Elskovshåndtag?


-walkabout-
 Share

Recommended Posts

Hey..

Jeg er 190 cm og vejer 94 kg, fedtprocenten er ok lav så der er en pæn sixpack, så det er jo kanon.

Men spørgsmål ang. "håndtagene" i siden, jeg har en meget smal tajle og vil ikke have at "håndtagene" buler mere ud. Synes det ser lidt komisk ud med en slank talje og så "bulen" og så går det lidt indad igen til de skrå!

1: Hvad hedder muskelen i siden?

2: Hvilke øvelser aktiverer muskelen?

3: Er der nogen øvelser jeg burde holde lidt tilbage med?

På forhånd tak for hjælpen

p.s har spurgt rundt omkring men synes ikke at have fået et tilfredsstillende svar (endnu)

Link to comment
Share on other sites

1: Hvad hedder muskelen i siden?
Elskovshåndtagene sidder som regl omkring ved de skrå mavemuskler og lænd (Muskler kan være: gluteus maximus abdominis et eller andet)
2: Hvilke øvelser aktiverer muskelen?

Umiddelbart lidt svært at sige når du skriver. Måske fedtprocent...

Jeg er 190 cm og vejer 94 kg, fedtprocenten er ok lav så der er en pæn sixpack, så det er jo kanon
styrketrænner du ? Cardio trænner?

Anyways. Øvelser der kan hjælpe.

Benløft (Nederste del af maven koncentreret)

Sidebøjninger med håndvægte ( skrå mavemuskler)

laterale mavebøjninger på specialbænk (bænk hvor du ligger på sidder og kører op)

sidste øvelse har jeg selv god erfaring med .

Motion-online har et udemærket bibliotek . Vigtigt Lænd og maveøvelser.

3: Er der nogen øvelser jeg burde holde lidt tilbage med?

Du skal generelt passe lidt på ikke at blive for overmoddig i øvelserne dvs ikke lave for mange, for meget vægt på. Det kan blive mega problematisk, hvis det gør ondt der.

God trænning B)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Man må næsten antage at Elskovhåndtagene er af fedt, så er der kun en ting at gøre.... Fedtprocenten skal længre ned....

Man kan ikke punkt-fedt-forbrænde, kroppen bestemer selv hvor den vil lagre fedt.

Lidt firkantet set, så hvis man er meget slank, så giver maveøvelser en støre mave/talje. Da musklerne vokser...

Link to comment
Share on other sites

Hejsa. Tak for nogle svar, Keep them coming.

Androcles

Elskovshåndtagene sidder som regl omkring ved de skrå mavemuskler og lænd (Muskler kan være: gluteus maximus abdominis et eller andet)
Øhh...

Sidder og kigger på hvor M. obliquus (externus&internus) abdominis udspringer og hæfter, men synes det er lidt dårligt illustreret i anatomisk atlas, er der nogen gode sider eller link til denne del af kroppen (også gerne med billeder!)

*Mener også at man skal undlade at køre sidebends for meget!

*For at "bulen" ikke skal blive større så vil jeg undgå at træne den for meget samt prøve at sænke fedt% lidt.. Men spørgsmålet er så vil de skrå mavebøjninger/ skrå hoftebøjninger (hængende i en ribbe) være med til at den del stadig vokser? Eller kan jeg roligt forsætte med at knokle løs?

Hilsen Bildækket :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share