Vil gerne tabe mig, men har ikke tid til så meget


ErikS
 Share

Recommended Posts

Hej

Helt ny på dette forum, så tilgiv mig at stille et spørgsmål der sikkert er svaret på 1000 x før ;)

Jeg vil nu tabe mig og blive mere markeret

jeg har tidligere trænet en del, men så kom der kæreste og tvillinger ... :blink: så form kurven begyndte at vende den forkerte vej...anyway

182 cm

92 kg

33 år

Mål:

83-84 kg og rimelig markeret

Med små børn er det svært at træne fulltime, så jeg kan få mulighed for at komme i trænings centret 2 gange pr uge og så måske en ugentlig løbetur på 5-7 km i arbejdstiden.

Oftest kan jeg træne efter kl 20 om aftenen...hvordan skal jeg forholde mig til aftensmad i den forbindelse??

Er der nogle gode ide'er til trænings programmer, indtagelse af kulhydrater/protein før efter træning og kost forslag/omlægning ???

Min kæreste er vegetar så ofte vil vi få vegetar mad...er det et problem i forbindelse med et trænings program/kostændring, jeg tænker på underskud af protein??

glæder mig til at høre fra jer og så komme igang...

Erik

Edited by ErikS
Link to comment
Share on other sites

Hey. Du ved nok som alle os andre, at hvis man vil tabe sig er det i køkkennet man starter. Du kan prøve en uges tid, mindre kan også gøre det, at tælle kalorier, og se hvor meget du ca. får indenbords. Så kan du regulere det, så du ca. har 500 kcal i underskud hver dag, så skulle du tabe dig op til 500 gr. hver uge. Da du ikke er meget overvægtig synes jeg ikke du skal have flere end 500 kcal i underskud.

Mht. protein siger man, at man skal have 1,7 - 2,5 gr. protein pr. kg. kropsvægt, og det bliver lidt svært kun med vegatar mad. Det er ikke sådan du kan smide lidt kød på panden til aftens mad, og så evt. tage noget pålæg med på arbejde?

Jeg ved ikke hvad hun siger til det, men børnene ville nok også have godt af noget protein fra kød, hvis de altså har fået nogle tænder at tygge med endnu ;)

Håber du kunne bruge det til noget.

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu tabe mig og blive mere markeret
Husk at markede muskler kommer af lav fedtprocent og muskler af en rimeligstørrelse. Vægttab alene gør ikke dig markeret.
Med små børn er det svært at træne fulltime, så jeg kan få mulighed for at komme i trænings centret 2 gange pr uge og så måske en ugentlig løbetur på 5-7 km i arbejdstiden.

Oftest kan jeg træne efter kl 20 om aftenen...hvordan skal jeg forholde mig til aftensmad i den forbindelse??

2 gange om ugen er rigeligt for et helkropsprogram. Du kan sagtens komme igennem et fornuftigt program på under en time bare du husker at træne store-helkropsøvesler som dødløft, squat etc.

Hvad angår aftensmaden, så er det bare at spise et par timer før, så maven er nogenlunde i orden før du begynder at træne. :)

Min kæreste er vegetar så ofte vil vi få vegetar mad...er det et problem i forbindelse med et trænings program/kostændring, jeg tænker på underskud af protein??

Drik masser af mælk, så skal du nok få en pæn sjat proteiner.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

1) Hvordan regner jeg cal. ud for min mad?
Ved at kigge på varedeklarationen :) Du kan eventuelt bruge dette program

Hvad angår dit energibehov kan det groft udregnes sådanne her; Din vægt x 32 = totale kcalbehov. Gang dette tal med 0.8 også har du et kcalindtag at stile efter, hvis du vil tabe dig.

2) Links til nogle trænings programmer der fokuserer på maven + overkroppen, resten klarer jeg ved 1 gang kitesurfing pr uge plus 1 løbetur

Du er ved at gå i diskopumperfælden :nono: Jeg vil anbefale dig et fuldkropsprogram á la dette her som er ganske udemærket til at træne *hele* kroppen.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Min kæreste er vegetar så ofte vil vi få vegetar mad...er det et problem i forbindelse med et trænings program/kostændring, jeg tænker på underskud af protein??

Det behøves ikke være et problem. Der er masser af gode vegatabilske proteinkilder for eksempel bønner, ærter og nødder. Det kræver lidt viden om at sætte proteinkilderne sammen. Derudover kan du vel sagtens drikke et glas mælk til jeres vegetarmad.

Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share