Skod Netto


zink_brian
 Share

Recommended Posts

I tilbudsavisen vi har fået idag, kan man se Kylingeinderfilet. 600g 25,- pris pr kg 41,66

Vi har to Netto'er i Vordingborg. De havde begge udsolgt, men der var ikke engang sat skilte op med dem. :raisebrow:

Spurte efter dem, Svar: Er de der ikke, så har vi ikke nogle. Vi får måske nogle på Onsdag.

Tror aldrig at de har haft nogle. :mad:

De havde også Kalkuncuvette med karry 800g 39,- pris på kg 48,75

I forretning 1 havde de dem ikke.

I forretning 2. Lå der to forskellige ved skiltet, (en kogt og en ikke kogt/m karry) så jeg sputet hvad der var hvad. Han sagde at det var den der var kogt, der var på tilbud.

Jeg kan ikke bruge en der er så stor når den er kogt, og dem med karry så bare klam du. :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Et kendt problem for en gammel Netto-arbejder som mig.

Nu har posten ikke været her med reklamen, men hvis det er en vare de normalt ikke fører, så får butikkerne en "normallevering" mandag (hvis det kommer leveret sammen med mælken) og ellers mandag og tirsdag. Denne er sat forsigtigt, således at den enkelte butik ikke risikerer at brænde inde med varer de ikke kan sælge - en del af Nettos koncept er lave omkostninger, inkusive at man hellere melder udsolgt end kasserer usolgte varer.

Når man så senere bestiller hjem til butikkes om selv kan bestemme hvor mange man vil have, tænker man også tit i at have i underkanten eller lige til øllet. Kunder har den trælse egenskab, at de plukker varer på hylderne udfra datoen og varer der ligger over fra dagen får kan være tæt på usælgelige selv om de måske kan holde sig 4-5 dage endnu hvis der er alternativer som holder en dag eller to længere. Kun ved at sigte på udsolgt således at de er de er uden alternativer kan min slippe for at skulle skrive dem på tabslisten (her må jeg indrømme at jeg selv laver samme nummer når jeg køber rugbrød :blush: ).. Og da mange Nettoer ikke har kølelager kan man ikke bare gemme varerne.

Men det bliver det ikke mindre træls af - men dette er forklaringen. Og altså: pointen er at holde udgifterne nede og priserne nede ved at minimere udsmidning.

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Har der ikke også af og til været problemer med ombudsmanden.

Der er jo mange butikker som har det med at lave slagtilbud i så små mængder at der er udsolgt meget hurtigt, uden at de har anført at det var begrænsede partier.

Jeg er efterhånden holdt op med at handle i Netto fordi jeg er træt af at de aldrig har hvad de annoncerer med.

Link to comment
Share on other sites

Der er en del forskel fra butik til butik.

Nogen steder har de altid tilbuddene, friske grøntsager ok personale. - Det har jeg været ude for.

Og så er der de 2 Nettoer som ligger i nærheden af mig. Begge er ens. Personalet stinker af og til af gammel sved, butikken er kanon rodet, grøntsagerne er oftest smårådne (og butikken ligger kun 3 km fra Grønttorvet) og de er kanon ustabile med tilbuddene. Somme tider går der en periode hvor de har det hele hjemme, og så er der lang tid hvor alt er udsolgt.

Skod. Og så kommer alle de lokale sprittere også dernede, så der stinker ofte pænt meget i de butikker.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Nu er jeg også gammel netto arbejder, og jeg kan sige med det samme, at vil i ha´ nogen af de rigtig gode tilbud, skal i komme tidligt om morgenen samme dag.

Alle de spotvarer der kom i avisen som knaldtilbud, fik vi altid hjem i latterligt små partier.. Jeg kender ikke den eksakte grund til det, men på vores lager var der overhovedet ikke plads til at få større partier hjem, end dem vi fik.

I skal ikke regne med at få udleveret nummeret til butikken, lige som Angel har fået (Hvilket jeg absolut ikke forstår, da det er STIK med deres politik at udlevere telefonnummeret :blink:).. Og i den netto jeg arbejdede i, lagde vi ikke tilbudsvarer til side til folk, netop fordi de kom i så små partier

En smart ting i dog kan gøre, hvis der er nogen af spot varene i virkelig gerne vil have, er at komme lørdag 5 minutter før lukketid..

Alle tilbudsvarer til om mandagen, kommer somregl fredag eller lørdag (Pånær kølevarer) og bliver stilt ud i butikken lige omkring lukketid lørdag, da der ikke er tid til at køre dem ud i butikken mandag morgen.

En ting i dog skal huske, er at det ikke er personalets skyld at tingene kommer i så små partier.. Har mange gange måttet stå model til den ene og den anden tilsvining, pga. stort set alle tilbudsvarene var udsolgt (Hvilket også er DYBT pinligt, men stadig ikke personalets skyld :wink:)

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en del af hemmeligheden for den lave pris: hurtigt ud på centrallageret - hurtigt ud i butikkerne - udsolgt så der er plads til næste uges varer og forfra igen.

Nede "hos os" fik de flinkeste af stamkunderne (dem som kom tit og ikke svinede os til når der var kø eller noget var udsolgt) lov til at få lagt noget til side.

Hvad angår lagerplads så var den butik jeg startede så "rigt" udstyret, at når vi fik den store levering fredag morgen stod der som regel 4-10 paller fordelt ude i butikken. Lageret blev hurtigt fyldt og rampen ned til butikken ligeså. Kunsten for dem der stod i butikken og trak pallerne ud af elevatoren var hurtigt at spotte pallerne for om der var nogle af dem hvorpå der var udsolgte varer og så få dem til at stå i butikken. Pallevarer som lokumspapir, øl og sodavand røg op løbende hvis der ikke var for meget i butikken i forvejen. Og paller med "skal snart op-varer" skulle så parkeres midlertidig rundt omkring så de ikke kom bagerst ind i lageret men forrest eller på rampen op til lageret. Når vi skulle tage paller fra lageret kunne de første 8 kun trækkes ud i den rækkefølge de var kørt ind. Selv om lønnen var totalt skod var det faktisk ret sjovt; især fra kl. 4:45 om morgen når fragtmanden kom og så frem til klokken 6 indtil vi havde styr på stumperne. I mellemtiden var der kontrolleret kaos. Den "dovne" mand stor udenfor og kørte paller fra liften på lastvognen og ind i vareelevatoren. I butikken var der 1 mand (ham med overblikket) med pallevogn som tømte elevator og styrede fordelingen af pallerne - en anden kørte dem på lageret eller ud i butikken og 1 eller 2 mand stablede øl og toiletpapir imens. Samtidigt samlede vi så den sidste pallestabel som skulle op med returvarene inden fragtmanden kørte. Derefter 3-4 timers spurt med at få kølevarene og frosten op og også vinpallerne som stod meget i vejen hvis de stadig var i butikken når vi åbnede.

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Tja, jeg synes fandme det var et lorte job.. Underbemandet som bare fanden, altid sindssygt stress, intet kunne gå hurtigt nok, skod arbejdstider, skod løn, lange vagter uden pauser pga. der var for travlt osv osv..

Heldigvis mødte jeg aldrig tidligere end ½8.. For det meste først kl. 8, men det var da også det eneste positive ved det.

Hos os blev vi også nødt til at placere de fleste pluk-paller rundt om i butikken, da der ikke var plads til dem på lageret.

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share