bryst knogle stikker ud af / er skæv


haz0r
 Share

Recommended Posts

min højre bryst knogle er skæv, den stikker ud af eller er skæv iforhold til den anden... det er slet ikke pænt, og den stikker ca. 3mm længere ud en den anden, er rimelig tynd så det ses tydeligt, er der nogen operation for det, ligesom der er med hulbrystede?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 15 år, jeg regner med at gå til lægen med det men ved ikke.. tror ikke at det er noget jeg vokser mig fra, jeg kan ikke helt huske hvor længe jeg har haft det.. men havde det ihvertfald for 2-3 år siden.

Kan det have noget at gøre med at jeg er rimelig smalskulret? er dog begyndt at vokse i breden :) er 177cm høj. Men kan det havde noget at gøre med breden? sådan at der ikke er plads til knoglerne.. så de vokser skævt.

Edited by haz0r
Link to comment
Share on other sites

min højre bryst knogle er skæv, den stikker ud af eller er skæv iforhold til den anden... det er slet ikke pænt, og den stikker ca. 3mm længere ud en den anden, er rimelig tynd så det ses tydeligt, er der nogen operation for det, ligesom der er med hulbrystede?

<{POST_SNAPBACK}>

Der findes ik nogen venstre eller højre bryst knogle :raisebrow:

Kunne du lige specificere hvad du snakker om..

MAn har et brystben.... Hvorpå enderne af højre og venstre kraveben sidder på. Kravebenes anden ende sidder på skulderbladets top...

billede af brystkasse, dog uden kraveben

devito :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jep jeg mener bryst ben :) Søgte lidt på google efter det der skrev jeg også bryst ben, ved ikke hvorfor jeg skriver bryst knogle her så :raisebrow:

Altså brystbenet går op til lige før halsen, hvor der er tog knogler man kan se stikker lidt ud, som så går hen til skulderen?

Link to comment
Share on other sites

Jep jeg mener bryst ben :) Søgte lidt på google efter det der skrev jeg også bryst ben, ved ikke hvorfor jeg skriver bryst knogle her så  :raisebrow:

Altså brystbenet går op til lige før halsen, hvor der er tog knogler man kan se stikker lidt ud, som så går hen til skulderen?

<{POST_SNAPBACK}>

billed 1

Her ser du brystbenets top set forfra... Du kan også de ender fra kravebenet som hæfter på brystbenet... det er de to ender som udgør de to pukler som du kan mærke nederst på halsen...

billed 2

Her ser du hvordan kravebenet sidder på skulderbladet..(de har lige "skåret" kravebenet af inde mod brystbenet...

giver det mening? :smile:

Link to comment
Share on other sites

det er bryst benet nede i bunden.. der stikker ud.

<{POST_SNAPBACK}>

ok,

den nederste del Xiphoid process... er bla. udsprings fra rectus abd. (vaskebrættet) Den kan godt være ujævn... Tror ik du for nogen til at choppe noget af den....

<{POST_SNAPBACK}>

er du sikker? altså for mig at se er det være end at være hulbrystet..

Link to comment
Share on other sites

min højre bryst knogle er skæv, den stikker ud af eller er skæv iforhold til den anden... det er slet ikke pænt, og den stikker ca. 3mm længere ud en den anden, er rimelig tynd så det ses tydeligt, er der nogen operation for det, ligesom der er med hulbrystede?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej haz0r,

Jeg har/ har haft samme "problem" som du har :dry: . Jeg har altid også været meget tynd, og det venstre af mine "nedre bryst ben" har også siddet længere ude end det højre - jeg vil mene det var noget mere end de 3mm du snakker om, måske 1cm.

Det er dog aldrig noget der har generet mig særlig meget, bortset fra at jeg var tynd, men nu (er 16 år) synes jeg slet ikke man kan se det. Jeg har styrketrænet lidt over 1 år nu, og har på det sidste spist som en sindssyg, så jeg har taget på i vægt (både muskler og lidt fedt).

Jeg synes ikke det ser ud som om det er dækket til nu, men det har nærmere rettet sig ud, så jeg synes overhovedet ikke du skal overveje operationer, men give det lidt tid. Jeg kan huske at jeg stadig havde det for omkring 1 år siden.

Ved ikke om min styrketræning har haft indflydelse på "udretningen", eller om det skete helt naturligt - det må guderne vide :innocent:

Fik engang af vide af en læge at det er pga. at rygsøjlen er drejet skævt (om sin egen akse).. Fænomenet hedder: Scoliose (måske ikke stavet rigtigt)

en anden løsning er at få dig nogle leee'e pecs :w00t: . Så kan det i hvert fald ikke ses hvis du har trøje på :wink:

Så cheer up dude :cooldance:

Edited by Hammerstrength
Link to comment
Share on other sites

min højre bryst knogle er skæv, den stikker ud af eller er skæv iforhold til den anden... det er slet ikke pænt, og den stikker ca. 3mm længere ud en den anden, er rimelig tynd så det ses tydeligt, er der nogen operation for det, ligesom der er med hulbrystede?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej haz0r,

måske 1cm.

