Dips


Mr. Fitness
 Share

Recommended Posts

I det center hvor jeg træner, havde vi indtil fornyeligt en slags "ankelsko", hvor man kunne hænge ekstra vægt på (fx. til dips og chins). Men i disse tider, hvor FITNESSCENTRE ikke længere er så glade for store folk, blev "ankelskoene" fjernet :thumb_down:

SÅ må man jo selv investere...

Hvordan fungerer et dipbælte?

Sidder det "godt" eller har det tendens til "at trække bukserne" af en, når man har meget vægt på?

Hvor meget vægt kan man "hænge i"?

Er det besværligt, at få vægten til at hænge ordentligt?

Er det værd at investere i eller bør man købe "ankelskoene"?

Edited by Mr. Fitness
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor smider du ikke bare en dumbell, ind mellem lårene, også lægger skinne over hinaden, og hæver dem til vandret (håber du kan forstå hvad jeg mener, lidt svært at forklare)

Det virke for mig, og er helt gratis. Det eneste ulempe er, at metalet er pisse koldt på inderlørt, når du træner i shorts :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv et dipbælte med kæde til vægtene. jeg synes det fungerer rigtig godt. Det sidder rigtig godt og "trækker " ikke bukserne af dig :lol:

Det sidder omkring hofterne og jeg synes ikke man anstrenger sig sønderligt ved at have det til at hænge der.

Jeg har uden problemer haft 40-45kg til at hænge deri.

Link to comment
Share on other sites

Har selv i længere tid brugt en gammel og grim fjellrøvs-taske, som har virket fint. Den holder til over 40 kg. (da jeg proppede 50 i, til jsc' 50kg dips reps challenge, klagede den sig dog lidt for meget.)

Et normalt dip-bælte er at foretrække når du kommer op i kg'ene og så længe kæden, der er med, er lang nok, er der ingen problemer at spore i sådan et køb. Som hankøn, skal man dog bare til tider være opmærksom på, at ting som helst ikke skulle komme i klemme, ikke kommr det. :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share