Sign in to follow this  
Torskefjæs

Symptoner?

Recommended Posts

Derfor er mit forslag i din log om at veje din mad i nogle dage til en uge så fantastisk :4smartass:

så kan man se hvor meget du spiser. Selvom der skulle være 1600 kcal i din kost, hvilket jeg ikke tror, så er den kost du spiser noget tom. Yoghurt, boller, bananer hele dagen....hmmm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Føler lidt du ikke vil tage imod alle de råd du får fordi det er ikke hvad du gerne vil høre. Mindst 10 mennesker har sagt og forklaret dig hvorfor det er vildt usundt, uholdbart og dumt at fortsætte på den måde - OGSÅ selvom vi godt ved du gerne vil have det skal gå stærkt pga. overvægt. Lyt nu til os, ikke for vores skyld, men for din EGEN!!! Forstår godt at de 8 kg på en måned er mere tiltalende og lyder bedre i dine øre end vores "påstande" om vægttab, men prøv alligevel at lade fornuften råde:

1. spis noget mere

2. spis noget med mere næring i, dvs. proteiner og vitaminer

Mht. dit og Frejas kalorieindtag, det kan uden diskussion sammenlignes. Alder, køn, vægt og andre faktorer spiller jo ind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torskefjæs>> med et så stort et kcal underskud vil du aldrig opnå et tilfreds stilende resultat, fordi i form af det store kcal underskud, vil du ikke kun smide fedt, men også mængder muskel masse.

Lavet nogenlunde samme nummer da jeg var de seksten år, og det r ikke fedt at stå som en 18-årig dreng på 59kg uden en synlig muskel.

Og vis jeg husker rigtig lød mit trænnings program nogenlunde som dit, jeg røg bare ud i overtraning( hvilket der på ingen måder er sjovt og som formodentlig var på grund af det store kcal underskud ) et af mine første 'bivirkninger var også mangel på at kunne sove om natten.

Edited by Bear

Share this post


Link to post
Share on other sites

At tabe 20kg eller hvor meget du nu vil tabe er jo ingen sag. At smide 20kg fedt er noget helt andet. Det ka sagtens la sig gøre, men du blir nødt til at gøre som folk siger. Find dit ca. ligevægtsindtag og læg dig ~500kcal under det.

Det tar lidt længere tid, men tro mig, du blir ufatteligt meget gladere for resultaterne så.

Good Luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Føler lidt du ikke vil tage imod alle de råd du får fordi det er ikke hvad du gerne vil høre. Mindst 10 mennesker har sagt og forklaret dig hvorfor det er vildt usundt, uholdbart og dumt at fortsætte på den måde - OGSÅ selvom vi godt ved du gerne vil have det skal gå stærkt pga. overvægt. Lyt nu til os, ikke for vores skyld, men for din EGEN!!! Forstår godt at de 8 kg på en måned er mere tiltalende og lyder bedre i dine øre end vores "påstande" om vægttab, men prøv alligevel at lade fornuften råde:

1. spis noget mere

2. spis noget med mere næring i, dvs. proteiner og vitaminer

Mht. dit og Frejas kalorieindtag, det kan uden diskussion sammenlignes. Alder, køn, vægt og andre faktorer spiller jo ind.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke fordi jeg ikke vil tage imod de råd jeg får hen af vejen, hvorfor skulle jeg dog ikke det?

Det er mere fordi, jeg har prøvet f.eks at spise en god gang morgenmad, men jeg får virkelig brækfornemmelse. Det som jeg spiser nu, er det samme som jeg har spist i mange mdr. jeg har vænnet mig selv til ikke at spise mere. De seneste par dage har jeg prøvet at få nogle flere kcal igennem det jeg spiser, f.eks hvidt brød osv. men ikke mere i mængden. Hvis jeg ikke ville tage imod råd ville jeg ikke oprette en tråd, hvor jeg egentlig søgte efter råd :unsure:

Efter jeg har tabt mig det som jeg har sat næsen op for, har jeg tænkt mig at fyre op for noget seriøs styrketræning for at øge muskelmassen igen, så helt slemt kan det da ikke være... resultatet vil vel være det samme i den sidste ende?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvorfor ikke slå 2 fluer med et smæk og prøve at bevare dine muskler og stille og roligt tabe fedt? Istedet for at nedbryde ALT hvad du har og så senere hen genopbygge muskelmasse? Ved godt det er svært både at være i kcalunderskud og samtidig skulle beholde sine muskler, men det KAN lade sig gøre med et tilpasset kcalindtag.

Desuden skal det siges at din hud slet ikke kan følge med i det tempo, så elastisk er den heller ikke. Tag det roligt så huden kan følge med :)

Kender godt til at have mistet apetitten, men som du selv siger vænner kroppen sig til det den bliver budt. Giv det en chance med at spise lidt mere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er vel bedøvende ligemeget hvor meget jeg får at spise, eller hvad? Bare jeg får kcal nok. Hvis du kigger på det jeg har spist (i min log) de seneste par dage vil du se at jeg faktisk har prøvet at spise mere, jeg vejer ikke min mad, men jeg tror jeg har været over de 2000 kcal ihvertfald. Jeg styrketræner 3-5 gange om ugen, så på den måde får jeg vel også aftaget muskelsvindet bare en smule. Jeg ligger ikke så langt under f.eks peet.dk i kcal indtag om dagen, og han vejer mere end mig.

Jeg tror ikke rigtigt på at jeg ligger så langt under mit ligevægtsindtag at min hud ikke kan følge med.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg tror ikke rigtigt på at jeg ligger så langt under mit ligevægtsindtag at min hud ikke kan følge med.

