Audio interviews


ptpoul
 Share

Recommended Posts

Thibudeau's syn på polymetrics, time under tension, weak point træning mm er vildt spændende!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hans syn på hypertrofitræning er fed ikke. Giver mening at der er større proteindegradation ved at holde det fokus- 5-3-såhurtigtsommuligt jvf. TUT. Men så bliver man bare ikke stærk jo...

Det er desuden det samme som nautilus-folkene siger :blink::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Thibudeau's syn på polymetrics, time under tension, weak point træning mm er vildt spændende!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hans syn på hypertrofitræning er fed ikke. Giver mening at der er større proteindegradation ved at holde det fokus- 5-3-såhurtigtsommuligt jvf. TUT. Men så bliver man bare ikke stærk jo...

Det er desuden det samme som nautilus-folkene siger :blink::w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Man må ikke gøre noget som helst hurtigt for nautilus folkene... Dér er en enorm forskel.

hvis man kigger på Thibudeau'spendulum training for maximum gains, så vil man også se at det ovenståede blot er nævnt som et eksempel på, hvordan man kan træne for hypertrofi.

Thibudeau bruger mange forskellige metoder.

Nu ved jeg godt der var lidt humor i dit indlæg :wink: Men det gav mig en chance for at linke til an af mandens gode artikler :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hmm det ved jeg ikke. meget af det thibudeau laver er spiselige programmer baseret på viden fra Supertraining.

Pendulum training hedder f.eks. præcis det samme i supertraining..

Jeg har ikke forsøgt mig med isometrisk træning, men vil forsøge om et par måneder. Vil se om jeg kan få styrket mine svage punkter: bunden i bænkpres/dødløft.

hypertrofi: det handler squ bare om at løfte tunge ting og æde som et svin...

[edit]har søft på det, har ikke kunne finde nogen negative kommentarer af TJ om thibudeau. han har derimod rost en del af mandens programmer og direkte anbefalet et af dem[/edit]

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Hmm det ved jeg ikke. meget af det thibudeau laver er spiselige programmer baseret på viden fra Supertraining.

Pendulum training hedder f.eks. præcis det samme i supertraining..

Jeg har ikke forsøgt mig med isometrisk træning, men vil forsøge om et par måneder. Vil se om jeg kan få styrket mine svage punkter: bunden i bænkpres/dødløft.

hypertrofi: det handler squ bare om at løfte tunge ting og æde som et svin...

[edit]har søft på det, har ikke kunne finde nogen negative kommentarer af TJ om thibudeau. han har derimod rost en del af mandens programmer og direkte anbefalet et af dem[/edit]

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, så er det vist en anden en TJ har bitchet lidt over. Det er mig der huskede forkert, sorry.

Glæder mig til at følge din forsøg med det isometriske træning. Måske kunne man inkludere isometrisk træning i udvalgte øvelser i sit hst-program. F.eks. efter barbell curls, så lige stå med vægten 45 sekunder i mid-position. Ohh well, skal nok lige have søgt lidt på t-mag for at finde teorien bag, så jeg kan implementere det rigtigt. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke forsøgt mig med isometrisk træning, men vil forsøge om et par måneder. Vil se om jeg kan få styrket mine svage punkter: bunden i bænkpres/dødløft.

Virker fortrinligt, bruger metoden på rows. Man bliver stærkere af det... og får større udbytte ud af øvelsen når den køres dynamisk. Har primært brugt den på siddende kabelrows.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Nej Chris kunne jeg aldrig finde på at bitche over. Han er ekstremt flink og hjælpsom, når man sender ham mails, og han ved jo et par ting omkring træning. Nej, det må være Charles Staley, som der tænkes på. Han er i mine øjne bare en copycat.

<{POST_SNAPBACK}>

Ahhh, yeps... Det var ham jeg tænkte på.

-----

Virker fortrinligt, bruger metoden på rows. Man bliver stærkere af det... og får større udbytte ud af øvelsen når den køres dynamisk. Har primært brugt den på siddende kabelrows.

Kan du ikke prøve at fortælle præcis hvordan du har anvendt metoden? :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

isometrisk træning=statisk træning.

Christian Thibaudeau skriver lidt om det i sin bog "The black book of training secrets", som er en ganske udemærket bog. Der kommer han også ind på hvorfor han mener at træning med kæder og bands er så godt. Den kan erhverves som E-book og er temmelig let at forstå og så koster den kun sølle 180,-

I det hele taget har jeg det på samme måde som TJ. Christian Thibaudeau er utrolig hjælpsom, han svarer oftest hurtigt og så er han altid mand for at skrive så man kan forstå det selvom man har forholdsvis lidt erfaring i miljøet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share