Ned med fedtprocenten?


Artzon2
 Share

Recommended Posts

Jeg har selv haft samme problem med mine mavemuskler... det der virkede rigtig godt for mig, var at skære meget ned på kulhydraterne......

Og dyrke boksetræning og gået til noget der hedder combat....

Min erfaring med motionstræning er at det modvirker muskelmassen og at jeg selv får tyndere muskler......

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Hvilken træning er bedst hvis jeg ønsker nedsat fedt%, så min mavemuskalutur bliver tydeligere?

Vil 4km (20min) middel intensitet træning være godt supplement til fedttab. Da jeg også dyrker hård kampsport hvor kampene varer 5min.

Tak!

<{POST_SNAPBACK}>

En hvilken som helst træning, der bringer dit energiforbrug op over dit energiindtag vil give dig lavere fedtprocent :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hvilke ting skal jeg så spise for at bringe energiindtaget ned? er det  ikke nok at spise fedtfattigt og dyrke BB og kampsport eller bør indtaget vær fattigt på kulhydret også?

<{POST_SNAPBACK}>

For det første så er 20 minutters motion, selvom det var dagligt, ikke meget hvis du vil smide lidt fedt, men lidt har selvfølgelig også ret, hvis lige præcis er det der mangler for at sætte fedttabet igang.

God kost er ikke en facitliste, og jeg synes det er en dårlig ide at bare at lade andre fortælle hvad du skal spise. Så har du nemlig stadig ikke styr på det grundlæggende, og du lærer sikkert heller ikke noget af det.

For at tabe dig kan du principielt spise næsten hvad du har lyst til, bare det samlede energiindhold er mindre end dit energiforbrug. Men det er nu stadig en dårlig ide at leve af vingummi - og du vil ikke kunne blive mæt på nogen måde. :wink:

Så "tricket" er at spise noget der gør dig mæt uden at give dig for meget energi, og samtidig skal dine behov for protein, fedt og kulhydrat dækkes.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med motionstræning er at det modvirker muskelmassen og at jeg selv får tyndere muskler......

<{POST_SNAPBACK}>

Af hvad?!!! SÅ må det da være fordi du rykker noget muskelmasse af grundet for stort underskud! Tror ik lige du får folk til at hoppe på at du former dine muskler længere ved at motionere :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Kan man ikke bare tage 1 time på motionscyklen 3 gange om ugen?

Har nemlig hørt (eller læst. Don't remember) at du begynder at forbrænde fedt efter ca 30 min, når du kører moderat godt tempo.

Eller mister du muskelmasse af det?

Har nemlig samme problem...

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv at læse denne arikel om fedtforbrændingszoner (eller mangel på samme).

Edited by Glud
Link to comment
Share on other sites

Kan man ikke bare tage 1 time på motionscyklen 3 gange om ugen?

Har nemlig hørt (eller læst. Don't remember) at du begynder at forbrænde fedt efter ca 30 min, når du kører moderat godt tempo.

Eller mister du muskelmasse af det?

Har nemlig samme problem...

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv at læse denne arikel om fedtforbrændingszoner (eller mangel på samme).

<{POST_SNAPBACK}>

God artikel. Tak for det. :4thumbup:

En time på høj frekvens. Har den negativ indvirkning på muskelvæskst??

Har tænkt på at tage en time 3 gange om ugen, og så spise en del protein og carbs bagefter en cykeltur....

Link to comment
Share on other sites

nej det har INGEN nagativ effekt på dine muskler.. kun lidt positivt i form af udholdenhed

<{POST_SNAPBACK}>

Efter styrketræning kræver musklerne (og kroppen generelt) ressourcer og tid til restitution. Det samme er tilfældet med højintensitets-konditræning.

Konditionstræning med høj intensitet (over længere tid) forbrænder også en del energi, hvilket gør at du skal spise mere for i det hele taget at være i overskud så du kan tage på.

Så det må bestemt betegnes som at have en negativ effekt på muskelvækst.

Men derfor kan det stadig være en god ide - bare du holder styrke og konditræning så langt fra hinanden som muligt for at give mest mulig tid til restitution - ideelt set bør det være på forskellige dage, men hvis ikke det er muligt bør begge dele ikke laves meget hårdt på samme dag.

Link to comment
Share on other sites

Mener også det er vigtigt at nævne at fedtforbrændingen er bedst ved overraskende lav puls, for de fleste ville en puls på 130-140 være nok, afhængig af træningstilstand. Syntes den der sætning, som lyder: "bare du indtager færre kcal end du forbrænder, så skal du nok tabe fedtet" er lidt for firkantet.

Edited by Polunda
Link to comment
Share on other sites

Mener også det er vigtigt at nævne at fedtforbrændingen er bedst ved overraskende lav puls, for de fleste ville en puls på 130-140 være nok, afhængig af træningstilstand. Syntes den der sætning, som lyder: "bare du indtager færre kcal end du forbrænder, så skal du nok tabe fedtet" er lidt for firkantet.

<{POST_SNAPBACK}>

Det ER rimelig firkantet, men generelt set er det nu korrekt.

"fedtforbrændingen er bedst ved overraskende lav puls" er derimod en direkte misforståelse. Læs artikel for enden af Gluds link (igen) :smile:

Link to comment
Share on other sites

ser ikke hvorfor du mener det er en misforståelse, da det nu rent kemisk set er sådan. For at kroppen kan forbrænde fedt optimalt skal man optage nok ilt da forholdet ikke, som ved Glucose forbrænding er 1:1. Og da pulsen i en hvis grad hænger sammen med iltoptagelsen er det nu bare bedst at holde pulsen ret lav. Hvor lav afhænger så af udøveren...

Men jeg skal da nok lige læse artiklen, måske kan den jo bringe mig på andre tanker.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
cartier925 :

er der ikke nogen herinde som har en konkret plan til hvordan man mindsker sin fedtprocent?:4thumbup: 

? en konkret plan ? - jo, vær i kcal. underskud - skab underskuddet henholdsvis igennem kost og øget cardiotræning - så falder din fedtprocent.

PS: er det mig, eller er dette ikke det forkerte forum denne her tråd ligger i ?

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Den rigtige måde at nedsætte fedtprocenten er ifølge mig, at løbe ca. 5 Km 2 gange om ugen, samtidigt med at få massere af proteiner både gennem kosten og protein shakes! Skær ned på kulhydrater, kalorier og fedt! Vær bevidst om hvad du æder... Det er let nok at tabe sig i vægt - det kan alle finde ud af - men man skal osse sørge for at bibeholde sin muskel masse og det kan kun gøres med et stort indtag af proteiner!

Jeg træner pt. 5 gange om ugen, de 2 fridage (Torsdag og Søndag) skal bruges til løbetræning, her en gang til det nye år, så man blir klar til sommer :w00t: Fedt % skal ned og ligge på de 6-7-8 % :4thumbup: Men igen det er meget individuelt fra person til person hvornår mavemusklerne træder frem... De sværest er de nedre :dry: Min fedt% ligger ca. på de der 10-11 % nu - selvom maskinen sir 8,4 tror jeg ikke en skid på den....Hmmm....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share