Symptoner?


Torskefjæs
 Share

Recommended Posts

Jeg har været på kur i godt og vel 1 mdr. Jeg har tabt 8kg, træner 6 gange om ugen. spiser 1000-1500 kcal om dagen. De sidste par uger har jeg ikke kunnet faldet i søvn, så jeg har max fået 4 søvn om natten - selvom jeg har været fuldstændg exhausted klokken 21.

En anden ting er hovedpine som jeg typisk får op ad formiddagen, det er ret trist da det kan ødelægge en hel skoledag.

Har det noget at gøre med min kur, eller er det noget helt andet?

//Torskefjæs :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Det er da ikke så lidt i forhold til hvad andre får at spise herinde :blink:

//Torskefjæs :cheer:

<{POST_SNAPBACK}>

Muligvis i forhold til en pige på 30 kg.

2000 kcal er da absolut minimum hvis du spørger mig. Ideelt set skal du ligge 500kcal under dit ligevægtsindtag (det kcal antal hvor du hverken tager på eller taber dig)

Ligger selv aldrig under 2500-3000 kcal.

Link to comment
Share on other sites

1500 kcal er da ikke unormalt på nogen måde i en diæt (og husker jeg rigtigt er torskefjæs vist også kvinde ?).

Problemer med søvnen er ikke et ukendt fænomen på diæt, jeg oplever det selv - og jeg ved at flere herinde har samme problem - synes dog det er værst i startfasen.

Omkring hovedpinen - drikker du vand nok ?

Link to comment
Share on other sites

1500 kcal er da ikke unormalt på nogen måde i en diæt (og husker jeg rigtigt er torskefjæs vist også kvinde ?).

Problemer med søvnen er ikke et ukendt fænomen på diæt, jeg oplever det selv - og jeg ved at flere herinde har samme problem - synes dog det er værst i startfasen.

Omkring hovedpinen - drikker du vand nok ?

<{POST_SNAPBACK}>

Torskefjæs er en mand/knægt på 17 år :) 187 cm høj.

Jeg er jo også næsten lige startet på min diæt, jeg har haft problemerne i nogle uger. Hvor lang tid døjer man normalt med det?

Jeg drikker temmelig meget vand ville jeg mene, jeg har altid en vandflaske med mig som jeg går og patter af en gang imellem.

Link to comment
Share on other sites

Torskefjæs er en mand/knægt på 17 år :) 187 cm høj.

Sorry :)

Men 187 cm høj, og en diæt på 1000-1500 kcal ? så lyder det altså også noget i underkanten - hvis du bare har et nogenlunde aktivt liv ?

<{POST_SNAPBACK}>

Mit liv er ihvertfald blevet mere aktivt efter at jeg er startet på kuren, jeg træner alle dage om ugen, undtagen søndag. Men problemet er at jeg overhovedet ikke føler mig sulten, når jeg får mine daglige kcal.

Link to comment
Share on other sites

Søvnbesvær, træthed, irritation, uoplagthed, manglende sexlyst - endda depressions lignende tilstande kan forekomme ved for lavt kcal. indtag, overtræning eller ultra lav fedt%!

Jeg har selv haft store problemer med søvnbesvær!

Spis noget mere, så er risikoen for at miste muskelmasse også mindre. :4thumbup:

Mener i øvrigt at Laush her fra MOL har beskrevet noget omkring leptin (hans yndlingsemne :laugh: ) og søvn. Noget med hvor let han faldt i søvn på sin reefed-day - hvilket jeg også godt kan genkende...

Link to comment
Share on other sites

8 kg på en måned? :blink:

Jeg har skrevet til dig i din log at du spiser for lidt(mener jeg). Det er fint at du taber dig, men du skal seriøst til at kigge lidt mere på din kost. Det kan godt være du ikke er sulten, selvom jeg bliver sulten af bare at kigge på hvor lidt du spiser i din log(af en fyr!)

Det er slet ikke underligt hvis du begynder at mærker symptomer nu, ret op på det nu inden det går for vidt. Du har selv fulgt lidt med i min log og andre, følg dog nogle af de råd som vi får. Hvis du ikke er mere sulten, så må du finde nogle mere energirige fødevarer, 1000 kcal er meget lidt! jeg mener heller ikke 1500 er meget til dig, du kan regne dit stofskifte ud på MOL.

Edited by Freja
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sagtens sove mindst 10 timer om dagen, når jeg er på diæt :)

1000-1500 kCal... Så langt har jeg aldrig været nede, selv ikke i ferier hvor jeg måske bare har siddet på min flade hver dag :blush:

Du er 187 cm høj, du er overvægtig (gætter jeg på siden du vil tabe dig så hurtigt) og du er en knægt på 17 år, der dyrker motion hver dag. Du burde kunne tabe dig i et udemærket tempo ved 2500 kCal. Du skal i hvert fald op på 2000 kCal om dagen om du så kan lide det eller ej! De symptomer du har, burde allerede have fortalt dig det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg slutter mig fluks til koret af advarende stemmer: Så spis dog noget mad, mand. :4mewantfood: :icecream:

Ikke nok med at dit helbred er i fare, men blot udsigten til at tabe stort set alt hvad der hedder muskler på kroppen, burde få en trænings-freak som dig selv, til at tænke sig om en ekstra gang.

Under min egen, rimeligt skarpe cutting i foråret, spiste jeg i gennemsnit 2400 kcal. om dagen (ligevægt omkring 3000 kcal).

Link to comment
Share on other sites

hvor meget vejer du om morgenen uden tøj, inden du spiser morgenmad?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vejede 120kg da jeg startede for 1 mdr siden, nu vejer jeg 112kg.

