helt klart at smide lidt fedt.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg set en del tråde der siger det er umuligt at tage på i muskler samtidigt med at man smider fedt... Men hvis det er tilfældet, hvad er så meningen med at løbe en time efter træning, som nogle bb'ére gør? Har nemlig selv tænkt mig at gøre det...men hvis det ingen hverkens nøtte har udover at give bedre kondi ved jeg ikk om det er noget alligevel...mit mål er da helt klart at smide lidt fedt.

Når du løber / dyrker cardio vil du på et tidspunkt i forløbet med sikkerhed forbrænde fedt.

At man ikke kan gaine og tabe fedt på samme tid er korrekt, men tidshorisonten for det udsagn er utrolig kort - henover dagen vil du skiftevis være i overskud og underskud - altså skiftevis have muligheden for at gaine masse og tabe fedt.

Så på den måde kan det faktisk godt lade sig gøre at tabe fedt og tage på i masse - det er dog næppe muligt at planlægge sig udaf det - derfor anbefaler man enten overskud ved ønske om masseopbygning eller underskud ved ønsket om fedttab - grunden ? for at have de mest gunstige forhold for processen.

Link to comment
Share on other sites

Dvs. det ikke er helt i vejret at løbe efter træning i en 45 minutters tid et par gange ugentligt... hvis mit mål er at smide fedt? Uden det går udover mine muskler.

Du kan skabe underskuddet enten ved at skære ned i dit kcal indtag, eller du kan som her gøre det via cardio - mange hælder til cardio og bibeholder et fornuftigt kcal indtaget hvis massetabet skal mindskes.

Men du kan desværre ikke undgå at miste nogen masse / stagnere i dine gains, hvis du går efter fedttab - men som trøst rasler det altså ikke af dig.

Spørgsmålet er så om du går glip af window-of-opportunity ved at løbe umiddelbart efter træning - eller om dette kan undgåes ved at indtage protein imellem dit vægtpas og dit løbepas.

Link to comment
Share on other sites

Ja men præcis det emne har jeg læst om... og de fleste ville foreslå at drikke protein drikken efter cardioen...

Fra Bodyhouse:

"nejnejnej...først efter cardio! bb + cardio gøres færdig - shake derefter. end of discussion"

Men du siger den skal drikkes mellem træning of cardio eller?

Link to comment
Share on other sites

Ja men præcis det emne har jeg læst om... og de fleste ville foreslå at drikke protein drikken efter cardioen...

Fra Bodyhouse:

"nejnejnej...først efter cardio! bb + cardio gøres færdig - shake derefter. end of discussion"

Men du siger den skal drikkes mellem træning of cardio eller?

Henning Kristensen drikker den mellem vægttræning og cardio :)

Men cardioen skal vel så være lavintensiv, så man ligger i fedtforbrændingszonen

(Ups, et fy-ord :cry: )

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Nej, men hvis du lige har indtaget protein + kulhydrat, som du gerne vil have at dine nytrænede muskler får glæde af, er du jo ikke interesseret i at forbrænde det ved højintensiv cardio. Ved lavintensiv cardio, forbrænder du hovedsageligt fedt, selv om der er masser af kulhydrat til rådighed.

Link to comment
Share on other sites

debski Postet den 23. Sep 2004, 16:49

Hvad kune lavintenistets cardio være så jeg stadig taber fedt?

Gang / powerwalk.
Kunne man ikke bare drikke en drik mellem og en efter cardio.... og så træne cardioen med høj intensitet? 

Her er jeg tilgengæld lidt blank, for jeg kan næsten kun finde minusser ved at have cardio+styrketræning ud i eet stræk, ligegyldig rækkefølge.

Men ved at debatten har været oppe på MOL før, hvornår det er smartest at placere sin cardio hvis det absolut skal gøres i forlængelse af hinanden - kan dog bare ikke lige finde tråden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share