Kan man tabe sig ved at spinne


kkr14
 Share

Recommended Posts

Gætter på det er dér TJ vil hen af.

Nej, det eneste jeg forsøgte at sige var bare at spinning og andre fysiske aktiviteter ikke kun skaber vægttab og vægtøgning, men også en masse gavnlige fysiologiske tilpasninger som er sundhedsfremmende. Mere var der såmen ikke i det :)

Link to comment
Share on other sites

Men det grundlæggende er stadigvæk: kcal balancen er stadig det afgørende og spinning er et værktøj til at hjælpe med at opnå et underskud -så meget kan der vel blive enighed om ;)

Så afgjort :)

det du skriver over det citerede kan i den grad vække min misundelse B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk hørt, at helt utroligt mange er blevet terminalt fede af spinning, så noget er der nok om snakken.... 

Ja man skal ikke tro på alt hvad sundhedsapostlene prædker, det er jo aldrig endegyldigt bevist at man ikke bliver fed af spinning. Jeg har selv spinnet meget og er nu flommefed. Kender også en ven, som kender en der er blevet federe............. Så må det jo være rigtigt!

Kender også en hvis storesøsters venindes mors søster er blevet fed af at spise grønsager. Så hold jer væk fra grønsager.

Og husk altid i.f.m. 1 spinningtime at blive reloaded med sukkervand og barer, samt masser af wienerbrød og kage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk hørt, at helt utroligt mange er blevet terminalt fede af spinning, så noget er der nok om snakken.... 

Ja man skal ikke tro på alt hvad sundhedsapostlene prædker, det er jo aldrig endegyldigt bevist at man ikke bliver fed af spinning. Jeg har selv spinnet meget og er nu flommefed. Kender også en ven, som kender en der er blevet federe............. Så må det jo være rigtigt!

Kender også en hvis storesøsters venindes mors søster er blevet fed af at spise grønsager. Så hold jer væk fra grønsager.

Og husk altid i.f.m. 1 spinningtime at blive reloaded med sukkervand og barer, samt masser af wienerbrød og kage.

;) ;) ;)

Ja man skal passe på........................................ :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er sku dejligt at se at debatten stadig kan gå højt her på MOL om emner som folk er enige om, men bare formulerer på forskellige måder :bigsmile:

Vi er enige om at:

dagligt energiindtag < dagligt energiforbrug = vægttab

dagligt energiindtag > dagligt energiforbrug = vægtforøgelse

???

Og vi er enige om at man forbrænder kcal i en eller anden udstrækning ved at spinne (og alle andre former for fysisk udfoldelse)

???

Hvad er det så lige vi ikke er enige om ? :dry:

Husk hyggen - Tolle

Link to comment
Share on other sites

Ved at øge aktiviteten kompenserer man ved at øge energiindtaget. Hvis energiindtaget øges i samme grad som energiforbruget til den fysiske aktivitet eller mere, vil man henholdsvis ikke tabe sig eller tage på i vægt. Begge dele har vist sig at kunne forekomme. Det mest almindelige man ser i undersøgelser med overvægtige personer er at de taber 0-2 kg ved øget fysisk aktivitet over 3-6 mdr, mens de ved kostomlægning taber 8-10 kg i samme periode. Ved en kombination, når dette er muligt, sker der et begrænset ekstra tab i forhold til ved kostomlægning, men ved kombinationen mistes mere fedtmasse og der bevares mere muskelmasse, derfor er en kombination fordelagtig. Er dette ikke muligt af forskellige årsager er kostomlægning klart den bedste vej at komme ned i vægt på. Når man er kommet ned i vægt er fysisk aktivitet en utrolig vigtig faktor for at bevare dette vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Ikke nødvendigvis rigtigt, appetitten skulle blive bedre reguleret ved aktivitet  :smile:

Helt enig. Dette er også grunden til at fysisk aktivitet er så effektivt et redskab til at bibeholde vægten og undgå vægtstigning.

Der burde have stået: Ved at øge aktiviteten kompenserer man normalt ved at øge energiindtaget. eller Ved at øge aktiviteten kompenserer man til dels ved at øge energiindtaget.

Link to comment
Share on other sites

Manden har jo snakket med sin træner, og et af elementerne har været vægttab på specifikke steder på kroppen. Ikke noget under, hvis træneren har svaret undvigende, han har jo skullet sælge timer, selvom enhver ved, at man ikke bilver tyndere om maven ved at cykle. (Måske bliver man tyndere generelt, men ikke specifikt)

Samtidig må jeg sige, at det er relativt få, som jeg har set blive tyndere af at spinne, selvom der bruges så mange timer på det pr. uge. Jeg har endda set både aerobics og spinning instruktører (ingen nævnt ingen glemt) variere voldsomt i vægt, selvom motion jo skulle slanke.

Link to comment
Share on other sites

Samtidig må jeg sige, at det er relativt få, som jeg har set blive tyndere af at spinne, selvom der bruges så mange timer på det pr. uge. Jeg har endda set både aerobics og spinning instruktører (ingen nævnt ingen glemt) variere voldsomt i vægt, selvom motion jo skulle slanke.

Jeg synes nu det har fremgået ret tydeligt i denne tråd at motion i sig selv ikke slanker, men skal ses i sammenhæng med kosten. Spiserne man blot det ekstra svarende til træningen ændres vægten selvfølgelig ikke. Omvendt giver træningen nogle muligheder for vægttab gennem bedre appetitregulering end hos utrænede. Sult- og mærhedsfølelse afhænger i væsentlig grad af volumen af den føde, der indtages frem for kalorieindholdet i denne. Desuden skal der indtages betydelige mængder af kalorier for at øge vægten, hvis man er nået op på en rimelig stor træningsmængde.

Dine subjektive opmålinger af diverse instruktører vil jeg godt kommentere med mine egne erfaringer som overvægtig cykelmotionist. Hver og en af mine overvægts-kg er opnået under længerevarende træningspauser. En erfaring jeg tror jeg deler med andre. Og ja jeg lever rimeligt usundt kostmæssigt primært med et stort slikindtag. Jeg må dog til gengæld sige jeg ikke har de samme briller som dig og ikke har identificeret den svulmende overvægt i spinninglokalerne. Skal vi blive i det subjektive univers vil jeg dog gerne stille mig til rådighed for en efterprøvelse af myten.

Du har ret i at fedtet ikke kan fjernes specifikt et sted. Så hvis man er i stand til at tabe sig mindskes vommen også, især hvis det er her fedtet er koncentreret.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg er netop begyndt til spinning med det formål at komme i bedre form og samtidig håber jeg på at tabe et par kilo omkring hofte og mave. Har gået til det ca. 5- 6 gange nu, og har egentlig været godt tifreds med det og mig selv bagefter. Planen var at jeg ville gøre det fast 2-3 gange om ugen. Tror godt jeg ville kunne blive "bidt af det".

En af mine veninder sagde så til mig, at man ikke taber sig ved at spinne. Da jeg spurgte min træner sagde han at det var rigtigt man ikke tabte sig.

Kan det virkelig være rigtigt??? Hvis ikke man kan tabe sig ved at spinne hvordan kan man så? Jeg er ikke helt vild med styrketræning osv.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tabte ca. 4-5 kg. på 3 mdr. ved spinning (fra 82 til 77/77.5 kg.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share