Hvis det passer at du har tabt 9 kilo siden d. 27 septemper, som der står i din log. Så jo! Når jeg sagde at jeg gik ind for at tabe sig meget i starten, snakkede jeg om 1 til max 1½ kilo om ugen, ikke 2-3 kilo!

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor du vil tage chancen, måske er du en af de heldige hvor huden bare følger flot med, men chancen er nok større for at du som slank har en pose løs hud hængende på maven. Se evt. hvad Allan1983 (mener det er det han hedder) har skrevet om sine løse hud, som ødelagde meget af glæden ved at have tabt sig.

Men det er dit eget valg, vi andre kan kun give vores bedste råd. Det er op til dig selv om du vil følge dem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JokerX:

Jeg har arbejdet på et vægttab siden den 1 sep. men mine vægtabsperioder kommer åbenbart i etapper, hvor jeg så taber mig meget. Altså 2-4 uger hvor der ikke sker noget som helst, men så kommer der en periode hvor det rasler af. Så jeg tror man skal tage vægttabet fra den 1 sep.

Dvs 9kg på ca 6 uger... Så meget over 1 kg om ugen er det heller ikke. Men jeg skal da tage rådet til mig, det er jo ikke fordi jeg ikke lytter på jer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ja kcalindtaget er det der tæller i forbindelse med vægttab, men for din sundheds skyld er det vigtigt du får nok og at det er en varieret kost... Men alligevel vil jeg sige: Nej det er ikke bedøvende ligemeget hvor meget du får at spise. Hvis man spiser det rigtige kan man spise meget (=mæt) og få et passende kalorieindtag. Hvis man spiser det usunde kan man spise lidt (= ikke mæt) og få et passende kalorieindtag.

2. Du TROR du kommer over 2000 kcal. Men du ved det ikke. Mit gæt er du overvurderer fuldstændig hvor meget energi der egentlig er i din mad, medmindre det er nogle GIGANTISKE boller. Prøv at vej maden en uge som Freja siger, måske bliver du overrasket :blink: Og desuden vil jeg også sige at boller uden pålæg og bananer dagen lang ikke giver dig andet end tomme kulhydrater. De er gode nok når nu du træner så meget, du bruger dem jo, men det er bare ikke nok. Tag nu noget kød på og varier med frugterne. Eller prøv med noget rugbrød. Kan også bedst lide boller uden noget eller med smør, men det handler ikke kun om at spare på kcal hvor man kan, men om at give kroppen det den har brug for.

3. Det kan godt være du styrketræner, men dit udbytte er virkelig minimalt når du spiser så lidt! Jeg har IKKE meget forstand på styrketræning, men har hørt følgende fra mange: Når man styrketræner "nedbryder" man faktisk musklerne, men efterfølgende opbygges de igen og lidt til da musklerne tilpasser sig det de bliver udsat for. MEN hvis ikke der er nogen næring til musklerne kan genopbygges og udvikles, ja hvad sker der så? Derfor er det enormt vigtigt med en masse proteiner dine muskler kan bruge.

Dette er hvad jeg har hørt, og er den MEGET simple forklaring. Så skyd mig nu ikke ned hvis ikke det er helt korrekt :laugh:

4. Det kan godt være det kommer i etaper, men det er stadig 9 kg på en måned! Det har jo ikke noget at gøre med hvor mange uger du har været på "kur", men noget at gøre med hvor mange cm du taber dig på hvor lang tid. Der er en grænse for hvor meget huden kan nå indenfor en given tid. Det er forskelligt fra person til person, men hvorfor tage chancen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Toskefjæs.

Jeg har været en del på diæt det sidste halve år.

Jeg er fuldstændig enig med de andre om at du spiser for lidt. - det vil jeg ikke køre mere rundt i.

Men mht. hovedpinen, så kender jeg det godt. Jeg har fundet ud af at jeg får hovedpine hvis jeg får for lidt fedt. Hovedpine og ondt i mine øjne, som om de er tørre. Sørg for at få masser af sundt fedt, det er vigtigt ikke mindst for dit helbred, men også for dit velbefindende.

Nødder er f.eks. en rigtig god kilde til sundt fedt og gode kalorier der ikke mætter så meget. - og de smager godt. Der er f.eks. 642 kal. pr. 100 g. mandler, hvoraf størtedelen er fedt og proteiner.

Du kan få hele mandler, hasselnødder og valnødder, der i "pillede" ved bage-produkterne i supermarkedet.

Lea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ellers prøv at regne ud hvor mange kcal. du skal indtage når du kommer ned på din normal vægt. Vil skyde på det lægger et sted mellem 1800-1900 kcal. Også gå efter at spise det iløbet af en dag? Det er det jeg "prøver" at følge. På den måde får jeg også et fornuftigt spise mønster når jeg engang er nede i vægt.

Hvis du som du siger ikke plejer at spise mere.. Hvilket jeg ikke forstår (du kan umugligt komme op i den vægt uden at spise for meget) Så bare spis noget pasta så skal kcal. nok hurtigt komme op.. Ved godt det er en åndsvag måde at komme op i kcal. forbrug, men kroppen skal have nogle kcal. at arbejde med!

En anden ting er at det er en rigtig god ide både at tage vitaminpille og omega-3. Også efter kuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ville det ikke værer en god ide at du læste Jørgens Storms artikel der hedder Cuts, så du lige kunne blive lidt klar over hvad du har gang i.

Er selv en gut på 115kg og den artikel har hjulpet mig meget og du kan finde den Her

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this