Brystmuskel hænger trods ihærdig træning


Supersonic
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet i over en længere periode nu, men på trods af det kan jeg ikke forme min brystmuskler som jeg vil have dem.

Jeg har store problemer med at jeg ikke kan få fedtet i dem væk, hvilket gør at den nederste del af brystet hænger. Jeg er bygget med rimlig store byrstmuskler i forvejen, og har fået at vide det var en stor fordel, da jeg kunne få en ordentlig brystkasse.

Jeg har spurgt flere om hvilke medtode jeg skal træne på, men får aldrig noget klart svar. Nogen siger mange gentagelse, med få kilo, og andre siger få gentagelser med mange kilo. Jeg træner derfor en mellemting nu, Nemlig 5x12 el.15 i alle øvelser for brystmusklen. Jeg træner bænkpres, flyers og pullovers.

Er der nogen der kan hjælpe, hvad skal jeg gøre for at få en ordentlig brystkasse, hvor den nederste del af brystet bliver strammet op. Jeg har ingen problem med resten af kroppen...

Link to comment
Share on other sites

1: Du kan altså ikke forme dine muskler som du selv vil. Det er nogen der er genetisk bestemt.

2: Flyers og pull overs er ikke et must.

3: De vigtigste bryst øvelser er: benchpres, og incline benchpres.

4: Det er svært at vurdere uden at kende din fedt procent. '

5: Det med reps og sæt gør absolut ingen forskel på formen af dine muskler. Det eneste det kan betyde noget på er størelsen.

6: 12 reps er for mange hvis du vil have store muskler. brug mellem 5 og 8.

7: Træner du squat?

Link to comment
Share on other sites

Panser som du nok ved er squat en øvelse som kan være med til at forøge muskelmassen i overkroppen væsentligt , da den frigiver en hel del hormoner, pga de mange muskler som bliver brugt i denne øvelse. Derfor er det relevant for en som ønsker stor muskelmasse i overkroppen at han også træner ben ordentligt, da det kan være med til at gøre arbejdet med overkroppen noget nemmere.

Link to comment
Share on other sites

Det var forkert skrevet, at jeg vil forme mine muskler. Det var ment sådan, at jeg ville af med fedtet i mit bryst, så jeg undgik at de hænger.

Jeg har prøvet at måle min fedtprocent udfra den metode her på siden, og den er vist omkring 10.

Ja, jeg træner squat. Igen kører jeg 5x12 el. 15.

Jeg vil ændre på min brystprogram, så jeg istedet tager flere kilo og færre gentagelser. Håber det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Super sonic. Du kan godt indstille dig på at uanset hvordan du træner eller motionerer så kan du ikke gøre noget ekstra for at netop det fedt på dit bryst vil forsvinde. Man kan som bekendt ikke punkt forbrænde. dvs det er et spørgsmål om at du simpelthen får en lav fedt %. Hvilket ikke altid er nemt.

Mht at du tager flere kg og færre gentagelser vil måske bygge noget mere muskel masse på dit bryst. Det vil jo være en god start.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har p.g.a. min store fedtmængde også tendens til at få hængebryster, men jeg kompenserer ved at træne mest for øvre bryst, og jeg træner aldrig decline eller cable cross.

(d.v.s. nogle gange træner jeg øvre bryst i cable cross stationen, men det er jo noget andet.)

Du nævner ikke noget med skrå brystøvelser, så derfor ville jeg lige nævne det.

Link to comment
Share on other sites

X-jyden >> skrå bryst: Nej det glemte jeg vist at nævne, men ja jeg tager skår bryst, dog med frie håndvægte, da stedet jeg går ikke har mulige for skrå bænkpres. (Det er et ret lille sted.)

BLACKICE >> Jeg overveje at løbe, men har nogle probler med en tå, så det kan ikke blive lige nu. Hvad med sipning, kan det ikke bruges i mellemtiden??

Link to comment
Share on other sites

Er det fedtet eller musklen der hænger? Hvis det som jeg kan se er fedtet.... er det så ikke alene et spørgsmål om fedtprocenter.

At du har en fedt% på 10 er glimrende, men hvis du alligevel har hængekasser, så kan det være din krop disponerer fedt på kasserne højere end fedt på ballerne (eksempelvis)(bare du var kvinde :) ), ergo må du skulle ned på en lavere fedtprocent.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tvivler altså meget stærkt på at du har en fedtprocent på 10. Hvis man har en fedtprocent på 10, så vil der ikke være noget overflødigt fedt på brystmusklerne. Man vil også kunne se mavemusklerne i større eller mindre grad (afhængig af udviklingsgrad). Den metode man kan prøve her på siden er MEGET usikker, og man bør ikke smykke sig med en lav fedtprocent fordi formlen siger det.

Og jo, hvis det udelukkende er et spørgsmål fedtprocent, så kan diverse øvelser være lige meget. Så er det diæt og kardiotræning som er vejen frem. Hvis der er tale om en meget veludviklet pectoralis major, så hold dig fra alle de øvelser som stresser den nedre portion af brystmusklen meget (bænkpres, decline, dips osv.), og hold dig til incline træning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Da jeg først startede med at træne var mit mål også at få sådan en brystkasse hvor musklerne hænger,men nu har jeg faktisk fået trænet mine brystmuskler for store iforhold til symmetrien.Så er det pænere med store skuldre,arme og en bred ryg. Chong li er sej nok, men personligt hælder jeg mere til van damme looket.

Link to comment
Share on other sites

det ser da blæret ud med hængekasser. Har i ikke set bloodsport, med bolo young(ham der spiller chung li( den onde)) ??

hans brystkasse går næsten ned over navlen, det ser for fedt ud. i piver.

I agree... Det var den største grund til at jeg startede... Nu har jeg helt andre motivationer, men okay... Det er lidt blæret med et stort bryst, specielt i min alder (Som Jørgen helt sikker også ved) at der er næsten ingen der har et bryst med muskler. Dem med for meget fedt har bryster, resten har intet køb overhovedet, man kan sq se deres ribben det hvor brystet skulle sidde hos mange, så jeg er sq lidt stolt... Indrømmet, jeg har ikke hångebryster overhovedet, og det er også okay, snart har jeg six-pack, snart har jeg runde skuldre snart har jeg... Well snart bliver nu nok hurtigt til et år, men det er jo godt at have et mål med sin træning... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share