Fik engang af vide af en læge at det er pga. at rygsøjlen er drejet skævt (om sin egen akse).. Fænomenet hedder: Scoliose (måske ikke stavet rigtigt)

en anden løsning er at få dig nogle leee'e pecs :w00t: . Så kan det i hvert fald ikke ses hvis du har trøje på :wink:

Så cheer up dude :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for svaret Hammerstrength :)

Jeg vil søge lidt efter ordet scoliose.

hvad er leee'e pecs?  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Folkens det giver ik rigtig mening hvad i snakker om der :raisebrow:

Hvis vi kan være enige om vi snakker om Xiphod presessus, den nederste del af brystbenet : link

så-

-vil større pecs i betyde en dyt, de sidder jo ik der...

-udformingen af denneer genetisk bestemt

-den er et af af hæfterne for rectus abd.

en skæv/drejet ryg kan også være lige meget, det ændrer jo ik formen på den nederste del af brystbenet, så kan højst være med til at gøre holdningen skæv...

Link to comment
Share on other sites

-vil større pecs i betyde en dyt, de sidder jo ik der...

Helt uenig. Større pecs vil ikke direkte dække brystbenene (eller Xiphod presessus, om du vil), men de kan for det første fjerne fokus fra problemet, og for det andet vil benene ikke stikke ud af en stram t-shirt, som de vil hvis du har små/ingen pecs.

-udformingen af denneer genetisk bestemt
Det skal nok passe, men dermed vel ikke sagt at de ikke kan rettes ud igen.
en skæv/drejet ryg kan også være lige meget, det ændrer jo ik formen på den nederste del af brystbenet, så kan højst være med til at gøre holdningen skæv...

Du kigger forkert på det, hvis rygsøjlen er drejet skævt, går det jo også ud over brystbenene, da de jo vil dreje med.

Jeg sad og søgte lidt på scoliose, og fandt en masse sider. bla. http://skoliose.dk.

Jeg kom frem til at det højst er en lille grad af scoliose du/jeg har, hvis ikke det er noget helt andet. Men jeg fandt frem til en slags behandling med korset:

www.auh.dk/akh/diverse/pat-info/pdf/e/scoliose.pdf

Hvordan ser din ryg egentlig ud? er den formet ligesom det her billede (mere eller mindre):

pic1.jpg

Hvis det virkelig generer dig meget, og du ikke vil give det chancen med lidt træning, synes jeg du skal gå til din læge, og se hvad han siger...

Link to comment
Share on other sites

Hammerstrength

For det første bliver nød til at lade være med at omtale sternum/brystbenet i flertal... :blink:

Helt uenig. Større pecs vil ikke direkte dække brystbenene (eller Xiphod presessus, om du vil), men de kan for det første fjerne fokus fra problemet, og for det andet vil benene ikke stikke ud af en stram t-shirt, som de vil hvis du har små/ingen pecs.
Helt uenig :blink: først skriver du ikke direkte, hvordan kan du så være helt uenig :laugh: jeg skrev større pecs vil ik kunne dække "xiphod prosessus" at du så snakker om t-shirts o.lign er jo en ny ting :smile: Pecs udpsringer ikke fra lige det område og dermed kan det aldrig dække det, så skal det være den værste gang hængepat set til dato....
-udformingen af denneer genetisk bestemt

Det skal nok passe, men dermed vel ikke sagt at de ikke kan rettes ud igen.

Æææææ, vi snakker altså knogler her... Du kan jo gå i krig med hammer og "majsel" og cutte på en muskelhæfte... Tror ik lige du kan sammenligne med at få rettet næsten...

en skæv/drejet ryg kan også være lige meget, det ændrer jo ik formen på den nederste del af brystbenet, så kan højst være med til at gøre holdningen skæv...

Du kigger forkert på det, hvis rygsøjlen er drejet skævt, går det jo også ud over brystbenene, da de jo vil dreje med.

nej :tongue: og igen DER er kun ET brystben, nu er en skæv ryg en ny ting, manden skriver han er tynd og at man kan de det nederste af hans brystben, som afhængig af genetik kan være mere eller mindre heldig udformet...

Quote fra min anatomi bog:

Processus xiphoideus, det er den nederste del af sternum, er enten tilspidset eller spaltet

Mon ik det er en sammensætning af spaltet proc. xiph. og en lav fedtpocent...

