Blande cykel og styrketræning?


Kenneth-Armstrong
 Share

Recommended Posts

Hej alle...

Jeg har i den senere tid styrketrænet hver mandag, onsdag og fredag i en lille time pr. gang, og derefter spinnet 2x10 min interval, med en kadence på 100 eller derover...

I cykelsæsonen cykler jeg mindst 200 km om ugen.

Jeg har så hørt at hvis man spinner lige efter styrketræningen, så vil ens muskelgrupper ikke vokse. Fx. kører jeg dette program:

Bumbbell:

Brystpres: 2x10

Flyes: 2x10

Skulderpres: 2x10

Sideløft: 2x10

Triceps Siddende: 2x10

Almindelige mavebøjninger: 3x10

Og nogle få andre almene øvelser!

Dvs. at når jeg spinner så vokser de muskelgrupper jeg træner, inden jeg spinner, ikke? Eller er jeg helt galt på den.

OBS! Mit mål er ikke at bliver STOR og ekstrem stærk, men bare robust og en flot krop.

Link to comment
Share on other sites

Dvs. at når jeg spinner så vokser de muskelgrupper jeg træner, inden jeg spinner, ikke? Eller er jeg helt galt på den.
Du er helt galt på den :smile:

Muskelopbygningen varer 36-48timer efter di træning. Er mest forhøjet 24 timer efter din træning.

2x10 minutters spinning efter din vægttræning har minimal påvirkning af din muskelopbygning.

Dvs. at når jeg spinner så vokser de muskelgrupper jeg træner, inden jeg spinner, ikke? Eller er jeg helt galt på den.

OBS! Mit mål er ikke at bliver STOR og ekstrem stærk, men bare robust og en flot krop.

Hvad får dig til at tro du kan blive STOR? Eller ekstemt stærk? Det er ikke så let som du tror. :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Dvs. at når jeg spinner så vokser de muskelgrupper jeg træner, inden jeg spinner, ikke? Eller er jeg helt galt på den.

Du er helt galt på den :smile:

Muskelopbygningen varer 36-48timer efter di træning. Er mest forhøjet 24 timer efter din træning.

2x10 minutters spinning efter din vægttræning har minimal påvirkning af din muskelopbygning.

Dvs. at når jeg spinner så vokser de muskelgrupper jeg træner, inden jeg spinner, ikke? Eller er jeg helt galt på den.

OBS! Mit mål er ikke at bliver STOR og ekstrem stærk, men bare robust og en flot krop.

Hvad får dig til at tro du kan blive STOR? Eller ekstemt stærk? Det er ikke så let som du tror. :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for svaret!

Man kan vel opnå alt ved træning :wink:

Men jeg er udemærket klar over, det kræver en masse træning og viljestyrke at blive "STOR og stærk"...

Link to comment
Share on other sites

Eneste "problem" jeg kan se, ved at spinne efter styrketræning, er den energi du bruger som kunne bruges til muskelopbygning, restitueringsvis, og den x-tra tid der går fra du styrketræner til du indtager evt protein tilskud etc :-p

Edited by chono
Link to comment
Share on other sites

Hvis du køre hårde intervaller i spinning, så har du en efter forbrænding på mellem 24 til 36 timer, hvilket vil sige de skal indtage rigeligt med kalorier, for hvis du er i kalorie underskud, vil din muskel opbygning være minimal.

Jeg køre selv spinding, og ser en masse der træner styrketræning først og så hoppe direkte ned og køre en times spinning, men de er heller ikke ret store, men det går jeg helle ikke ud fra du vil være, hvis du cykler meget’ elle hvad?

Jeg selv styrketræner ikke på dage hvor jeg køre spinning eller cardio træning.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share