Ny type bent over rows


michael
 Share

Recommended Posts

Jeg har opfundet en ny type rows, som jeg synes virker godt. Jeg ved ikke, om den skal opkaldes efter mit navn, men indtil videre kan vi kalde den bent over hammer rows.

Jeg bruger simpelthen en triceps stang som denne, til bent over rows i stedet for en alm. VS:

http://www.boxingzone.co.uk/store/product....d=1760&sku=6412

Det føles langt bedre (mere naturligt) for håndled og albuer, og jeg lover jer for at ryggen kommer på arbejde.

Lad mig få jeres kommentarer. Også gerne teoretiske betragtninger.

Edited by michael
Link to comment
Share on other sites

Jeg har opfundet en ny type rows, som jeg synes virker godt. Jeg ved ikke, om den skal opkaldes efter mit navn, men indtil videre kan vi kalde den bent over hammer rows.

Jeg bruger simpelthen en triceps stang som denne, til bent over rows i stedet for en alm. VS:Det føles langt bedre (mere naturligt) for håndled og albuer, og jeg lover jer for at ryggen kommer på arbejde.

Lad mig få jeres kommentarer. Også gerne teoretiske betragtninger.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg foretrækker 2 håndvægte.

De kan bruges til alt det som specialstænger, - både triceps og curlstænger - kan

plus en masse mere...

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Den minder vist en del om rows med en log, som stærkmand hist og pist (inkl migselv) har brugt en hel del..!

Men jeg synes umiddelbart at håndtagene på den der stang virker meget smalle.. Kommer håndleddene ikke for tæt på hinanden, når man hiver stangen op imod overkroppen?? Lidt ligesom hvis man kørte smal bænk med hænderne helt tæt. Er også ubehageligt for håndled m.m.. :confused:

Og Henning, er ikke helt enig.. Tykke stænger, en stål-log, øltønder m.m. kan du aldrig efterligne med to håndvægte!! Og håndvægte kan du ikke bruge til øvelser som vend, træk osv.. Selvfølgelig kan du både vende og trække en håndvægt, det er blot ikke samme "mekanik" du bruger til det som f.eks et frivend med en OL-stang, så du får ikke det samme ud af øvelserne! :smile:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Afstanden mellem grebene er 20 cm. Det er noget bredere end det dobbelt håndtag man normalt bruger til siddende kabel rows. Det betyder en del om man ror til bryst eller mave.

Jeg har kun testet min 25 mm 3 kg tri bar med 60 kg. Det var uproblematisk. En 50 mm stang er nok anbefalelsværdig til de store drenge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har opfundet en ny type rows, som jeg synes virker godt. Jeg ved ikke, om den skal opkaldes efter mit navn, men indtil videre kan vi kalde den bent over hammer rows.

Jeg bruger simpelthen en triceps stang som denne, til bent over rows i stedet for en alm. VS:Det føles langt bedre (mere naturligt) for håndled og albuer, og jeg lover jer for at ryggen kommer på arbejde.

Lad mig få jeres kommentarer. Også gerne teoretiske betragtninger.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg foretrækker 2 håndvægte.

De kan bruges til alt det som specialstænger, - både triceps og curlstænger - kan

plus en masse mere...

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Edited by KimArnholtz26
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share