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

For det første bliver nød til at lade være med at omtale sternum/brystbenet i flertal... :blink:
Sorry, er ikke helt inde i det helt tekniske der :wink:
Helt uenig :blink: først skriver du ikke direkte, hvordan kan du så være helt uenig :laugh:  jeg skrev større pecs vil ik kunne dække "xiphod prosessus"  at du så snakker om t-shirts o.lign er jo en ny ting :smile:  Pecs udpsringer ikke fra lige det område og dermed kan det aldrig dække det,

Det med t-shirts er faktisk ikke en ny ting - det var det her jeg startede med at skrive :wink: :

en anden løsning er at få dig nogle leee'e pecs :w00t: . Så kan det i hvert fald ikke ses hvis du har trøje på :wink:
Har aldrig skrevet at pecs ville dække det direkte...
så skal det være den værste gang hængepat set til dato....

:laugh:

Æææææ, vi snakker altså knogler her... Du kan jo gå i krig med hammer og "majsel" og cutte på en muskelhæfte... Tror ik lige du kan sammenligne med at få rettet næsten...
Jeg mener at det vel kan rette sig naturligt ud. Og det kan jeg jo sige da det som sagt er sket for mig - det ses i hvert fald ikke tydeligt mere... Og nej, jeg har ikke haft gang i hammer og majsel :tongue:
nej :tongue:  og igen DER er kun ET brystben

Sorry - ET brystben - er fattet nu..

nu er en skæv ryg en ny ting, manden skriver han er tynd og at man kan de det nederste af hans brystben, som afhængig af genetik kan være mere eller mindre heldig udformet...
Jeg stiller bare med et forslag om at han kan have en svag grad af scoliose, hvilket også kan medføre en "bryst knogle der stikker ud af" (citat fra emne-titel). Men det kan da sagtens også bare være en "deformation" i brystbenet
Quote fra min anatomi bog:
Processus xiphoideus, det er den nederste del af sternum, er enten tilspidset eller spaltet

Mon ik det er en sammensætning af spaltet proc. xiph. og en lav fedtpocent...

Jo, det er også et meget godt gæt.

Og igen vil jeg lige sige til ham at den lave fedtprocent kan der da i hvert fald gøres noget ved - da lidt sul på kroppen uden tvivl vil dække det, så :4mewantfood: knægt

Link to comment
Share on other sites

For det første bliver nød til at lade være med at omtale sternum/brystbenet i flertal... :blink:

Sorry, er ikke helt inde i det helt tekniske der :wink:

Helt uenig :blink: først skriver du ikke direkte, hvordan kan du så være helt uenig :laugh:  jeg skrev større pecs vil ik kunne dække "xiphod prosessus"  at du så snakker om t-shirts o.lign er jo en ny ting :smile:  Pecs udpsringer ikke fra lige det område og dermed kan det aldrig dække det,
Det med t-shirts er faktisk ikke en ny ting - det var det her jeg startede med at skrive :wink: :
en anden løsning er at få dig nogle leee'e pecs :w00t: . Så kan det i hvert fald ikke ses hvis du har trøje på :wink:

Har aldrig skrevet at pecs ville dække det direkte...

så skal det være den værste gang hængepat set til dato....
:laugh:
Æææææ, vi snakker altså knogler her... Du kan jo gå i krig med hammer og "majsel" og cutte på en muskelhæfte... Tror ik lige du kan sammenligne med at få rettet næsten...

Jeg mener at det vel kan rette sig naturligt ud. Og det kan jeg jo sige da det som sagt er sket for mig - det ses i hvert fald ikke tydeligt mere... Og nej, jeg har ikke haft gang i hammer og majsel :tongue:

nej :tongue:  og igen DER er kun ET brystben
Sorry - ET brystben - er fattet nu..
nu er en skæv ryg en ny ting, manden skriver han er tynd og at man kan de det nederste af hans brystben, som afhængig af genetik kan være mere eller mindre heldig udformet...

Jeg stiller bare med et forslag om at han kan have en svag grad af scoliose, hvilket også kan medføre en "bryst knogle der stikker ud af" (citat fra emne-titel). Men det kan da sagtens også bare være en "deformation" i brystbenet

Quote fra min anatomi bog:
Processus xiphoideus, det er den nederste del af sternum, er enten tilspidset eller spaltet

Mon ik det er en sammensætning af spaltet proc. xiph. og en lav fedtpocent...

Jo, det er også et meget godt gæt.

