Big Ron


ptpoul
 Share

Recommended Posts

I den her tråd kan man diskuterer hans str fx i forhold til andre, eller hans bygning... ikke om han er klam bla bla... osv....

Sys ik der er særlig mange der forstår at titlen diskussionsfora skal ses i forhold til de overskrifter trådene har.... :thumb_down:

"Big Ron, jeg vidste ikke han var så stor :o"

Kan ikke se det lægger mere op til det du nævner end til om man synes det er æstetisk at være så stor. Desuden nævnte flere andre deres begejstring for hvor fantastisk han så ud, så må man vel også mene det modsatte.

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2. Indlæg der primært er rettet mod at skabe splid uden meningsfyldt relation til træning accepteres ikke.

3. Trådkapring accepteres ikke, dvs. man skal holde sig til det emne de enkelte tråde handler om.

Hvis tråden havde et debatoplæg som retfærdiggjorde diskussion af krudt osv, så er det jo helt ok, det er bare ikke tilfældet her.

Uanset hvilken holdning man har til prof. bodybuilding og det krudt der følger med, så må man acceptere når en tråd IKKE ligger op til at handle om foragten for krudthoveder.

Derudover er der aspektet af pli..

Men gætter på det ikke hjælper noget. Uden for terapeutisk rækkevidde

Link to comment
Share on other sites

[Mht. til "min far kan banke din far" var det faktisk Eggface dere startede den, hvis i allesammen lige læser tråden forfra.

Bliver nødt til at svare på den, jeg kan ikke lide, når folk putter ord i munden på mig.

Jeg brugte karateklubben som en metafor for at illustere, hvor ond jeg synes Ron ser ud, når han vender siden til i filmklippet. Jeg kunne også have skrevet "skræmt livet af djævelen selv" eller "det blik kunne dræbe". Find selv på flere. Jeg håber, at det ikke kun er Flexipecs og jeg selv, som kunne se det. Tak for støtten FP ;)

Diskussionen startede først på foranledning af det efterfølgende indlæg om Bob Sapp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sagde kort og godt det ikke var pænt efter andre havde sagt det modsatte. Jeg sagde INTET om stoffer, eller noget andet. Min pointe er at man godt må mene OG give udtryk for det modsatte af flertallets mening. Jeg kan på ingen måde se det skulle være mere off topic at kommentere hans udseende fordi man er uenig med dig. Hvis jeg er skyldig er alle der kommenterede hans udseende inden mig det også.

Eggface> Fair nok, jeg misforstod dig, eller tog dine ord for bogstaveligt. Det var min fejl, og det må du undskylde. :(

Link to comment
Share on other sites

Vi kunne da ellers få et meget livligt debatforum, hvis alle bodybuildere går ind i trådene om konditionstræning og bitcher, og alle motionsløberne sviner cyklisterne til, og alle der styrketræner flamer dem der svømmer, som igen hader bodybuilderne.

Det eneste vi kan blive enige om er faktisk at drille kampsportsudøverne :lol:

Sagde jeg, og dukkede mig for Pugilists flyve-cirkel-snap-front spark ;)

Link to comment
Share on other sites

ptpoul oa.

Jeg har ALDRIG udtalt mig om Ron's træningsindsats, og selvfølgelig er jeg godt klar over, at man ikke bliver så grotesk stor bare ved at stikke en nål i røven!

Det eneste jeg har sagt, er at JEG synes manden er grim. Hvis det er "utilstedelig adfærd" so be it!

Smag og behag er jo heldigvis forskelligt ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis Ronnie havde holdt fingrene væk fra AS, havde alle jo været enig om at han var flot, da hans muskel masse nok havde været det halve.

Der er jo aldrig nogen der har sagt et ondt ord om feks. BB. Crawdad, som har opbygget sit fysik på sundere metoder end Ron C.

Mange er jo dedikeret AS hader her på MOL derfor følger de det jo måske som en provokation, når de ser den omtalte film med AS misbruger Ronnie Coleman.

