Ondt i begge håndled


tkc88
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen. jeg er en dreng på 16 år. jeg fik en overanstrengelse i begge håndled, lige før jul sidste år. jeg har været til læge og speciallæge og har fået håndleddende rynken fotograferet. billederne viste at alt var normal.

er i gang med at blive behandlet med akupunktur og synes ikke det hjælper.

har i et forslag til hvad jeg kan gøre ved det? jeg træner ikke mere pga. smærterne.

har prøvet alt men intet virker.......... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det kunne lyde som begyndende sedeskindehindebetændelse (puhy, stavet rigtigt?)

Prøv med 2 ugers pause. Hvis du alligevel først er begyndt at træne rigtigt nu kan det være ligegyldigt om du starter for alvor nu eller om 2 uger...

Fortæl os om den anstrengelse du fik dig?

Link to comment
Share on other sites

Det høres meget trælst ud! Er nok enig med "DocHoliday" at det høres ud som en senesinnebetændelse, men det kan godt være en fejlbelastning gennem ukorrekt træningsteknik.

Det er også meget vigtig a du bruger dinehåndled i tiden fremover, da det er vigtig at området får ilt og næringsstoffer tilført (noget som øges ved aktivitet = øgt blodtilførsel). Det er meget vigtig at du lærer dig at træne korrekt og belaste dine håndled gennem den anatomiske normalstilling og ikke få et skevt press, noget der giver skade og slid på håndledderne.

God bedring

Link to comment
Share on other sites

tak for jeres bekymring.. :bigsmile: en dag på arbejdet skulle jeg flytte en stor bunke 40*30 cm fliser..

dagen efter opstod der smerter i begge håndled, når jeg løftede 1 liter mælk ud fra køleskabet. efter den dag stoppede jeg med min træning.. troede det ville hjælpe med vile. så jeg droppede mit arbejde en tid.. der skete ikke nogen forbedring så jeg tog til læge og fik en henvisning til physioterapeuten(stavet forkert) fik behandling i 1 måned.. blev bedre og bedre.. til sidst var det næsten væk.. begyndte på arbejde igen.. men så kom det lidt efter lidt igen.. fældede nogle træer med en almindelig fuksvans. der opstod så det problem jeg døjer med nu.. nu træner jeg hverken eller arbejder.. det tjæner jeg hverken nogen penge på og mine arme svinder.. :( . ved i om der er nogen form for arbejdsfosikring der evt kan dække nogen af udgifterne til physioterapeut og arkupunktur? vil bare gerne ud og tjæne nogle penge og komme i gang med min træning igen :)

Link to comment
Share on other sites

Nu har du jo allerede haft fat i eksperter men jeg har også døjet med håndled - mine problemer var nok forkert teknik suppleret med megen edb. Jeg har nu anskaffet mig nogle finger-styrke dimser, som jeg mosler med ret tit - efter 3-4 gange synes jeg allerede jeg kunne mærke stor forskel og kunne tage langt flere gentagelser.

Jeg fik at vide af min fys at jeg skulle fokusere på at lave mange gentagelser.

--Michael

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen. jeg er en dreng på 16 år. jeg fik en overanstrengelse i begge håndled, lige før jul sidste år. jeg har været til læge og speciallæge og har fået håndleddende rynken fotograferet. billederne viste at alt var normal.

er i gang med at blive behandlet med akupunktur og synes ikke det hjælper.

har i et forslag til hvad jeg kan gøre ved det? jeg træner ikke mere pga. smærterne.

har prøvet alt men intet virker.......... :cry:

tkc88 > Kører du øvelser med lige stang ? Her tænker jeg specielt på biceps-curl og fransk pres !

Det har jeg dårlig erfaring med !

Link to comment
Share on other sites

Du har sikkert allerede fået nogle genoptræningsøvelser af din fysioterapeut. Men der findes sådan en smart kugle specielt til formålet. Det hedder en powerball og er designet til at gøre træningen sjov. Den kan købes på gadgets.dk ved jeg.

Bare et forslag, så må du jo prøve dig frem. God Bedring.

Link to comment
Share on other sites

har ikke lige læst alle indlæggene, men har selv lidt problemer med håndleddene når jeg kører lidt tungt..

synes det har hjulpe på smerterne med "håndledsstøtter" - altså de der elastik-bånd med velcroluk... har lige set dem i føtex til 2 for 20- hvilket er ekstremt billigt.. og kvaliteten er ligeså god som matas's synes jeg..

Link to comment
Share on other sites

købte en på apoteket.. blev værre af det.. men sikkert godt nok når man træner. problemet er bare at jeg har prøvet alt tænkeligt. men selv speciallægen kunne ikke gøre noget.

når man kan skifte et menneskehjerte ud med et fra en gris, så burde man da også kunne gøre noget så simpelt som at kurere 2 overanstrengte håndled :angry:

ALLE forslag er acceptable!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Haii!!!

Jeg har selv problemer med mit håndled!!! Mit er kommet at sport og musik (Jeg spiller på cello)...

jeg har fået af vide af min læge at jeg skal undgå uýderstillinger med mit håndled... og så stal jeg heller ikkke være på computeren så meget, for der liggger hånden i spænd...

Jeg ved godt at det er lang tid siden du har indsendt dit problem, men jeg tænkte at jeg måske bare skulle fortælle om mine erfaringer!!

Håber det går godt!! God bedring!!!

Venlig Hilsen!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share