Og igen vil jeg lige sige til ham at den lave fedtprocent kan der da i hvert fald gøres noget ved - da lidt sul på kroppen uden tvivl vil dække det, så :4mewantfood: knægt

<{POST_SNAPBACK}>

:smile:

Link to comment
Share on other sites

For det første bliver nød til at lade være med at omtale sternum/brystbenet i flertal... :blink:

Sorry, er ikke helt inde i det helt tekniske der :wink:

Helt uenig :blink: først skriver du ikke direkte, hvordan kan du så være helt uenig :laugh: jeg skrev større pecs vil ik kunne dække "xiphod prosessus" at du så snakker om t-shirts o.lign er jo en ny ting :smile: Pecs udpsringer ikke fra lige det område og dermed kan det aldrig dække det,

Det med t-shirts er faktisk ikke en ny ting - det var det her jeg startede med at skrive :wink: :

en anden løsning er at få dig nogle leee'e pecs :w00t: . Så kan det i hvert fald ikke ses hvis du har trøje på :wink:

Har aldrig skrevet at pecs ville dække det direkte...

så skal det være den værste gang hængepat set til dato....

:laugh:

Æææææ, vi snakker altså knogler her... Du kan jo gå i krig med hammer og "majsel" og cutte på en muskelhæfte... Tror ik lige du kan sammenligne med at få rettet næsten...

Jeg mener at det vel kan rette sig naturligt ud. Og det kan jeg jo sige da det som sagt er sket for mig - det ses i hvert fald ikke tydeligt mere... Og nej, jeg har ikke haft gang i hammer og majsel :tongue:

nej :tongue: og igen DER er kun ET brystben

Sorry - ET brystben - er fattet nu..

nu er en skæv ryg en ny ting, manden skriver han er tynd og at man kan de det nederste af hans brystben, som afhængig af genetik kan være mere eller mindre heldig udformet...

Jeg stiller bare med et forslag om at han kan have en svag grad af scoliose, hvilket også kan medføre en "bryst knogle der stikker ud af" (citat fra emne-titel). Men det kan da sagtens også bare være en "deformation" i brystbenet

Quote fra min anatomi bog:
Processus xiphoideus, det er den nederste del af sternum, er enten tilspidset eller spaltet

Mon ik det er en sammensætning af spaltet proc. xiph. og en lav fedtpocent...

Jo, det er også et meget godt gæt.

Og igen vil jeg lige sige til ham at den lave fedtprocent kan der da i hvert fald gøres noget ved - da lidt sul på kroppen uden tvivl vil dække det, så :4mewantfood: knægt

<{POST_SNAPBACK}>

:smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:smile: selv da :wink:

Haz0r, har du besluttet dig for hvad du vil gøre?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var til skole sygeplejerske for at blive tjekket, hun så det og spurgte om det ikke kunne have være noget med en ulykke tidligere, og det kan jeg ikke huske. Hun sagde også at min ryg var lidt skæv, altså den var højere i den ene side end den anden, og at jeg skulle gå hen til min læge og spørge der.

Det var nok ikke muligt at der kunne blive gjort noget ved bryst benet, men ryggen var vigtig sagde hun

Link to comment
Share on other sites

Har du tænkt på at det måske kan være fordi dit hjerte sidder inde bag ved og fylder lidt mere i venstre side end højre. Jeg har da også selv noget lign. Måske ikke så tydeligt, men det er jo også fordi de er dækket af pecs og fedt.

Hør hvad du skal gøre.. Spis og spis og træn og spis. Så bliver det nok mindre tydeligt. :4smartass:

Edit: En tur foran spejlet afkræftede min teori... Det er vidst mere fordi mine abs er lidt større i venstre side end højre :blush:

Edited by tumz
Link to comment
Share on other sites

Har du tænkt på at det måske kan være fordi dit hjerte sidder inde bag ved og fylder lidt mere i venstre side end højre.
Kan ikke se hvordan hjertet (eller et hvilket som helst andet organ), skulle kunne presse knoglerne "skæve"...?
Hør hvad du skal gøre.. Spis og spis og træn og spis. Så bliver det nok mindre tydeligt.  :4smartass:

Enig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var til skole sygeplejerske for at blive tjekket, hun så det og spurgte om det ikke kunne have være noget med en ulykke tidligere, og det kan jeg ikke huske. Hun sagde også at min ryg var lidt skæv, altså den var højere i den ene side end den anden, og at jeg skulle gå hen til min læge og spørge der.

Det var nok ikke muligt at der kunne blive gjort noget ved bryst benet, men ryggen var vigtig sagde hun

<{POST_SNAPBACK}>

Ulykke :blink: hun skulle måske tage et smut i hendes anatomi bog istedet....

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejer at snakke med mine skole læge om det.. går i 9 klasse.

<{POST_SNAPBACK}>

Don't do that.. Hop til en fysioterapeut der har med træning at gøre. I relation til hvad jeg ved om anatomi og fysiologi nu, så var min daværende skolelæge fuldstændig kompetence-forladt.. :dry: Men du kan jo være bedre stillet :cooldance:

By all means: KILDEKRITIK! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share