Jeg vil prøve at se om jeg kan få mere ned i maven, eller det er ikke noget jeg skal prøve åbenbart, det er noget jeg skal :mad:

Men i må da også kunne forstå at når man har været overvægtig i noget tid som mig, så er det ikke tålmodighed man har mest af - og tænker, muskler? Det skal jeg nok få når jeg har tabt mig, men ligenu handler det om at tabe sig. Sammenlign det lidt med et handicap, overvægtighed foråsager at man er lidt udenfor fælleskabet, dog med undtagelser af sine bedste venner - og det er jeg lidt træt af. Jeg vidste ikke det var usundt at spise 1000 kcal om dagen. Ifølge en test her på siden fik jeg ligevægtsindtag til 2500kcal.

Link to comment
Share on other sites

Men i må da også kunne forstå at når man har været overvægtig i noget tid som mig, så er det ikke tålmodighed man har mest af - og tænker, muskler? Det skal jeg nok få når jeg har tabt mig, men ligenu handler det om at tabe sig. Sammenlign det lidt med et handicap, overvægtighed foråsager at man er lidt udenfor fælleskabet, dog med undtagelser af sine bedste venner - og det er jeg lidt træt af. Jeg vidste ikke det var usundt at spise 1000 kcal om dagen. Ifølge en test her på siden fik jeg ligevægtsindtag til 2500kcal.

Kan selvfølgelig godt forstå, at du vil tabe dig hurtigt, men det er ikke så smart. (og ofte holder den slags "crash-diæter" heller ikke i længde) De fleste har været mange år om at blive overvægtige, men vil smide det hele igen på 3 uger. Sådan fungerer det - desværre - ikke!

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår godt hvad du mener med mangel på tålmodighed, og man tænker bare en ting, vægttab! Og hele verden kan nærmest falde sammen hvis man ikke taber sig. Jeg har selv været overvægtig det meste af min barndom indtil jeg var din alder der tabte jeg mig 20 kilo. Så jeg tror godt jeg ved hvordan du har det. Jeg var lige som dig da jeg var 17, jeg spiste ikke meget. Jeg tabte mig og der gik et par år og jeg var tilbage i overvægten fordi jeg begyndte at spise alt det jeg havde holdt mig fra under kuren. Jeg har så tabt mig igen og er ifølge BMI normalvægtig nu. Det gjorde jeg ved hjælp af motion og en god,sund kost, det er så 5 år siden og selvom jeg stadig kæmper med nogle kilo så er jeg stadig på en rimelig vægt. Lad vær med at lave samme fejltagelse som jeg gjorde, nu taber du dig, men det vil være nemmere for dig at holde vægten senere hvis du ligger kosten om og begynder at spise normalt.

Link to comment
Share on other sites

Godt :4thumbup:

Jeg spiser mellem 14-1600 kcal om dagen, dog med enkelte undtagelser. Men jeg har også et andet ligevægtsindtag end du, jeg startede med at indtage cirka 17-1800 kcal om dagen, fandt ud af jeg ikke tabte mig ved det og det jeg kører nu med 14-1600 kcal om dagen er et forsøg for at se om jeg taber mig ved det, og hvor meget. Jeg kan love dig at går det for stærkt, sætter jeg kcal op igen.

Link to comment
Share on other sites

Men freja, ud fra hvad jeg kan se hvad du spiser (din log), så spiser du da det samme som mig?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu kender jeg dsværre ikke Freja, men min forestilling om hende er ikke en pige på 120 kg. Der er en stor forskel på en alm. kvindes ligevægtsindtag og en overvægtig mands.

Link to comment
Share on other sites

Men freja, ud fra hvad jeg kan se hvad du spiser (din log), så spiser du da det samme som mig?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu kender jeg dsværre ikke Freja, men min forestilling om hende er ikke en pige på 120 kg. Der er en stor forskel på en alm. kvindes ligevægtsindtag og en overvægtig mands.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, self er der en forskel - hvis man ikke er på kur. Men når man er på kur, skulle man jo gerne sætte sit kcal indtag lidt ned.

Link to comment
Share on other sites

Ja, self er der en forskel - hvis man ikke er på kur. Men når man er på kur, skulle man jo gerne sætte sit kcal indtag lidt ned.

Ja, men der er altså stadig forskel på at være en lille pige på nogen og 60 kilo, og så være en ung mand på 112 kilo som samtidig brænder en masse energi af i motionscenteret hver dag :)

Jeg er også selv et fjols til at få for få kcal nogle gange, men altså dit indtag er (var?) jo helt sindsygt..! Du har så bl.a også fået "diæt hjerne" som jeg også skrev om i din log.

Link to comment
Share on other sites

Ja, self er der en forskel - hvis man ikke er på kur. Men når man er på kur, skulle man jo gerne sætte sit kcal indtag lidt ned.

Ja, men der er altså stadig forskel på at være en lille pige på nogen og 60 kilo, og så være en ung mand på 112 kilo som samtidig brænder en masse energi af i motionscenteret hver dag :)

Jeg er også selv et fjols til at få for få kcal nogle gange, men altså dit indtag er (var?) jo helt sindsygt..! Du har så bl.a også fået "diæt hjerne" som jeg også skrev om i din log.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, der er stadig en lille forskel. Men når man tænker over det, lad os sige den ene dag har jeg fået 1200 kcal, hvis man så spiser lidt youghurt med musli på om aftenen, så kan man snildt komme op på 1600kcal. Det er ca hvad folk på min størrelse spiser som gerne vil tabe sig, så det er ikke så vildt endda (tror jeg).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share