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Nævn nogle BB'ere der er døde direkte af at tage doping.

skal du bruge dokumentation for at rygning er farligt så? Eller dør de osse bare af andre sygdomme og ikke af selve rygningen. Når nu AS-misbrug giver hjertehypertrofi, øger risikoen for prostatacancer og giver hjertehypertrofi, så er det sgu da for hårdt til grin at påstå at AS ikke er farligere end en korsbåndsskade...

Link to comment
Share on other sites

Det vil tage for lang tid at quote alle de indlæg jeg egentlig har lyst til, derfor prøver jeg at udtale mig i generelle vendinger.

For det første, kan vi ikke aftale, at hvis folk på et senere tidspkt. ønsker at starte en rygklapper-lad-os-sidde-i-rundkreds-og-rose-hinanden-og-være-helt-enige-tråd, så gør man opmærksom på, at indlæg der afspejler andre holdninger end ens egen, ikke er velkomne?

Mht. myter. Det er vist ingen myte at AS er farligt og heller ikke at "Big Ron" tager det.

-Om det er imponerende at han er så stor? Imponerende er vist ikke det rette ord - "skræmmende" er mere rammende.

-Om manden har høj træningsmoral? Jeg er ikke i tvivl om at manden træner hårdt, men her spiller AS ind igen, så jeg synes stadig ikke det er beundringsværdigt.

Egentlig synes jeg, det virker en smule dobbeltmoralsk, at flere brugere af dette forum ofte har udtalt sig negativt om brugen af AS, GH mm., men de samme brugere hylder en mand der om nogen personificerer brugen af de samme stoffer... tankevækkende.

Link to comment
Share on other sites

Det vil tage for lang tid at quote alle de indlæg jeg egentlig har lyst til, derfor prøver jeg at udtale mig i generelle vendinger.

For det første, kan vi ikke aftale, at hvis folk på et senere tidspkt. ønsker at starte en rygklapper-lad-os-sidde-i-rundkreds-og-rose-hinanden-og-være-helt-enige-tråd, så gør man opmærksom på, at indlæg der afspejler andre holdninger end ens egen, ikke er velkomne?

Mht. myter. Det er vist ingen myte at AS er farligt og heller ikke at "Big Ron" tager det.

-Om det er imponerende at han er så stor? Imponerende er vist ikke det rette ord - "skræmmende" er mere rammende.

-Om manden har høj træningsmoral? Jeg er ikke i tvivl om at manden træner hårdt, men her spiller AS ind igen, så jeg synes stadig ikke det er beundringsværdigt.

Egentlig synes jeg, det virker en smule dobbeltmoralsk, at flere brugere af dette forum ofte har udtalt sig negativt om brugen af AS, GH mm., men de samme brugere hylder en mand der om nogen personificerer brugen af de samme stoffer... tankevækkende.

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes stadigvæk det er imponerende! Manden er en freak. Men hans dedikation styrke osv. er fascinerende.

At man er imponeret over et aspekt ved en person betyder ikke at man advokerer og støtter alt hvad personen foretager sig.

Mht. AS brug så er det naturligvis klart at det ikke er helbredsmæssigt forsvarligt at bruge mere eller mindre forfalskede doser i vanvittige doser i kombinationer med utallige andre præparater.

Men i praksis falder folk ikke døde om hver dag i centrene.

At man skal forklare nuanceringen i ens synspunkter vedrørende AS i en tråd der IKKE HANDLER OM AS. Burde ikke være nødvendigt.

Alene det man diskutere hvorvidt man falder død om af et produkt eller ej, burde være grund nok til at holde sig laaaangt fra pågældende stoffer.

Uvidende dæmonisernde udtalelser, generel usaglig tilsvining af en person hvis karriere, liv, fysiske helbred og udtalelser man ingen indsigt har i, er besynderlig adfærd.

Det vidner i mine øjne om, at man har et forhold til AS og bodybuilding generelt som er følelsesmæssigt konfliktfyldt.

Det kan jeg have sympati for, bare ikke i min tråd. Start en "død over alle as klumpedumpe narkoman socialdemokrater" tråd.

Læg mærke til hvad denne tråd handler om. En fascination af en mands fysiske størrelse. Ikke om AS brug, bodybuilding genereæt eller noget andet i den stil.

Det burde ikke være nødvendigt at komme med en vejledning i starten af alle ens tråde vedrørende hvilke emner ikke skal diskuteres?

Den sørgelige mangel på pli set i denne tråd skuffer mig.

Link to comment
Share on other sites

Læg mærke til hvad denne tråd handler om. En fascination af en mands fysiske størrelse. Ikke om AS brug, bodybuilding genereæt eller noget andet i den stil.

Den sørgelige mangel på pli set i denne tråd skuffer mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan ikke samtidigt lade være at lægge mærke til, at mandens fysiske størrelse hænger nøje sammen med AS...

Hvori består mangelen på pli? At jeg tidligere skrev at hans størrelse kunne ses som et udtryk for mindreværdskomplekser? Hvis dét er den stødende kommentar du bliver ved med at kommentere, så undskylder jeg - det kunne have været formulereret mere elegant.

Samtidigt vil jeg dog gerne henlede din opmærksomhed på det gamle ordsprog om "ikke at kaste med sten, når man selv bor i et glashus". Så vidt jeg ved holder du dig på ingen måde tilbage fra generel tilsvining af grupper, eller tager jeg fejl?

Min anke mod den rosende omtale af Coleman i denne tråd, går egentlig mest på, at der sidder en hel del teenagere og læser med i dette forum, og når de ser hvorledes I forherliger Coleman, øges risikoen for at de selv begynder at eksperimentere med AS - for uden AS kan det IKKE lade sig gøre at opnå Colemans størrelse. Med dette in mente synes jeg det er vigtigt, også at give plads til kommentarer der påpeger tingenes rette sammenhæng...

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved holder du dig på ingen måde tilbage fra generel tilsvining af grupper, eller tager jeg fejl?
Eksempler på ovenstående?

Forsøger altid at være nuanceret. Af og til er min humor barsk, men måske misforstået?

At jeg tidligere skrev at hans størrelse kunne ses som et udtryk for mindreværdskomplekser? Hvis dét er den stødende kommentar du bliver ved med at kommentere, så undskylder jeg - det kunne have været formulereret mere elegant.

Nu har jeg ikke nævnt nogle navne. At du føler dig særligt ramt, kan jeg jo kun se som en særlig høj grad af selvindsigt ;)

Mindreværden mener jeg ikke er korrekt. Den vidner om at du ikke har indsigt i hvordan han startede sin karriere.

I college var han styrkeløfter ved siden af sin amerikanske fodbold.

Senere blev han overtalt af en styrkecenter leder til at træne seriøst og deltage i bb'ing konkurrencer. Havde ingen ambitioner personligt på området.

Modsat mange andre pro's beholdt Coleman sit job længe, da han var glad for det. Men stoppede efter han havde vundet mr O 2 eller 3 gange? ved det ikke præcist.

Naturligvis er konkurrence atleter anderledes. At væge at bruge AS regelmæssigt i en længere periode tyder også på anderledes personlige karakteristika.

Men at det skulle være mindreværd? Det mener jeg ikke der er noget faktuelt der tyder på.

Hvis AS kommentarerne var for at udvise socialt ansvar er det meget nobelt, jeg ser bare intet der tyder på det.

Det lugter i meget af en bortforklaring. Men bevares du har en vigtig pointe!

AS er ikke ti at spøge med. bare ikke topic hér.

jeg har endeligt lært at det kræver en stor fed disclaimer inden man starter en tråd om prof bodubuildere.. Ellers mener en stor gruppe at der er frit slag for usaglig tilsvining og galdeudtømning..

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Eksempler på ovenstående?
Fra en anden tråd:
Den dag lærte de at ryde op, og at de var nogle svage discopumpere

Jeg synes det er mangel på pli, at kalde folk svage diskopumpere! :tongue:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Læg mærke til hvad denne tråd handler om. En fascination af en mands fysiske størrelse. Ikke om AS brug, bodybuilding genereæt eller noget andet i den stil.

Den sørgelige mangel på pli set i denne tråd skuffer mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan ikke samtidigt lade være at lægge mærke til, at mandens fysiske størrelse hænger nøje sammen med AS...

Hvori består mangelen på pli? At jeg tidligere skrev at hans størrelse kunne ses som et udtryk for mindreværdskomplekser? Hvis dét er den stødende kommentar du bliver ved med at kommentere, så undskylder jeg - det kunne have været formulereret mere elegant.

Min anke mod den rosende omtale af Coleman i denne tråd, går egentlig mest på, at der sidder en hel del teenagere og læser med i dette forum, og når de ser hvorledes I forherliger Coleman, øges risikoen for at de selv begynder at eksperimentere med AS - for uden AS kan det IKKE lade sig gøre at opnå Colemans størrelse. Med dette in mente synes jeg det er vigtigt, også at give plads til kommentarer der påpeger tingenes rette sammenhæng...

<{POST_SNAPBACK}>

To ting. Selv med AS, er der kun én Coleman. Ingen andre BB'ere, måske med undtagelse af Markus Rühl, er lige så freaky. Der skal altså mere end AS til at skabe en Coleman, når han er en freak blandt freaks. At tro på at der er teenagere, der begynder på AS fordi de ser en tråd, hvor vi konstaterer at Coleman er på sin helt eget niveau i prof BB, er da dybt godnat :lol: Hvor mange teenagere kunne overhovedet tænke sig at se ud som Coleman? Hvor mange af os herinde kunne seriøst godt tænke sig at ligne Coleman? Jeg gætter på at det er forsvindende få. At det skulle være ok at nedgøre en sportsudøver for at "redde" uskyldige teenagere holder vist ikke vand ;)

Den anden ting er hele snakken om mindreværdskomplekser. Hvis folk ser på cykelryttere der kører hurtigt og som er dopede, er der ingen der himler op om mindreværdskomplekser. Når vægtløftere eller styrkeløftere løfter tunge vægte, er der heller ingen der hviner skingert om mindreværdskomplekser osv osv.

Mén, når det drejer sig om BB'ere kommer den store lommepsykolog prompte frem. "Hmmmm, han er jo stor....det må være fordi han har mindreværdskomplekser og har trænet sig stor for ikke at føle sig lille" :blink: Yepyep, en klassiker :laugh: At sporten så går ud på at man rent faktisk skal være muskuløs er vel bare et dække? Styr lommepsykologien, med mindre du kender noget til manden du forsøger at psykologisere og har psykologisk indsigt ;)

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved holder du dig på ingen måde tilbage fra generel tilsvining af grupper, eller tager jeg fejl?

Eksempler på ovenstående?

Taget fra denne tråd:

Start en "død over alle as klumpedumpe narkoman socialdemokrater" tråd.
Crawdaddy -> Læs tråden ordentligt inden du får et anfald. Som jeg skriver;
At jeg tidligere skrev at hans størrelse kunne ses som et udtryk for mindreværdskomplekser? Hvis dét er den stødende kommentar du bliver ved med at kommentere, så undskylder jeg - det kunne have været formulereret mere elegant.
At tro på at der er teenagere, der begynder på AS fordi de ser en tråd, hvor vi konstaterer at Coleman er på sin helt eget niveau i prof BB, er da dybt godnat :lol: Hvor mange teenagere kunne overhovedet tænke sig at se ud som Coleman? Hvor mange af os herinde kunne seriøst godt tænke sig at ligne Coleman? Jeg gætter på at det er forsvindende få. At det skulle være ok at nedgøre en sportsudøver for at "redde" uskyldige teenagere holder vist ikke vand ;)

Læser vi den samme tråd? Dét der foregår er vist ikke en konstatering af at Coleman er på sit helt eget niveau... Folk savler jo nærmere over ham :blink:

Nu tror jeg næppe at det er denne tråd alene der får teenagere til at eksperimentere, men at forherlige resulateter der kun kan opnåes vha. AS KAN være medvirkende årsag - så jo, jeg mener, at den holder vand.

Mht. til cykelrytteres brug af doping, så mindes jeg på intet tidspkt. at have nedtonet det forkerte og farlige i denne praksis.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share